Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Λίγα είναι τα περιθώρια ανόδου της αγοράς των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αυτή την περίοδο, αφού η ζήτηση για πρώτες ύλες παραμένει χαμηλή, εξαιτίας της αποδυνάμωσης της κινεζικής αγοράς από την επιδημία του νέου κοροναϊού. Σύμφωνα με την Braemar ACM, ενώ η δραστηριότητα στον τριτογενή τομέα της Κίνας ανακάμπτει, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν διατηρήσει την κατασκευαστική δραστηριότητα μειωμένη, έχοντας αντίκτυπο στις αγορές βασικών προϊόντων.
«Αν και είναι δύσκολο να υπολογίσουμε τις επιπτώσεις του ιού, στην αγορά συγκριτικά και με άλλα γεγονότα που την επηρέασαν τελευταία, όπως τα ζητήματα εφοδιασμού με σιδηρομετάλλευμα (Αυστραλία) και οι εποχιακές επιπτώσεις του κινεζικού νέου έτους, είναι βέβαιο ότι η επιδημία έχει προσθέσει περισσότερη πίεση. Ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου για τα μεγάλα πλοία της κατηγορίας (Baltic Cape Index) έχει πέσει κατά 61%, μένοντας κάτω από τα 3.000 δολάρια την ημέρα τις περισσότερες ημέρες.
Οι ναύλοι στα μικρότερα μεγέθη, τα οποία είναι λιγότερο εκτεθειμένα στην κινεζική ζήτηση, σημείωσαν σημάδια ανάκαμψης την περασμένη εβδομάδα, αλλά εξακολουθούν να επιβαρύνονται από τα χαμηλά μεγέθη της οικονομίας.
Δύο σενάρια
Σύμφωνα με την Braemar, υπάρχουν δύο βασικά σενάρια που θα καθορίσουν την πορεία της κινεζικής οικονομίας και φυσικά της ναυτιλίας το επόμενο διάστημα. Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, εάν η Κίνα μπορέσει να επαναφέρει τον πληθυσμό της στην εργασία σχετικά γρήγορα, μπορούμε να αναμείνουμε ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας και ως αποτέλεσμα της ναυτιλιακής δραστηριότητας, λόγω της αυξημένης ζήτησης, που θα υπάρχει από την Κίνα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική