Ε.Ε. κατά παραπλανητικών ιστοσελίδων πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων

Προθεσμία συμμόρφωσης τεσσάρων μηνών
Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2007 14:26

Προθεσμία τεσσάρων μηνών έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αεροπορικές εταιρείες και τις εταιρείες πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων για να διορθώσουν το περιεχόμενο παραπλανητικών ιστοσελίδων μέσω των οποίων πωλούνται αεροπορικά εισιτήρια.

Σύμφωνα με αποτελέσματα σχετικής έρευνας σε όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε., πάνω από το 50% του συνόλου των ιστοχώρων αυτών παρουσιάζει ανωμαλίες, ιδίως αναφορικά με τις ενδείξεις των τιμών, τους συμβατικούς όρους και τη σαφήνεια των προτεινομένων όρων.

Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα της έρευνας που κάλυψε όλη την Ε.Ε., η αρμόδια για θέματα καταναλωτή Επίτροπος, Meglena Kuneva, αναφέρθηκε στα μέτρα που λαμβάνει η Ε.Ε. κατά των παραπλανητικών διαφημίσεων και των αθεμίτων πρακτικών που εφαρμόζουν ορισμένοι ιστοχώροι πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων. Αυτή η διαδικασία καταπολέμησης καλύπτει τις κυριότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορείς χαμηλού κόστους καθώς και άλλους ιστοχώρους που πωλούν αεροπορικά εισιτήρια.

Κατά την εβδομάδα 24-28 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της πρώτης κοινής ενέργειας της ΕΕ για την επιβολή της νομοθεσίας όσον αφορά τα δικαιώματα του καταναλωτή υπό το συντονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι εθνικές αρχές επιβολής της νομοθεσίας στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Δανία, την Εσθονία, την Φινλανδία, την Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Λιθουανία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σουηδία, καθώς και τη Νορβηγία, εξέτασαν αναλυτικά πάνω από 400 ιστοχώρους για να ελέγξουν τη συμμόρφωσή τους προς την κοινοτική νομοθεσία για τους καταναλωτές της Ε.Ε..

Αυτός ο σαρωτικός έλεγχος ακολουθήθηκε από μια φάση επιβολής των προβλεπομένων κανόνων, κατά την οποία οι αρχές επικοινώνησαν με τις εταιρείες και ζήτησαν από αυτές να διορθώσουν το περιεχόμενο των ιστοχώρων τους ή να διευκρίνισουν τη θέση τους.

Η Ευρωπαία Επίτροπος προειδοποίησε σήμερα ότι παρέχει στις εταιρείες προθεσμία συμμόρφωσης τεσσάρων μηνών. Πέραν του ότι θα ακολουθηθεί η δικαστική οδός, η Επίτροπος υπογράμμισε πως δεν θα διστάσει να κατονομάσει και να καταγγείλει δημόσια τις εταιρείες που δεν θα έχουν προχωρήσει σε συμμόρφωση των ιστοχώρων τους προς την νομοθεσία της ΕΕ κατά την εκπνοή της τεθείσας προθεσμίας.

«Είτε είναι στις Βρυξέλλες είτε στη Βαρκελώνη, στο Μόναχο ή στο Μάντσεστερ, οι καταναλωτές αξίζουν μια σαφή και δίκαιη πολιτική τιμολόγησης και όχι εκπλήξεις συγκαλυμμένες στα «ψιλά γράμματα» των συμβατικών όρων», δήλωσε η κ. Kuneva και πρόσθεσε:

«Ανακαλύψαμε ότι πάνω από το 50% των ιστοχώρων πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων εξαπατούν τους ευρωπαίους καταναλωτές. Τα αριθμητικά στοιχεία που δημοσιεύονται σήμερα δείχνουν ότι υφίσταται ένα ουσιαστικό πρόβλημα στον κλάδο. Πρόκειται για ευρωπαϊκό ζήτημα που απαιτεί πανευρωπαϊκή λύση».

«Σήμερα -τόνισε- απευθύνω την εντονότερη δυνατή προειδοποίηση στις εταιρείες να αναλάβουν ταχέως δράση για να βάλουν τάξη στα του οίκου τους. Μόλις λήξει η προθεσμία τον Ιανουάριο, δεν θα διστάσω να προχωρήσω περαιτέρω και να κατονομάσω και να καταγγείλω δημόσια τις εταιρείες που θα συνεχίζουν να παραβαίνουν το νόμο».

Στο πλαίσιο της έρευνας ελέγχθησαν τρεις βασικές πρακτικές:

Σαφής τιμολόγηση: σαφής ένδειξη της συνολικής τιμής θα πρέπει να δίδεται στην τιμή που αναφέρεται στην επικεφαλίδα η οποία διαφημίζεται πρώτη στον ιστοχώρο, π.χ. πρόσθετα τέλη, όπως φόροι, τέλη κράτησης ή χρήσης πιστωτικής κάρτας θα πρέπει σαφώς να αναφέρονται από την αρχή αντί να προστίθενται σε περαιτέρω στάδιο της κράτησης

Διαθεσιμότητα: οποιοσδήποτε όρος της προσφοράς, ειδικά περιορισμοί στη διαθεσιμότητά της, θα πρέπει να αναφέρεται σαφώς. Οι τιμές και οι ειδικές προσφορές συχνά χρησιμοποιούνται για να προσελκύσουν τους καταναλωτές στη διαδικασία κράτησης μιας πτήσης, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει ένας πολύ περιορισμένος αριθμός θέσεων διαθέσιμος με βάση την διαφημιζόμενη προσφορά.

Θεμιτοί συμβατικοί όροι: Οι γενικοί συμβατικοί όροι θα πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, να είναι ευχερώς προσβάσιμοι και θεμιτοί. Στις αθέμιτες πρακτικές περιλαμβάνονται η υποχρεωτική σύναψη ασφάλισης σε συνδυασμό με μια προσφορά ή η περίπτωση που οι καταναλωτές θα πρέπει ρητά να επιλέξουν τη μη σύναψη ασφάλισης αντί απλώς να επιλέγουν αν επιθυμούν τη σύναψή της. Οι συμβατικοί όροι και προϋποθέσεις θα πρέπει να διατίθενται στη γλώσσα του καταναλωτή.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα