Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
«Απόνερα» που επηρεάζουν όλους τους κλάδους της ναυτιλιακής βιομηχανίας «σηκώνει» η εξάπλωση της επιδημίας του κοροναϊού στην Κίνα. Οι Έλληνες εφοπλιστές προειδοποιούν ότι δεν μπορεί να γίνουν σαφείς εκτιμήσεις αυτή την περίοδο για το εμπόριο, ενώ ένας από τους μεγαλύτερους liners στον κόσμο, η Hyundai Merchant Marine, σημειώνει ότι ο κοροναϊός θα επηρεάσει -αρνητικά- περαιτέρω το εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, το οποίο έχει ήδη πληγεί από τον «εμπορικό πόλεμο» των δύο χωρών που ήταν σε εξέλιξη τον τελευταίο χρόνο.
Παράλληλα περισσότερα από 200 πλοία βρίσκονται στην Κίνα και αντιμετωπίζουν προβλήματα καθυστερήσεων στις προγραμματισμένες εργασίες επισκευών ή retrofit, ενώ ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες που «αψηφούν» τον κίνδυνο και παίρνουν ναύλους για Κίνα, έρχονται αντιμέτωπες με το ενδεχόμενο «καραντίνας» διάρκειας 14 ημερών.
Τι λένε οι Έλληνες
Με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Danaos, που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ο δρ. Γιάννης Κούστας σημείωσε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν εκτιμήσεις για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και του εμπορίου φέτος, εξαιτίας της αβεβαιότητας που κυριαρχεί για την εξάπλωση του ιού.
Ανάλογη ήταν και η στάση της Αγγελικής Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου Navios, η οποία επεσήμανε ότι η κατάσταση στην αγορά bulk carriers είναι ιδιαίτερα ρευστή, εξαιτίας του κοροναϊού, ώστε να γίνουν εκτιμήσεις.
Από την πλευρά του πάντως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy, Σταμάτης Τσαντάνης, τόνισε ότι η ναυλαγορά αυτή την περίοδο διανύει σημαντική πτώση, που οφείλεται σε παράγοντες όπως η προσαρμογή των δεικτών του Baltic Exchange στις νέες τιμές των συμβατών καυσίμων, τα καιρικά φαινόμενα στη Βραζιλία που μείωσαν τον ρυθμό εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, καθώς και η επιδημία του κοροναϊού στην Κίνα.
Περισσότερα από 200 πλοία που βρίσκονται αυτή την περίοδο στη ράδα σε κινεζικά ύδατα αναμένοντας τη σειρά τους για επισκευές ή retrofit αντιμετωπίζουν προβλήματα καθυστερήσεων. Σύμφωνα με την China Association of the National Shipbuilding Industry (Cansi), το 93% των πλοίων αυτών δεν είναι κινεζικών συμφερόντων. Την ίδια στιγμή όμως, και παρά την πίεση που υπάρχει, δημιουργούνται και ευκαιρίες.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική