H δεκαετία που πέρασε ήταν πραγματικά «γεμάτη» για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Σκάνδαλα, πρόστιμα, μαζικές ανακλήσεις οξύτατος ανταγωνισμός, νέοι αυστηροί κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, στροφή στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στον αυτοματισμό.
Οι πιο ηχηρές εξελίξεις ήρθαν περίπου από τα μέσα της δεκαετίας. Το 2014 η Μέρι Μπάρα έγινε η πρώτη γυναίκα επικεφαλής της General Motors. Τρεις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της έγινε το... πρόσωπο της κρίσης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ του το CNBC. Kλήθηκε να καταθέσει στο Κογκρέσο για τους ελαττωματικούς διακόπτες ανάφλεξης, οι οποίοι στη συνέχεια αποδείχθηκαν ότι ευθύνονταν για 124 θανάτους και 275 τραυματισμούς.
Η GM δαπάνησε δισεκατομμύρια για ανακλήσεις, αλλά και διακανονισμούς με τα θύματα και τις οικογένειές τους, συμπεριλαμβανομένου ενός προστίμου 900 εκατ. δολ. από το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Τα χρόνια που ακολούθησαν στελέχη των ιαπωνικών Toyota και Takata και της γερμανικής Volkswagen κλήθηκαν επίσης να δώσουν εξηγήσεις στην Ουάσιγκτον με τις εταιρείες να κατηγορούνται για διαφθορά, παραπλάνηση ή ζητήματα ασφαλείας.
Το Dieselgate ήταν βεβαίως ένα από τα πιο ηχηρά σκάνδαλα και ήρθε στο φως το 2015. Οι αμερικανικές αρχές ήταν εκείνες που ανακάλυψαν ότι η Volkswagen παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων περίπου 11 εκατομμυρίων οχημάτων της με ένα παράνομο λογισμικό. Αρκετά στελέχη, μεταξύ των οποίων και ο τότε διευθύνων σύμβουλος, Μάρτιν Βίντερκορν, συνελήφθησαν και τους έχουν απαγγελθεί κατηγορίες. Επιπλέον η εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει πάνω από 25 δισ. δολάρια σε πρόστιμα και αποζημιώσεις στις ΗΠΑ. Εξακολουθεί δε να προσφέρει την επαναγορά των συγκεκριμένων οχημάτων.
Από τις νομικές περιπέτειες δεν ξέφυγε ούτε η Tesla του Ίλον Μασκ. Τον Σεπτέμβριο του 2018 κλήθηκε τόσο ο Μασκ όσο και η εταιρεία να πληρώσουν πρόστιμο ύψους 20 εκατ. ευρώ έκαστος στο πλαίσιο διακανονισμού με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC). Όλα άρχισαν με το διαβόητο πια tweet της 7ης Αυγούστου 2018, στο οποίο ισχυριζόταν ότι έχει «εξασφαλισμένη χρηματοδότηση» για να βγάλει την εταιρεία από το χρηματιστήριο στα 420 δολάρια ανά μετοχή. «Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured» έγραφε η σύντομη ανάρτηση, που πυροδότησε καταγγελίες για παραπλάνηση των επενδυτών.
Πιο δύσκολη η περιπέτεια του Κάρλος Γκοσν, που οδηγήθηκε σε ιαπωνική φυλακή. Ο αρχιτέκτονας και επικεφαλής της συμμαχίας Renault- Nissan, μία από τις πιο ισχυρές προσωπικότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας, κατηγορήθηκε αιφνιδίως ότι επί χρόνια απέκρυπτε από τις ιαπωνικές φορολογικές αρχές το πραγματικό ύψος των απολαβών του, ενώ καταχράστηκε χρήμα της εταιρείας. Ο ίδιος αρνείται τις κατηγορίες και υποστηρίζει πως η όλη υπόθεση έχει να κάνει με την προσπάθεια των Ιαπώνων να βάλουν φρένο στα σχέδιά του για πλήρη συγχώνευση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.