Top Tankers: Ζημίες στο εννεάμηνο

Προς αλλαγή επωνυμίας
Παρασκευή, 09 Νοεμβρίου 2007 09:58
UPD:10:22

Τα λειτουργικά της αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2007 ανακοίνωσε η Top Tankers. Aναλυτικά, στο τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρές ζημίες $18.373.000, ή $0,50 ανά μετοχή, σε σύγκριση με καθαρές ζημίες $11.394.000, ή $0,35 ανά μετοχή στο τρίτο τρίμηνο του 2006.

Για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, οι λειτουργικές ζημίες ήταν $11.696.000, σε σύγκριση με λειτουργικές ζημιές $2.485.000 για το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2006.

Τα έσοδα από ναύλους για το τρίτο τρίμηνο του 2007 διαμορφώθηκαν σε $ 51.193.000, σε σύγκριση με $70.646.000 που καταγράφηκαν για το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2006.

Στο εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρές ζημίες $11.637.000, ή $0,34 ανά μετοχή, έναντι καθαρών κερδών $11.929.000, ή $0,37 ανά μετοχή, στο εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2006.

Ο μέσος σταθμισμένος αριθμός βασικών μετοχών που χρησιμοποιήθηκε για τους παραπάνω υπολογισμούς ανέρχεται σε 33,841,655 και 29,964,597 για τους εννέα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2007 και 2006 αντίστοιχα. Για τους εννέα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, οι λειτουργικές ζημίες ήταν $3.136.000, σε σύγκριση με λειτουργικά κέρδη $33.845.000 για τους εννέα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2006. Τα έσοδα από ναύλους για τους εννέα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2007 ήταν $200.470.000, σε σύγκριση με $242.249.000 που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των αντίστοιχων εννέα μηνών που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2006.

Δηλώσεις Ευ. Πιστιόλη

«Πιστεύουμε ότι η είσοδός μας στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου αποτελεί μείζονα στρατηγική πρωτοβουλία για την TOPT η οποία θα επιτρέψει στην εταιρεία να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Από την ημέρα των αρχικών μας ανακοινώσεων αναφορικά με τις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου, ο δείκτης Baltic Dry Index ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα στην ιστορία του», δήλωσε ο κ. Ευάγγελος Ι. Πιστιόλης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της TOP Tankers Inc.

«Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά η αξία της επένδυσής μας, πριν καν παραλάβουμε τα νέα πλοία. Παρακολουθώντας την εξέλιξη του δείκτη Baltic Dry Index, επιλέξαμε να εισέλθουμε στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου σε μία πολύ ευνοϊκή στιγμή. Η είσοδός μας στον τομέα του ξηρού φορτίου θα αντισταθμίσει οποιεσδήποτε τυχόν αδυναμίες της αγοράς των δεξαμενόπλοιων και ότι η μεικτή σύσταση του στόλου της εταιρείας θα βελτιώσει τη συνολική θέση της εταιρείας», πρόσθεσε.

Ο κ. Πιστιόλης είπε ακόμη ότι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η παραλαβή του πρώτου πλοίο ξηρού φορτίου, ενώ εκτιμά ότι τα υπόλοιπα πλοία, που η εταιρεία έχει συμφωνήσει να αγοράσει, θα παραδοθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. «Είμαστε ενθουσιασμένοι, που σύντομα θα γίνουμε μια από τις λίγες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, που θα έχουν παρουσία σε περισσότερους από έναν τομέα, στην παγκόσμια αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Πιστιόλης σημείωσε ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του 2007 το κλίμα στην αγορά αργού πετρελαίου ήταν δυσμενές. Η παρατεταμένη καλοκαιρία στις περισσότερες περιοχές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών, σε συνδυασμό με τα υψηλότερα από τα αναμενόμενα αποθέματα πετρελαίου στην αρχή της περιόδου, καθώς και η συνεχής άνοδος των τιμών του πετρελαίου, οδήγησαν σε μείωση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο.

«Αν και κανείς δεν μπορεί να προβεί σε προβλέψεις για την αγορά με βεβαιότητα, είμαστε αισιόδοξοι για την προσεχή χειμερινή περίοδο και εν γένει για το 2008, δεδομένου ότι τα θεμελιώδη μεγέθη για τη ζήτηση και την προσφορά φαίνονται ευνοϊκά. Για το 2008, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά περίπου 2,4% σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ οι παραγγελίες για πλοία Suezmax, τα οποία αποτελούν τη βάση του στόλου μας για την μεταφορά αργού πετρελαίου, είναι από τις χαμηλότερες σε όλη την ναυτιλία».

Ο κ. Πιστιόλης πρόσθεσε, επίσης: «Είμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της εκτεταμένης αναβάθμισης του στόλου μας, η οποία αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε βελτιωμένη εκμετάλλευση του στόλου, ενώ παράλληλα θα μειώσει τον αριθμό ημερών αδράνειας και το κόστος συντήρησης. Επιπλέον, έχουμε αναλάβει την καθημερινή τεχνική διαχείριση των περισσότερων πλοίων μας, προκειμένου να βελτιώσουμε περαιτέρω την ποιότητα των υπηρεσιών διαχείρισης και να περιορίσουμε το κόστος».

Η εταιρεία ανακοίνωσε, επίσης, ότι έχει προτείνει την αλλαγή της επωνυμία της σε «TOP SHIPS INC.», προκειμένου να αντικατοπτρίζεται η συμμετοχή της σε διαφορετικούς τομείς της ναυτιλίας. Η έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, η οποία θα ψηφίσει για την έγκριση της αλλαγής επωνυμίας, έχει προγραμματιστεί για τις 13 Δεκεμβρίου του 2007.

Η κατάσταση του στόλου

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, ο στόλος της εταιρείας αποτελείτο από 20 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,2 εκ. κοχ (συμπεριλαμβανομένων 11 πλοίων που πωλήθηκαν και επαναμισθώθηκαν για περίοδο πέντε έως επτά ετών) σε σύγκριση με 27 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,6 εκ. κοχ στις 30 Σεπτεμβρίου 2006.

Τον Απρίλιο 2007, η εταιρεία πούλησε το δεξαμενόπλοιο Suezmax M/T Errorless έναντι $52,5 εκ., με κέρδος περίπου $2,0 εκ. το οποίο αναγνωρίστηκε λογιστικά στο δεύτερο τρίμηνο του 2007. Το πλοίο παραδόθηκε στους νέους του ιδιοκτήτες στις 30 Απριλίου 2007.

Τον Απρίλιο και τον Ιούλιο του 2007, τα δεξαμενόπλοια Handymax M/T Invincible, M/T Victorious και M/T Restless, τα οποία η εταιρεία είχε επαναμισθώσει βάσει της συμφωνίας πώλησης και επαναμίσθωσης του 2005, πωλήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους σε τρίτους. Σε συνέχεια των ανωτέρω πωλήσεων, η εταιρεία τερμάτισε τις συμφωνίες ναύλωσης bareboat για τα εν λόγω πλοία. Ο τερματισμός τέθηκε σε ισχύ με την παράδοση των πλοίων στους νέους τους ιδιοκτήτες στις 11 Ιουλίου 2007, 27 Αυγούστου 2007 και 17 Σεπτεμβρίου 2007 αντίστοιχα. Τα αναπόσβεστα αναβαλλόμενα κέρδη έως εκείνη την ημέρα, ήτοι $8,0 εκατομμύρια, καταχωρήθηκαν λογιστικά εξολοκλήρου στο τρίτο τρίμηνο του 2007.

Τον Μάιο του 2007 η εταιρεία συμφώνησε να επαναγοράσει τέσσερα δεξαμενόπλοια Suezmax τα οποία είχε πουλήσει το 2006 βάσει συμφωνίας πώλησης και επαναμίσθωσης, και να τερματίσει τις αντίστοιχες ναυλώσεις bareboat. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια Suezmax είναι τα M/T Limitless (136.055 κοχ ναυπήγησης 1993), M/T Endless (135.915 κοχ ναυπήγησης 1992), M/T Noiseless (149.554 κοχ ναυπήγησης 1992) και το M/T Stainless (149.599 κοχ ναυπήγησης 1992). Η τιμή επαναγοράς ήταν $208,0 εκ. και η αγορά χρηματοδοτήθηκε από τραπεζικό δανεισμό, με αποδέσμευση της πίστωσης του πωλητή βάσει των συμφωνιών πώλησης και επαναμίσθωσης του 2006 και από διαθέσιμα μετρητά. Τα πλοία παραδόθηκαν τον Μάιο του 2007.

Τον Ιούλιο του 2007 η εταιρεία προέβη σε συμφωνία για την αγορά τριών πλοίων ξηρού φορτίου από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, ως εξής: (i) ένα super Handymax ή Supramax, ναυπήγησης 2002, 51.200 κοχ, κατασκευασμένο στην Κίνα το οποίο θα επαναναυλωθεί από τους πωλητές για περίοδο 18 μηνών στα $25.650 καθαρά την ημέρα σε βάση bareboat, (ii) ένα panamax ναυπήγησης 1995, 73.506 κοχ, κατασκευασμένο στη Νότια Κορέα, το οποίο θα χρονοναυλωθεί για περίοδο 24-26 μηνών στα $29.700 καθαρά την ημέρα και (iii) ένα Handymax, ναυπήγησης 2000, 45.526 κοχ, κατασκευασμένο στις Φιλιππίνες, το οποίο θα χρονοναυλωθεί για περίοδο 14-16 μηνών στα $22.000 καθαρά την ημέρα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ Νοεμβρίου του 2007 και Ιανουαρίου του 2008. Η συνολική τιμή αγοράς των πλοίων είναι $148,1 εκ. από τα οποία καταβλήθηκαν ως προκαταβολή συνολικά και για τα τρία πλοία $14,7 εκ.. Στις προθέσεις της εταιρείας είναι να χρηματοδοτήσει αυτές τις αγορές μέσω νέων δανείων, κεφαλαίου κίνησης και αυξήσεων κεφαλαίου.

Τον Αύγουστο του 2007 η εταιρεία προέβη σε συμφωνία για την αγορά άλλων τριών πλοίων ξηρού φορτίου από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, ως εξής: i) ένα panamax ναυπήγησης 2001, 75.928 κοχ, κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, ii) ένα panamax ναυπήγησης 2000 75.933 κοχ, κατασκευασμένο στην Ιαπωνία και iii) ένα panamax ναυπήγησης 2000, 75.681 κοχ, κατασκευασμένο στην Ιαπωνία. Τα πλοία προγραμματίζεται να παραδοθούν μεταξύ Νοεμβρίου του 2007 και Μαρτίου του 2008 και θα ενταχθούν στην αγορά σποτ. Η συνολική τιμή αγοράς των πλοίων ανέρχεται σε $222,0 εκ. από τα οποία καταβλήθηκαν ως προκαταβολή συνολικά και για τα τρία πλοία $22,2 εκ.. Στις προθέσεις της εταιρείας είναι να χρηματοδοτήσει αυτές τις αγορές μέσω τραπεζικού δανεισμού, κεφαλαίων κίνησης και αυξήσεων κεφαλαίου.

Εκμετάλλευση Στόλου:

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 9 μηνών του 2007, η εταιρεία είχε κλείσει το 67% περίπου των διαθέσιμων ημερών του στόλου σε μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης. Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2007, 10 από τα 20 δεξαμενόπλοια της εταιρίας ήταν χρονοναυλωμένα με μέση διάρκεια πάνω από τρία χρόνια. Όλες οι χρονοναυλώσεις, εκτός από τέσσερις, περιλαμβάνουν συμφωνίες συμμετοχής στα κέρδη. Η εταιρεία έχει κλείσει περίπου το 63% των εκτιμώμενων διαθέσιμων ημερών του στόλου δεξαμενόπλοιων και του στόλου ξηρού φορτίου για το 2008 σε συμφωνίες χρονοναύλωσης.

Στόλος Suezmax:

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2007, επτά δεξαμενόπλοια Suezmax της εταιρείας δραστηριοποιήθηκαν στην αγορά σποτ με μέσα ημερήσια έσοδα $17.983 ανά πλοίο σε βάση TCE.

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2007, 5 δεξαμενόπλοια Suezmax της εταιρείας δραστηριοποιήθηκαν σε συμφωνίες χρονοναύλωσης με μέσα ημερήσια έσοδα $35.263 ανά πλοίο σε βάση TCE.

Στόλος Handymax:

Όλα τα δεξαμενόπλοια Handymax της εταιρείας δραστηριοποιούνται σε μακροχρόνιες συμφωνίες, οι οποίες προβλέπουν βασικό ναύλο και επιπλέον συμμετοχή στα κέρδη. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2007, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της εταιρείας στα κέρδη, ο στόλος των Handymax είχε μέσα ημερήσια έσοδα $18.706 ανά πλοίο σε βάση TCE.

