Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Eπιβεβαιώνει τις προθέσεις της η H&M να εισάγει στην ελληνική αγορά νέα σήματα και σχεδιάζει πριν το Πάσχα να ενεργοποιήσει το e-shop της COS ενώ θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια των ηλεκτρονικών καταστημάτων του σουηδικού ομίλου για τα σήματα Otherstories και Arket.
Η COS θα κάνει διπλό ντεμπούτο σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ δεν σχεδιάζεται προς το παρόν φυσική παρουσία του σήματος στις δύο αγορές, στρατηγική που αναμένεται να υιοθετηθεί και για τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σημάτων Arket και Otherstories.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιανουαρίου η σουηδική πολυεθνική εταιρεία προσιτής μόδας είχε ανακοινώσει ότι θα εισάγει πέντε νέα σήματα στην Ελλάδα, καθώς και σε ορισμένες ακόμη ευρωπαϊκές αγορές (μεταξύ των οποίων Βουλγαρία, Κύπρος, Εσθονία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο και Ρουμανία). Τα σήματα που επεκτείνει είναι: COS, Monki, Weekday, & Other Stories και ARKET.
Με τη νέα δραστηριότητα η H&M προσβλέπει στην ανάπτυξη των πωλήσεών της στην τοπική αγορά, όπου διατηρεί επίσης δίκτυο 35 φυσικών καταστημάτων.
Με βάση τις επιδόσεις στην οικονομική χρήση Δεκέμβριος 2018 – Νοέμβριος 2019 ο ελληνικός βραχίονας της H&M εμφάνισε πωλήσεις 1,869 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 176,69 εκατ. ευρώ από 1,718 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 162,42 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση, με την αύξηση να υπολογίζεται σε 5% σε τοπικό νόμισμα (ή 9% με βάση τους υπολογισμούς της H&M Hennes & Mauritz AB, σε σουηδικό νόμισμα). Το 2018 σημειώθηκε σταθεροποίηση εσόδων (+0,03%) έπειτα από ένα ράλι δεκαετίας, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη κερδοφορίας (+55,16%).
Πέραν της Ελλάδας, θετικές επιδόσεις εμφάνισε η H&M το 2019 και στην Κύπρο αλλά και στη Βουλγαρία, αγορές που ελέγχονται από την ελληνική εταιρεία. Στην Κύπρο όπου το σήμα έχει ένα κατάστημα οι πωλήσεις αναπτύσσονται με ρυθμό 7% σε τοπικό νόμισμα (ή 10% σε σουηδικό) ενώ στη Βουλγαρία που λειτουργεί δίκτυο 21 καταστημάτων οι πωλήσεις αναπτύσσονται με ρυθμό 2% (ή 6%) αντίστοιχα.
naftemporiki.gr
--