Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Αν και επισήμως οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου, ήτοι 13 Ιανουαρίου του 2020 και τελειώνουν τέλη Φεβρουαρίου, άτυπα αρχίζουν νωρίτερα, γεγονός που αποδίδεται εν πολλοίς στην αξιοποίηση από την πλευρά των λιανεμπόρων της ενισχυμένης ρευστότητας των καταναλωτών λόγω δώρων, κοινωνικών επιδομάτων κ.ο.κ..
Έτσι οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου καλύπτουν την ανάγκη για ενίσχυση του ταμείου τους στο κλείσιμο της οικονομικής χρήσης, προωθούν είδη της προηγούμενης σεζόν και αντλούν ρευστότητα για κλείσιμο παραγγελιών ενόψει της επόμενης σεζόν.
Σε αυτό το περιβάλλον οι καταναλωτές την περίοδο των γιορτών μπορούν να βρουν στα καταστήματα είδη σε ένα ευρύ φάσμα της αγοράς ένδυσης με έκπτωση 20% έως 50%. Αυτή η τάση αφορά τόσο τα δίκτυα φυσικών καταστημάτων όσο και τα online shops, κυρίως πολυεθνικών αλλά και ελληνικών σημάτων της τοπικής αγοράς, ενώ το φαινόμενο αναμένεται να γενικευθεί από την πρώτη εργάσιμη του νέου έτους.
Tα παραπάνω αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον εάν ληφθεί υπόψη ότι έχει ανοίξει η συζήτηση για την πλήρη απελευθέρωση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών κατά τη διάρκεια του έτους αλλά και για το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Στο επιχειρηματικό μενού
Στο επιχειρηματικό σκέλος, δεν σταματούν οι ανακατατάξεις καθώς σε συνέχεια της οικονομικής κρίσης, με τα χιλιάδες λουκέτα σε μεμονωμένα ανώνυμα καταστήματα αλλά και γνωστές αλυσίδες, ο κλάδος συνεχίζει να βρίσκεται σε φάση ανασύνταξης δυνάμεων.
Ενδεικτική είναι η αποχώρηση της αλυσίδας Forever 21 που διατηρούσε εμβληματικό κατάστημα στην Ερμού, σε συνέχεια της οικονομικής κρίσης στην αμερικάνικη μητρική που αποφάσισε να διακόψει δραστηριότητες στην Ευρώπη. Η χρονιά βέβαια στιγματίστηκε από τις εξελίξεις με την αλυσίδα γυναικείας ένδυσης Raxevsky που έκλεισε οριστικά στις αρχές του 2019.
Ωστόσο το πρόσημο στην αγορά είναι θετικό αν κρίνει κανείς από τα νέα σήματα που τοποθετήθηκαν στην αγορά και αυτά που αναμένεται να τοποθετηθούν προσεχώς, επενδύσεις που βασίζονται στις αυξημένες προσδοκίες περί αύξησης της κατανάλωσης.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα σήματα Ashley Homestore και Toys Center που έκαναν το ντεμπούτο τους στο Smart Park ενώ στο ίδιο σημείο αναμένεται το νέο κατάστημα της Decathlon.