Ρευστότητα και Κεφαλαιακή Διάρθρωση

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, η TOP Tankers είχε συνολικά εξασφαλισμένα δάνεια $338,6 εκ. με τις τράπεζες Royal Bank of Scotland («RBS»), HSH Nordbank («HSH») και DVB Bank («DVB»), που λήγουν το 2015, 2013 και 2012 αντίστοιχα.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, η εταιρεία συνήψε τρεις συμφωνίες ανταλλαγής επιτοκίου (swap) με την RBS για ποσά $30,1 εκ., $10,0 εκ. και $10,0 εκ. και για περίοδο τεσσάρων, επτά και επτά ετών αντίστοιχα. Με βάση αυτές τις συμφωνίες το επιτόκιο είναι σταθερό και ανέρχεται, σε πραγματική ετήσια βάση, σε 4,66% (συν το κατά περίπτωση περιθώριο), 4,23% και 4,11%, αντίστοιχα. Η εταιρεία έχει, επίσης, συμφωνία ανταλλαγής επιτοκίου (swap) με την HSH για ποσό $38,3 εκ. για περίοδο πέντε ετών με σταθερό επιτόκιο 4,80% συν το περιθώριο. Επιπλέον η εταιρεία έχει δύο συμφωνίες ανταλλαγής επιτοκίου (swap) με την Deutsche Bank και την Egnatia Bank για $50,0 εκ. και $10,0 εκ. και για περίοδο 7 και 7 ετών αντίστοιχα. Βάσει αυτών των συμφωνιών το επιτόκιο είναι σταθερό και ανέρχεται, σε πραγματική ετήσια βάση, σε 4,45% και 4,76% αντίστοιχα. Το επιτόκιο για τα υπόλοιπα δάνεια της εταιρείας είναι LIBOR συν περιθώριο.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2007 ο λόγος δανειακά προς συνολικά κεφάλαια της Εταιρείας ήταν περίπου 60,8%.

Κατά τη διάρκεια του δευτέρου και τρίτου τριμήνου του 2007 η εταιρεία εξέδωσε 4,3 εκατ. κοινές μετοχές ονομαστικής αξίας $0,01. Τα καθαρά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε $29,4 εκ. Οι μετοχές αυτές διατέθηκαν μέσω της συνεργαζόμενης πωλήτριας τράπεζας Deutsche Bank Securities Inc. συνδυάζοντας πωλήσεις μέσω αγοράς και ιδιωτικές τοποθετήσεις.

Αλλαγή Λογιστικής Μεθόδου

Η εταιρεία καταχωρούσε, έως τώρα, τα έξοδα επισκευών drydocking ως Προγραμματισμένες Δραστηριότητες Βαριάς Συντήρησης («Planned Major Maintenance Activities ή PMMA»), χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της αναβολής (deferral method). Από το τέταρτο τρίμηνο του 2007, η Εταιρεία προτίθεται να αλλάξει την λογιστική πολιτική για τις PMMA από τη μέθοδο της αναβολής - βάσει της οποίας η απόσβεση του κόστους drydocking γινόταν κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης περιόδου εκμετάλλευσης, μεταξύ των drydocking - στη μέθοδο εγγραφής εξόδων - βάσει της οποίας η Εταιρεία θα εγγράψει ως έξοδα όλες τις δαπάνες drydocking κατά τη χρονική στιγμή που πραγματοποιούνται. Η εταιρεία εκτιμά ότι η μέθοδος καταχώρησης του κόστους συντήρησης ως άμεσου εξόδου πρέπει να προκριθεί καθ’ όσον απαιτεί λιγότερο χρόνο και εξαλείφει το στοιχείο της υποκειμενικότητας που υπεισέρχεται κάθε φορά που πρέπει να προσδιορισθεί ποια στοιχεία του κόστους και ποιες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του drydocking μπορούν να χαρακτηρισθούν ως PMMA με τη μέθοδο της αναβολής.

Η εταιρεία θα καταχωρήσει αυτήν την αλλαγή ως αλλαγή λογιστικής αρχής, από αποδεκτή λογιστική αρχή σε προτιμώμενη λογιστική αρχή, σύμφωνα με τη Δήλωση Χρηματοοικονομικών Λογιστικών Προτύπων Αρ. 154, Λογιστικές Αλλαγές και Διορθώσεις Λαθών. Η επίπτωση της αναδρομικής εφαρμογής της νέας λογιστικής αρχής θα παρουσιάζεται σε όλες τις μελλοντικές ανακοινώσεις και επίσημες καταχωρήσεις κερδών. Με την αναδρομική εφαρμογή της λογιστικής αρχής, τα καθαρά κέρδη του έτους που έληξε 31 Δεκεμβρίου 2006 και του εννεάμηνου που έληξε 30 Σεπτεμβρίου 2007 μειώνονται κατά $26,1 εκ. και $0,07 εκ. περίπου, ή $0,86 και $0,01 περίπου ανά μετοχή αντίστοιχα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα