WEF: Το ένα τρισ. των Αμερικανών, η άγνοια των Βρετανών και τα ανεπιθύμητα χριστουγεννιάτικα δώρα των Ευρωπαίων

Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2019 11:16
UPD:11:20
REUTERS/CARLO ALLEGRI

Tα Χριστούγεννα ήλθαν και εκτός από το χρόνο με την οικογένεια και φίλους, είναι και η εποχή για αγορές δώρων προς τους αγαπημένους. Οι Αμερικανοί αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές» δαπανών για χριστουγεννιάτικα δώρα, καθώς υπολογίζεται ότι θα ξοδέψουν περισσότερα από ένα τρισ. δολάρια τα φετινά Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα του World Economic Forum.

Φέτος, οι Αμερικανοί θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο 942 δολάρια για δώρα των Χριστουγέννων, ποσό αυξημένο κατά 57 δολάρια σε σύγκριση με πέρυσι. Στον αντίποδα, σε ορισμένες χώρες το ένα-πέμπτο των πολιτών χρεώνονται για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις των Χριστουγέννων. Στη Βρετανία, το ένα-τρίτο δεν έχει ιδέα πόσα ξόδεψε για δώρα, ενώ στην Ευρώπη, ένας στους επτά παίρνει δώρο που δεν του αρέσει.

1. Οι Αμερικανοί θα δαπανήσουν πάνω από ένα τρισ. δολάρια για τα Χριστούγεννα φέτος

Οι Αμερικανοί καταναλωτές θα σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 942 δολάρια για χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος, σύμφωνα με έρευνα της Gallup, ποσό κατά 57 δολάρια μεγαλύτερο σε σύγκριση με πέρυσι. Περισσότεροι από το ένα-τρίτο δήλωσαν ότι οι αγορές τους θα ξεπεράσουν τα 1.000 δολάρια ένα-τρίτο υψηλότερα σε σύγκριση με πέρυσι.

Σε γενικές γραμμές, οι Αμερικανοί καταναλωτές θα ξοδέψουν πάνω από ένα τρισ. δολάρια για τα Χριστούγεννα φέτος, με σχεδόν τα 150 δισ. δολάρια να αφορόυν αγορές μέσω Διαδικτύου. Το συνολικό κόστος για τραπέζια και γιορτές στη διάρκεια των Χριστουγέννων, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων και ποτών, θα πλησιάζει τα 1.500 δολάρια, όπως προκύπτει από έρευνα της Deloitte.

2, Το ένα-τρίτο των Βρετανών δεν έχει ιδέα πόσα ξοδεύει για δώρα  

Οι Βρετανοί θα δαπανήσουν φέτος κατά μέσον όρο 743 δολάρια, σχεδόν 40% περισσότερο από τους καταναλωτές στην ΕΕ, σύμφωνα με την Deloitte. Οι ηλεκτρονικές αγορές θα καλύψουν σχεδόν το ήμισυ (44%) των αγορών όλων των δώρων. Εξάλλου, σε έρευνα για την εταιρεία Ocean Finance, ζητήθηκε από αγοραστές χριστουγεννιάτικων ειδών στο Ηνωμένο Βασίλειο να αναφέρουν πόσα δαπάνησαν, μόλις δύο λεπτά μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς- και μόνο 16% από αυτούς μπορούσαν να θυμηθούν το ακριβές ποσό.

Ορισμένοι Βρετανοί εξακολουθούν να προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους σε ένα φυσικό κατάστημα, κυρίως επειδή πιστεύουν ότι θα είναι ευκολότερο για τους παραλήπτες να επιστρέψουν τα δώρα, εφόσον το επιθυμούν. Οι κορυφαίες επιλογές δώρων για ενήλικες στο Ην. Βασίλειο περιλαμβάνουν σοκολάτες, καλλυντικά, αρώματα, φαγητά και ποτά. Τα βιβλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για παιδιά, ενώ τα αθλητικά ρούχα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιλογή για έφηβους.

3. Ένας στους επτά πολίτες της Ε.Ε. παίρνει δώρα που δεν θέλει

Τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια ευκαιρία για προσφορά δώρων, αλλά δεν μένει ο καθένας ικανοποιημένος από τα δώρα που λαμβάνει. Σε δημοσκόπηση της ολλανδικής τράπεζας ING διαπιστώνεται ότι το 15% των Ευρωπαίων ήταν δυσαρεστημένοι με τα δώρα που έλαβαν πέρυσι, ενώ 10% από αυτούς δεν μπόρεσαν καν να θυμηθούν τα δώρα τους. Αν και οι μισοί κράτησαν ανεπιθύμητα δώρα, το ένα τέταρτο από αυτούς τα δώρισαν σε κάποιον άλλο, σε ποσοστό 14% τα πώλησαν και ένας στους δέκα τα πήγε πίσω στο κατάστημα. Επιπλέον, σε ποσοστό 5% έδωσαν τα ανεπιθύμητα δώρα πίσω στον δωρητή, μια συνήθεια πιο συχνή μεταξύ των Βρετανών και των Ολλανδών. Αλλά οι περισσότεροι νέοι απλά τα πέταξαν.

Ο αμερικανικός ιστότοπος του καταναλωτή finder.com διαπίστωσε ότι 62% των Αμερικανών αναμένεται να πάρουν ένα ανεπιθύμητο δώρο φέτος- το οποίο ισούται με 154 εκατ. άτομα που λαμβάνουν δώρα, συνολικής αξίας άνω των 15 δισ. δολ., εκ των οποίων τα μισά θα δωρηθούν σε κάποιο άλλο άτομο ή θα επιστραφούν στο κατάστημα.

4. Ο μέσος Αμερικανός ξοδεύει 15 ώρες για τις αγορές χριστουγεννιάτικων δώρων

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή στις ΗΠΑ αναφέρει ότι οι Αμερικανοί αφιερώνει κατά μέσον όρο 15 ώρες για αγορές δώρων (20 ώρες οι γυναίκες και 10 ώρες οι άνδρες). Άλλες 3,5 ώρες δαπανώνται στις ουρές των ταμείων, ενώ η συσκευασία των δώρων διαρκεί κατά μέσον όρο τρεις ώρες. Μόλις τελειώσουν τα Χριστούγεννα, οι Αμερικανοί καταναλωτές περνούν κατά μέσον όρο μία ώρα, επιστρέφοντας ανεπιθύμητα δώρα στα καταστήματα. Από την άλλη πλευρά, περνούν 15 ώρες συμμετέχοντας σε χριστουγεννιάτικα πάρτι.

5. Δύο-πέμπτα των Ευρωπαίων αισθάνονται υποχρέωση να ξοδέψουν για δώρα των Χριστουγέννων

Ορισμένοι άνθρωποι, στη διάρκεια των Χριστουγέννων, πιέζονται οικονομικά. Η τράπεζα ING αναφέρει ότι, σε όλη την Ευρώπη, ένας στους δέκα δανείζεται ή χρεώνει την πιστωτική του κάρτα για να ανταποκριθεί στις εορταστικές δαπάνες, ενώ τα 2/5 αισθάνονται πίεση να ξοδεύουν τα Χριστούγεννα περισσότερα χρήματα από ό,τι θέλουν.

Στη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 1/5 των ανθρώπων δηλώνουν ότι χρεώνονται για να κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές, ενώ στο Λουξεμβούργο το ίδιο λένε 3% των καταναλωτών. Στις ΗΠΑ, 22% δημιουργούν χρέη τα Χριστούγεννα και στην Αυστραλία 14%. Ωστόσο, 40% των ανθρώπων λένε ότι τα Χριστούγεννα είναι η μοναδική φορά που ξοδεύουν χρήματα χωρίς να ανησυχούν γι' αυτό.

Σχεδόν δύο στους δέκα Βρετανούς λένε ότι συνυπολογίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όταν επιλέγουν δώρα και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να δίνουν λιγότερα δώρα ή να κατασκευάζουν δικά τους. Αλλά μια έρευνα για τον κατασκευαστή συσκευασιών Raja, βρήκε ότι σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες λένε ότι θα αγόραζαν το τέλειο δώρο ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις στον πλανήτη.

naftemporiki.gr



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα