Σε κρίσιμη φάση οι εξελίξεις για την Ολυμπιακή Αεροπορία

Αρχισε χθες η δεύτερη δίκη στο Ευρωδικαστήριο για τις κρατικές ενισχύσεις
Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2007 09:47

Βρυξέλλες,

ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ σημαντικών εξελίξεων εισέρχεται η αντιδικία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελλάδας για το θέμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Χθες ξεκίνησε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η δεύτερη δίκη για τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία την περίοδο 2002-2004, ενώ παράλληλα συνεχίζεται και ο διάλογος μεταξύ Βρυξελλών και Αθηνών με στόχο την άρση του αδιεξόδου.

Αναφορικά με το νομικό σκέλος, οι δύο πλευρές παρουσίασαν χθες στο Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο τα επιχειρήματα στη διάρκεια της δημόσιας ακρόασης. Η Κομισιόν εμμένει στη θέση που είχε και ως αποτέλεσμα να προσφύγει στο Δικαστήριο εναντίον της Ελλάδας, ζητώντας την ανάκτηση κρατικών βοηθειών για την προαναφερόμενη περίοδο που πλησιάζουν τα 550 εκατ. ευρώ.

Η ελληνική θέση

Η υπερασπιστική γραμμής της Ελλάδας εστιάστηκε στα εξής σημεία: 1) ότι η Επιτροπή δεν συνεργάστηκε μαζί της προκειμένου να προσδιορίσουν με ακρίβεια το ποσό των κρατικών ενισχύσεων, 2) ότι έχει κινηθεί η διαδικασία ανάκτησης ενός μέρους από το προαναφερόμενο ποσό, 3) αμφισβήτηση ενός μέρους των κρατικών ενισχύσεων.

Η Κομισιόν δεν αποδέχεται την ελληνική επιχειρηματολογία, ενώ υπογράμμισε ότι η ελληνική πλευρά γνώριζε τα ακριβή ποσά από την απόφασή της τής 14ης Σεπτεμβρίου 2005 που βασίζεται σε υπολογισμούς εμπειρογνώμονα για την αξία των στοιχείων του ενεργητικού της ΟΑ. Αντιθέτως, η Ελλάδα δεν προέβη σε πλήρη λογιστικό έλεγχο του ενεργητικού της ΟΑ, αναφέρει η Επιτροπή.

Μετά τη δημόσια ακρόαση, τους αμέσως επόμενους μήνες θα ακολουθήσει η εισήγηση του Γενικού Εισαγγελέα και πιθανότατα μέσα στην Ανοιξη η απόφαση του Δικαστηρίου.

Υπενθυμίζεται ότι η χώρα μας έχει καταδικαστεί από το Δικαστήριο το Μάιο του 2005 και για τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν την περίοδο 1998-2002.Το Δικαστήριο είχε ζητήσει από την κυβέρνηση να ανακτήσει από την ΟΑ 161 εκατ. ευρώ, τα οποία μειώθηκαν πρόσφατα σε 130 εκατ. ευρώ. Ομως, δεν το έχει κάνει και η Επιτροπή προσέφυγε εκ νέου στο Δικαστήριο ζητώντας παράλληλα την επιβολή ημερήσιου προστίμου 10.512 ευρώ, το οποίο «τρέχει» από το Μάιο του 2005.

Ομως, η δικαστική διένεξη δεν εμποδίζει το διάλογο μεταξύ δύο πλευρών, ο οποίος είναι έντονος τις τελευταίες βδομάδες, ενώ σήμερα ή αύριο ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης που βρίσκεται στις Βρυξέλλες προκειμένου να συμμετάσχει στις εργασίες του Συμβουλίου Υπουργών της Ε.Ε., αναμένεται να συναντηθεί στο περιθώριο της συνεδρίασης με τον αρμόδιο Αντιπρόεδρο της Κομισιόν, Ζακ Μπαρό.

Κοινοτικές υπηρεσίες

Οι κοινοτικές υπηρεσίες εξετάζουν τις απαντήσεις της ελληνικής κυβέρνησης (τις έστειλε στο τέλος Οκτωβρίου) στο ερωτηματολόγιο που είχε στείλει η Επιτροπή με το οποίο ζητούσε από την Αθήνα να αιτιολογήσει τις αποζημιώσεις ύψους 564 εκατ. ευρώ του δημοσίου προς την ΟΑ, που επεδίκασε ο Αρειος Πάγος για τις ζημιές που υπέστη η εταιρεία λόγω της μετεγκατάστασής της από το Ελληνικό στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς και για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Επιτροπής, η Κομισιόν θα μπορούσε να αποδεχθεί τον συμψηφισμό των κρατικών ενισχύσεων με την αποζημίωση που επεδίκασε ο Αρειος Πάγος, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει πλήρης αιτιολογία της ζημιάς και ταυτόχρονα θα υποβληθεί ένα αξιόπιστο λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΛΟΣ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα