Βουλή - Kυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης για τη ΒΔ Οδό Πελοποννήσου

Κατατέθηκαν και οι τροπολογίες για τα πρόστιμα περιβαλλοντικών παραβάσεων και την κατεδάφιση αυθαιρέτων σε αναδασωτέες εκτάσεις
Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2007 16:50

Kυρώθηκε σήμερα στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα). Όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, το έργο μετά την κύρωση της σύμβασης, θα αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές του επόμενου χρόνου.

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που προωθούμε με την μέθοδο της παραχώρησης, ένα έργο μαμούθ μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ», ανέφερε μεταξύ άλλων, ο υπουργός επισημαίνοντας ότι ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου -Αντιρρίου μαζί.

«Με την κύρωση και αυτής της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή», πρόσθεσε ο κ. Σουφλιάς, «ολοκληρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους. Οι “Δρόμοι Ανάπτυξης”, δηλαδή τα 1.417 χλμ. σύγχρονων και ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, αρχίζουν επιτέλους να κατασκευάζονται ανατρέποντας τα δεδομένα ανάπτυξης της χώρας. Δημιουργούνται νέες σύγχρονες υποδομές για ταχύρυθμη ανάπτυξη και έξοδο από την απομόνωση μεγάλων περιοχών της περιφέρειας».

Όπως προαναφέρθηκε, το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ και η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο κ. Σουφλιάς επεσήμανε ακόμη ότι μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών έχουν 70 δανειακές συμβάσεις, κάτι που σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου. Σημείωσε μάλιστα ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.

Πρόστιμα για περιβαλλοντικές παραβάσεις και κατεδάφιση αυθαιρέτων σε αναδασωτέες εκτάσεις

Κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την κύρωση της σύμβασης, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δύο τροπολογίες που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή, η μία για τον τετραπλασιασμό του ανώτατου ορίου των προστίμων που επιβάλλονται σε περιβαλλοντικές παραβάσεις και η άλλη για την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων σε εκτάσεις που κηρύσσονται αναδασωτέες.

Πιο αναλυτικά, η μία τροπολογία προβλέπει τον τετραπλασιασμό του ανώτατου ορίου των προστίμων που επιβάλλονται σε περιπτώσεις περιβαλλοντικών παραβάσεων. Τα πρόστιμα αυτά θα μπορούν πλέον να φτάσουν τα 2 εκατ. ευρώ από 500.000 ευρώ που είναι το ανώτατο όριο σήμερα.

Η δεύτερη τροπολογία αφορά την κατεδάφιση - χωρίς δικαίωμα αναστολής - των αυθαίρετων κτισμάτων σε εκτάσεις που κηρύσσονται αναδασωτέες. Με την τροπολογία απαγορεύεται πλέον ρητά η αναστολή με οποιοδήποτε μέσο της εκτέλεσης των αποφάσεων κατεδάφισης αυθαιρέτων σε εκτάσεις που κηρύσσονται αναδασωτέες.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός, εχει διαπιστωθεί στην πράξη ότι μεγάλος αριθμός από όσους προέβαιναν σε ανέγερση αυθαίρετων κτισμάτων σε δάση ή δασικές εκτάσεις που κηρύσσονται αναδασωτέες, επιτύγχαναν την αναστολή εκτέλεσης των πρωτοκόλλων κατεδάφισης με την άσκηση προσφυγών ή αιτήσεων ενώπιον των Διοικητικών ή Δικαστικών Αρχών. Με την τροπολογία ορίζεται ρητά ότι το εκδιδόμενο πρωτόκολλο κατεδάφισης κτισμάτων που αναγείρονται σε δάση ή δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν από πυρκαγιά, εκτελείται παραχρήμα, μη επιτρεπόμενου ουδενός ενδίκου ή ενδικοφανούς μέσου ή βοηθήματος, ενώπιον οποιασδήποτε Διοικητικής ή Δικαστικής Αρχής, που αποβλέπει σε αναστολή πραγμάτωσής του, εφόσον η έκταση κηρύχθηκε αναδασωτέα.

Παράλληλα διευκρίνισε ότι η τροπολογία αφορά όλες τις εκτάσεις που κηρύχθηκαν αναδασωτέες μετά τις πυρκαγιές του 2007, ενώ θα ισχύει και για κάθε περίπτωση πυρκαγιάς που θα συμβεί στο μέλλον. Στις λοιπές περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι μέχρι σήμερα ισχύουσες διατάξεις.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα