Από την έντυπη έκδοση
Την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού αναγνωρίζουν όλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα του Found.ation σε συνεργασία με το ΕΙΤ Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας).
Η πλειονότητα των στελεχών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα (90% το 2019, αυξημένο σε σχέση με το 82% του 2018) δήλωσαν πως η εταιρεία τους τρέχει κάποιο project ψηφιακού μετασχηματισμού. Σύμφωνα με τους ίδιους, κατά μέσο όρο αυτά τα projects τρέχουν τα τελευταία 5 χρόνια. Αυξημένο εμφανίζεται και το ποσοστό των εταιρειών που εστιάζουν στην ψηφιακή καινοτομία (54% το 2019, 49% το 2018).
Ωστόσο, στην ερώτηση για το ποιο τμήμα είναι υπεύθυνο για τα projects ψηφιακού μετασχηματισμού, οι απαντήσεις είναι αρκετά μοιρασμένες: 36,5% διαθέτουν κάποιο τμήμα με τις λέξεις «Digital» ή «Innovation» στον τίτλο του, ενώ 30,8% δηλώνουν ότι τον ρόλο αυτό διαθέτει ο CEO, η ανώτερη διοίκηση ή κάποιο τμήμα σχετικό με το business development. Ένα 21% φαίνεται πως αναθέτει αυτό το έργο στα τμήματα IT/Operations.
Νέες δεξιότητες
Το 2018, η «αντίσταση στην αλλαγή» εμφανιζόταν ως το νούμερο ένα εμπόδιο στον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας εταιρείας. Το 2019, η «ανάγκη για νέες δεξιότητες» καταλαμβάνει την πρώτη θέση, αποδεικνύοντας πως όλοι πλέον αναγνωρίζουν τη σημασία της επανεκπαίδευσης του προσωπικού. Το ίδιο αποδεικνύεται και από το υψηλό ποσοστό όσων απάντησαν πως η εταιρεία τους παρέχει κάποιου είδους εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή ευκαιρίες προσωπικής ανάπτυξης (70,59%).
Να σημειωθεί πως 46 στους 100 Έλληνες μεταξύ 16 και 74 ετών είχαν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες (57% στην Ε.Ε.). Ωστόσο η Ελλάδα συνεχίζει να έχει το χαμηλότερο μερίδιο των ειδικών των ΤΠΕ στη συνολική απασχόληση. Ειδικότερα το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 1,6%, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρώπη φτάνει στο 3,7%. Επίσης σε χαμηλό επίπεδο κυμαίνεται η γενική απόδοση της Ελλάδας στον τομέα της ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις φτάνοντας στο 32,8%, αρκετά πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ανέρχεται στο 41,1%.
Ενθαρρυντικό πάντως είναι το γεγονός πως είναι υψηλό το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα στην επιχειρηματική λειτουργία τους.
Επίσης υψηλό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων που αξιοποιούν όλο και περισσότερο τις ευκαιρίες που παρέχει η ανάλυση δεδομένων.