Σε νέα συμφωνία για την κρατική διάσωση της Lufthansa κατέληξαν Γερμανία και Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως μετέδωσε το βράδυ της Παρασκευής η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt».
Η συμφωνία προβλέπει την κρατική ενίσχυση της αεροπορικής εταιρείας με το ποσό των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, με αντάλλαγμα το 20% των μετοχών.
Προκειμένου η Κομισιόν να δεχθεί το deal, η κυβέρνηση του Βερολίνου αποδέχθηκε την παραχώρηση σε άλλες αεροπορικές εταιρείες 24 δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης (slot) στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μοχάνου.
Παράλληλα, η Lufthansa θα πρέπει να αποσύρει οκτώ αεροσκάφη από τα δύο προαναφερόμενα αεροδρόμια, προκειμένου να «αποζημιωθούν» οι ανταγωνιστικές εταιρείες και να μην προκύψει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία, η οποία προέβλεπε την απόσυρση 20 αεροσκαφών, είχε απορριφθεί από το εποπτικό συμβούλιο της Lufthansa, λόγω των απαιτήσεων που προβλέπονταν από την Κομισιόν.
Κι αυτό, διότι οι Βρυξέλλες φοβόντουσαν το ενδεχόμενο παραβίασης των κοινοτικών κανονισμών περί υγιούς ανταγωνισμού και κρατικής ενίσχυσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην προ-κορωνοϊό περίοδο, η Lufthansa εκτελούσε το 55,7% των πτήσεων που απογειώνονταν από τα αεροδρόμια της Γερμανίας.
Από την πλευρά του, το εκτελεστικό συμβούλιο της αεροπορικής εταιρείας, σε ανακοίνωσή τού, έκανε αποδεκτή τη συμβιβαστική λύση μεταξύ Βερολίνου και Κομισιόν, προλειαίνοντας το έδαφος για τη διάσωση της εμβληματικής αεροπορικής.
Το επόμενο βήμα προβλέπει την έγκριση της συμφωνίας από το ελεγκτικό συμβούλιο της Lufthansa, καθώς και από τη γενική συνέλευση των μετόχων.
Αυτή τη στιγμή, η γερμανική εταιρεία «χάνει» περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ κάθε μία ώρα, με το μαξιλάρι ασφαλείας να ανέρχεται σε μόλις 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η οικονομική ζημία προέρχεται από το πολυήμερο «lockdown» και την καθίζηση της ταξιδιωτικής ζήτησης, κάτι το οποίο έχει οδηγήσει στην καθήλωση του μεγαλύτερου μέρους του στόλου.
naftemporiki.gr