Από την έντυπη έκδοση
Των Αντώνη Τσιμπλάκη, Βάσως Βεγίρη
«Ανθεκτικό» αποδεικνύεται το λιμάνι του Πειραιά στην πίεση που δέχεται ο κλάδος των containerships, εξαιτίας της εξάπλωσης του κοροναϊού στην Κίνα. Παρά το γεγονός ότι περίπου το 46% των δρομολογίων από Κίνα προς βόρεια Ευρώπη έχει ακυρωθεί αυτή την περίοδο, με τις εταιρείες τη μία μετά την άλλη να «δένουν» τα πλοία τους, το μεγάλο λιμάνι της χώρας καταγράφει αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους δύο μήνες, ενώ μόλις επτά είναι τα δρομολόγια που ακυρώθηκαν.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στη «Ν» στελέχη από το λιμάνι, τα σχέδια από Κίνα αναφέρουν ότι θα καταγραφεί κάμψη μέχρι τον προσεχή Απρίλιο και στη συνέχεια θα αυξηθούν και πάλι τα φορτία από Κίνα.
Οι εκτιμήσεις αυτές, πάντως, είναι υπό αίρεση και θα εξαρτηθούν από την εξάπλωση που θα έχει ή όχι σε όλο τον κόσμο ο νέος κοροναϊός. Οι Κινέζοι εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος Απριλίου, όταν και θα έχει ανέβει η θερμοκρασία, θα τεθεί υπό έλεγχο ο νέος ιός. Ωστόσο, υπάρχει και περίπτωση η κίνηση προς το λιμάνι του Πειραιά να αυξηθεί κατακόρυφα το επόμενο διάστημα, σε περίπτωση που εμφανιστούν και πολλαπλασιαστούν κρούσματα του κοροναϊού σε γειτονικές χώρες.
Εκτός από το εμπορικό λιμάνι και τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, κρίσιμο θα είναι το επόμενο διάστημα και για τις κρουαζιέρες, οι οποίες είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν από τον προσεχή Απρίλιο.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική