Από τη μια μεριά η καλή ψυχολογία των καταναλωτών, που έδειξαν να ανυπομονούν για μια βόλτα στην αγορά, και από την άλλη οι δελεαστικές τιμές αλλά και η πειθαρχία των επιχειρηματιών στα πρωτόκολλα -από τη διάθεση μασκών και γαντιών στους καταναλωτές, μέχρι το άτμισμα των ρούχων- οδήγησαν σε ένα καλό αποτέλεσμα κατά τη χθεσινή πρεμιέρα των 66 χιλιάδων επιπλέον εμπορικών επιχειρήσεων που άνοιξαν έπειτα από το «αναγκαστικό λουκέτο» στις 18 Μαρτίου.
Το παραπάνω αποτέλεσμα αποτυπώθηκε και στο ταμείο. Ειδικότερα, όπως σημειώνουν στη «Ν» επιχειρηματίες, η καλή διάθεση των καταναλωτών, που άδραξαν την ευκαιρία της καλής ημέρας για μια έξοδο στις εμπορικές πιάτσες, έπειτα από αρκετές εβδομάδες καραντίνας, σε συνδυασμό με τα κλειστά καταστήματα εστίασης που ουσιαστικά απέκλεισαν μερικές επιλογές από τους «εξοδούχους», έφεραν πελάτες στα καταστήματα ένδυσης, ειδών οικιακού εξοπλισμού, DIY, ακόμη και στα κοσμηματοπωλεία. Υπενθυμίζεται ότι χθες άνοιξαν εμπορικά καταστήματα και αλυσίδες ένδυσης, όπως Zara και H&M, αλλά και ΙΚΕΑ, Jumbo, καταστήματα οικιακού εξοπλισμού και DIY, όπως Praktiker και Leroy Merlin κ.ά. Επίσης μπορεί τα εμπορικά κέντρα να είναι κλειστά, αλλά η ΚΥΑ της 3ης Μαΐου προβλέπει τη λειτουργία καταστημάτων εντός εμπορικών πάρκων, outlets, και εμπορικών χωριών υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές - εξού και η λειτουργία ορισμένων καταστημάτων στο Smart Park.
Προσαρμογή και «σεφτές»
Ως προτεινόμενη ώρα έναρξης λειτουργίας ορίστηκε η 10 π.μ., με εξαίρεση τα καταστήματα οικοδομικών υλικών και DIY που ανοίγουν στις 7 π.μ., ωστόσο πολλές εταιρείες ανακοίνωσαν ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 και κλείσιμο από τις 15:00, γεγονός που συνδέθηκε με τις δυσκολίες στη διαχείριση της απόδοσης των καταστημάτων σε αυτή τη μεταβατική φάση, όπου επιχειρείται όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος λειτουργίας. «Ένα ευέλικτο ωράριο ευνοεί την προστασία του προσωπικού αλλά και των καταναλωτών», σημειώνουν, μεταξύ άλλων, παράγοντες της αγοράς.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική