«Παρέμεινε σπίτι» ο τζίρος για 1 στα 4 καταστήματα

Δανειοδοτήσεις και μείωση ενοικίων χρειάζεται το αθηναϊκό εμπόριο
Κυριακή, 17 Μαΐου 2020 07:34
UPD:07:34
INTIME NEWS/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected] 

H επέκταση του μέτρου της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους και η χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, καταγράφονται ως οι σημαντικότεροι παράγοντες βιωσιμότητας μιας εμπορικής επιχείρησης μετά το lockdown, σε έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Ιδιαίτερα σημαντικές, για την επαναλειτουργία των καταστημάτων λιανικής, που άνοιξαν τη Δευτέρα 11 Μαΐου, έπειτα από απραξία δύο μηνών, είναι οι επισημάνσεις των εμπόρων όπως προκύπτουν από την έρευνα του ΕΣΑ, στην οποία για πρώτη φορά δημιουργήθηκε ξεχωριστή κατηγορία που αφορά μόνο μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, με συμμετοχή 16,2% επί του συνολικού δείγματος, για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή αντιπροσωπευτικότητα της αγοράς.

Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο: 

* Ήταν αναμενόμενο για την πλειονότητα των επαγγελματιών να καταγράψει χαμηλούς τζίρους η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων. 

* Τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ' επέκταση οι εργαζόμενοί τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής, συμβάλλουν στη μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση. 

* Η μη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς επηρέασε αρνητικά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σε σχέση με τα περιφερειακά καταστήματα. 

* Τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης και ομορφιάς είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς. 

* Ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά είχαν και τα παιδικά είδη.

«Καμπανάκι» Στ. Καφούνη

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του ΕΣΑ, ο πρόεδρος Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Η αγορά δυστυχώς μίλησε και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις μας. Επισημαίναμε ότι όταν η Γερμανία κατέγραψε την πρώτη εβδομάδα πτώση τζίρου 35%, ήταν αναμενόμενο και στην Ελλάδα να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Εκφράζοντας πλέον τα όσα μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις δήλωσαν στη συγκεκριμένη έρευνα, είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την επέκταση της μείωσης ενοικίου έως το τέλος του έτους, τη διευκόλυνση της χρηματοδότησης όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις στοχευμένες φοροελαφρύνσεις που θα μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Οι Έλληνες επιχειρηματίες που στάθηκαν όρθιοι μέσα στη δεκαετή κρίση δικαιούνται να κερδίσουν τον τίτλο της βιώσιμης επιχείρησης».

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 204 καταστήματα: 

* Ένας στους τέσσερις είχε πτώση τζίρου πάνω από 50% και συνολικά το 82,8% των καταστημάτων κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα. 

* Μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου.

Στο ερώτημα ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες για την επιβίωση της επιχείρησης προέκυψε ότι το 55,4% επιθυμεί επέκταση της μείωσης ενοικίου 40% έως το τέλος του 2020, το 27,9% θεωρεί ως σημαντικότερο τη χρηματοδότηση και τα δάνεια, το 6,4% τη μείωση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών, το 4,4% τα επιδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ, το 3,9% την κατάργηση προκαταβολής φόρου, το 1,5% τη μείωση συντελεστών ΦΠΑ και το 0,5% την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
Ταυτότητα έρευνας

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα ανήκουν σε κατηγορίες όπως: ενδύματα ανδρικά-γυναικεία-παιδικά, εσώρουχα, γραβάτες, είδη ραπτικής, δερμάτινα, γούνες, υποδήματα, τσάντες, είδη ταξιδιού, αξεσουάρ ένδυσης, είδη γάμου, βαπτιστικά, λευκά είδη, κεντήματα, υφάσματα, υφάσματα επιπλώσεων, είδη σπιτιού, χαλιά, οπτικά, κοσμήματα, ρολόγια, είδη δώρων, τηλεπικοινωνίες - αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη, μεγάλες επιχειρήσεις με οργανωμένο δίκτυο καταστημάτων σε όλες τις περιοχές.

Τέλος, η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές: Το Κέντρο της Αθήνας, που περικλείει τις περιοχές από την Ακρόπολη έως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και από την οδό Πειραιώς έως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Τις περιφερειακές αγορές του Δ. Αθηναίων όπως είναι η Πατησίων, η Κυψέλη, το Παγκράτι, το Κουκάκι, τα Ιλίσια, οι Αμπελόκηποι κ.λπ. Τις αγορές εκτός Δ. Αθηναίων που περιλαμβάνουν εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του ΕΣΑ, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, το Γαλάτσι, το Ψυχικό κ.λπ.   

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα