H εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού είχε περιορισμένο αντίκτυπο στις πωλήσεις της ΕlvalHalcor και των θυγατρικών της, ωστόσο συμπίεσε την κερδοφορία.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,8 εκατ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο του 2020, έναντι 16,5 εκατ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο του 2019. Αρνητικά επηρεάστηκαν οι φορτώσεις του Μαρτίου, αλλά οι όγκου πωλήσεων μειώθηκαν ελαφρώς στο τρίμηνο κατά 3,7%.
Αντίστοιχα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της ElvalHalcor παρουσίασε μείωση κατά 3,9% για το πρώτο τρίμηνο του 2020 και ανήλθε σε 530,3 εκατ. ευρώ, έναντι 551,9 εκ. ευρώ για την αντίστοιχη περσινή περίοδο, μείωση που οφείλεται κυρίως στην πτώση των όγκων πωλήσεων και των μέσων τιμών μετάλλου της περιόδου.
Οι τιμές κατεργασίας σε μεγάλο βαθμό παρέμειναν σε καλά επίπεδα, με εξαίρεση συγκεκριμένες αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ στην οποία διατηρήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα στα οποία διαμορφώθηκαν κατά το δ΄ τρίμηνο του 2019, και κατηγορίες προϊόντων στις οποίες η συγκρίσιμη περσινή περίοδος ήταν σημαντικά καλύτερη.
Επηρεασμένα από την πτώση των όγκων και τιμών ήταν κατά συνέπεια τα αναπροσαρμοσμένα ενοποιημένα κέρδη πριν από φόρους, τόκους, αποσβέσεις και αποτέλεσμα μετάλλου (adjusted EBITDA) της ElvalHalcor, τα οποία απεικονίζουν καλύτερα την οργανική και ταμειακή κερδοφορία της εταιρείας και ανήλθαν σε 32,7 εκατ. ευρώ, έναντι 37,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο.
Οι τιμές των μετάλλων, ως συνέπεια της επίπτωσης της πανδημίας, παρουσίασαν σημαντική κάμψη κατά την περίοδο, με αποτέλεσμα τις λογιστικές ζημιές μετάλλου, οι οποίες έφτασαν τα 11,8 εκατ. ευρώ για το α΄ τρίμηνο του 2020, έναντι κερδών 0,7 εκατ. ευρώ για το α΄ τρίμηνο του 2019. Αυτές επηρέασαν αρνητικά τα μικτά κέρδη, που ανήλθαν σε 24,7 εκατ. ευρώ για τους πρώτους τρεις μήνες του 2020, έναντι 40,4 εκατ. ευρώ για το α΄ τρίμηνο του 2019. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 20 εκατ. ευρώ, έναντι 38,3 εκατ. ευρώ για την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σημαντική βελτίωση κατά 10% παρουσίασε το ενοποιημένο καθαρό χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα το α΄ τρίμηνο του 2020, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης μείωσης των περιθωρίων των επιτοκίων. Οι αποσβέσεις ανήλθαν στο ποσό των 15 εκατ. ευρώ, έναντι 13,8 εκατ. ευρώ. Ο φόρος για την περίοδο ήταν θετικός 1,2 εκατ. ευρώ, λόγω της μείωσης της αναβαλλομένης φορολογικής υποχρέωσης, έναντι ζημίας 1 εκατ. ευρώ για την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,8 εκατ. ευρώ, έναντι 16,5 εκατ. ευρώ για το α΄ τρίμηνο του 2019.
Κλάδος αλουμινίου
Κατά το α΄ τρίμηνο του 2020, ο κλάδος του αλουμινίου παρουσίασε πτώση των όγκων πωλήσεων κατά 4,6%, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε 264 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 3%. Ο κλάδος επηρεάστηκε αρνητικά από τις συνθήκες στην αγορά των ΗΠΑ, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, τον έντονο ανταγωνισμό στο foil που πίεσε τις τιμές, αλλά και τη συνεχιζόμενη αδυναμία ορισμένων τομέων, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και οι μεταφορές, που οδήγησαν στην ανάγκη αλλαγής μίγματος προϊόντων, αλλά και αγορών. Ταυτόχρονα, καθώς ο κλάδος συνεχίζει να εργάζεται σε πλήρη δυναμικότητα, και μέχρι την έναρξη λειτουργίας του νέου ελάστρου, η αλλαγή του μίγματος επηρέασε αρνητικά την παραγωγικότητα και τη συνολική δυναμικότητα. Τα κέρδη του κλάδου πριν από φόρους ανήλθαν σε 6 εκατ. ευρώ, έναντι 11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο, λόγω της μείωσης των όγκων πωλήσεων, ενώ το a-EBITDA ανήλθε στα 18,6 εκατ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο του 2020, έναντι 25,2 εκατ. ευρώ για την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμα του νέου τετραπλού θερμού ελάστρου, παρουσιάζεται μικρή καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας του, αποκλειστικά λόγω των περιορισμών μετακινήσεων και της αδυναμίας του απαραίτητου προσωπικού του προμηθευτή να ταξιδέψει. Σε αναμονή της λειτουργίας του σύντομα και της επακόλουθης αύξησης της δυναμικότητας της θερμής έλασης, ανακοινώθηκε η δεύτερη φάση του επενδυτικού προγράμματος με στόχο την αξιοποίησή της. Το ποσό που δαπανήθηκε για νέες επενδύσεις ανέρχεται στα 35 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό, από τις οποίες 32 εκατ. ευρώ αφορούν στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της έλασης αλουμινίου της μητρικής στα Οινόφυτα.
Κλάδος χαλκού
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, ο κλάδος χαλκού παρουσίασε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 2,3%, αν και ενισχύθηκε από την ενσωμάτωση των πωλήσεων των συρμάτων περιελίξεων (εμαγιέ) που αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,2% του μίγματος, και τη θετική πορεία πωλήσεων λαμών χαλκού. Μικρή πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις σωλήνων χαλκού και προϊόντων έλασης χαλκού και κραμάτων, κυρίως σε σύγκριση με την ιδιαίτερα καλή πορεία του αντίστοιχου περσινού τριμήνου, αλλά και λόγω της αδυναμίας ορισμένων κλάδων, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, με αποτέλεσμα ο συνολικός κύκλος εργασιών να διαμορφώνεται σε 267 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση κατά 4,8%. Τα αποτελέσματα πριν από φόρους ανήλθαν σε ζημία 6,4 εκ. ευρώ, έναντι κερδών 6,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2019, λόγω αρνητικής επίδρασης από την πτωτική πορεία των τιμών του χαλκού στις αγορές, ενώ το a-EBITDA βελτιώθηκε στα 14,2 εκ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι 12,4 εκατ. ευρώ για την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, καθώς οι τιμές κατεργασίας, αλλά και το κόστος παραγωγής κυρίως του σωληνουργείου της μητρικής, διαμορφώθηκαν σε καλά επίπεδα.
Αναφορικά με τις επενδύσεις, για το πρώτο τρίμηνο του 2020, δαπανήθηκαν περί τα 4 εκατ. ευρώ για ολοκλήρωση των επενδυτικών προγραμμάτων, αλλά και για νέες επενδύσεις στη θυγατρική Sofia Med. Τέλος, σημειώνεται ότι η ζήτηση για την παραγωγή της νεοεγκατεστημένης παραγωγικής της δυναμικότητας στον τομέα των σωλήνων χαλκού παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα με αποτέλεσμα ο κλάδος να κερδίζει μερίδια αγοράς σε δύσκολες συνθήκες.
Προοπτικές 2020
Για το υπόλοιπο 2020 η ElvalHalcor παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε όποιες προσωρινές μεταβολές στη ζήτηση. Καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει μέχρι στιγμής με επιτυχία την κατάσταση η οποία έχει προκύψει από την πανδημία Covid-19, τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα, όπως η πελατοκεντρική φιλοσοφία, οι επενδύσεις, η παραγωγική δυναμικότητα και η υψηλή ευελιξία της δίνουν την δυνατότητα να μπορέσει να αξιοποιήσει κάθε μελλοντική ευκαιρία. Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί αμετάβλητη τη μακροχρόνια στρατηγική της επέκτασής της μέσω αύξησης των εξαγωγών, τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε αγορές εκτός Ευρώπης, καθώς και την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και των μεριδίων αγοράς σε προϊόντα με προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.
naftemporiki.gr