Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Τεράστια επίδραση στο καλάθι της νοικοκυράς έχει η εξάπλωση του κορωνοϊού, καθώς πέρα από την καταναλωτική φρενίτιδα που έχει ξεσπάσει αυτές τις μέρες, η διασπορά της νόσου αναμένεται να αναπροσαρμόσει εκ νέου τη συμπεριφορά των καταναλωτών τους προσεχείς μήνες. Η «κανονικότητα» στους τζίρους των αλυσίδων μπορεί να αναμένεται με την εκτόνωση των κρουσμάτων, ωστόσο στα θετικά της όλης κατάστασης είναι ότι ο εγχώριος μηχανισμός, σούπερ μάρκετ, προμηθευτές και διαμεταφορείς έχουν επιδείξει υψηλό βαθμό ετοιμότητας και κινητικότητας, ενώ οι εγχώριοι καταναλωτές εμφανίστηκαν πιο «ώριμοι» σε σχέση με άλλες αγορές.
Ξεκινώντας από την κατάσταση που επικρατεί στα σούπερ μάρκετ, το τελευταίο διήμερο (12-13/3) καταγράφηκε σημαντικά αυξημένη κίνηση στα καταστήματα, που εκτιμάται ότι ανήλθε στο 50% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν μιλώντας στη «Ν» στελέχη των σούπερ μάρκετ, ο ρυθμός την τελευταία εβδομάδα (09-14 Μαρτίου) είναι «κάθε μέρα σαν Σάββατο», με τις εκτιμήσεις των ίδιων είναι πως αυτό το «τέμπο» θα διατηρηθεί για λίγες μέρες ακόμα.
Η μέση αύξηση στο καλάθι υπολογίζεται ότι κυμαίνεται στο 20%, ωστόσο ανά κατάστημα και ανά περιοχή και ανά μέρα οι συνθήκες αλλάζουν. Τα hypermarket εμφανίζουν, όπως αναμένεται, τα ακριβότερα καρότσια, ωστόσο σε ένα μέσο κατάστημα το καλάθι διαμορφώνεται στα 25 ευρώ, όταν υπό νορμάλ συνθήκες θα ήταν σε περίπου 15 ευρώ.
«Η αύξηση που καταγράφεται στους τζίρους αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, τα οποία ωστόσο ως συμμετοχή επί των συνολικών πωλήσεων είναι περιορισμένη. Σε αυτό το πλαίσιο και υπό το πρίσμα ότι άμεσα αναμένεται να υπάρξει καθίζηση στις πωλήσεις των προϊόντων που έχουν στοκάρει οι καταναλωτές το “σκαμπανέβασμα” στα έσοδα είναι βέβαιο» σημειώνουν τα ίδια στελέχη.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική