Από την έντυπη έκδοση
Του Νίκου Μπέλλου
[email protected]
Συγκεκριμένες δεσμεύσεις για σειρά αλλαγών σε σχέση με τον τρόπο που παρουσιάζει στους καταναλωτές τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις τιμές της, ανέλαβε η διαδικτυακή πλατφόρμα διαμεσολάβησης στην παροχή καταλυμάτων Βooking.com, καθώς είχε προηγηθεί παρέμβαση της Κομισιόν έπειτα από καταγγελίες ευρωπαϊκών οργανώσεων καταναλωτών.
Η Booking.com δεσμεύτηκε να τροποποιήσει τις πρακτικές της το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2020. Συγκεκριμένα, από την παραπάνω ημερομηνία θα προβεί στις ακόλουθες αλλαγές στις πρακτικές της, για τις οποίες εξέφρασαν ικανοποίηση τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών (ΣΠΚ - δίκτυο «Συνεργασία για την Προστασία των Καταναλωτών»):
* Θα καθιστά σαφές στους καταναλωτές ότι οποιαδήποτε αναφορά, όπως «τελευταίο διαθέσιμο δωμάτιο!», θα πρέπει να διευκρινίζει ότι αφορά μόνο την πλατφόρμα Booking.com.
* Θα παρουσιάζει μια προσφορά ως χρονικά περιορισμένη, εάν το ίδιο κατάλυμα συνεχίζει στη συνέχεια να προσφέρεται με την ίδια τιμή.
* Θα διευκρινίζει το αποτέλεσμα της αναζήτησης, δηλαδή γιατί ένα κατάλυμα προβάλλεται πριν από ένα άλλο. Με τον τρόπο αυτό θα εκλείψουν οι υποψίες ότι η σειρά παρουσίασης είναι προϊόν προμηθειών που καταβάλλονται στο booking.com από τους πάροχους της υπηρεσίας.
* Εάν γίνονται συγκρίσεις τιμών που βασίζονται σε διαφορετικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα διαφορετικές χρονικές περίοδοι, αυτό θα πρέπει να διευκρινίζεται και να μην παρουσιάζεται ως προσφορά.
* Οι προσφορές θα πρέπει να είναι πραγματικές και να οδηγούν σε πραγματική εξοικονόμηση και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να συνοδεύονται από τις τιμές αναφοράς.
* Θα υπάρχει διαφανής ανάρτηση σχετικά με τη συνολική τιμή, που θα πρέπει να καταβάλει ο καταναλωτής, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιπρόσθετων επιβαρύνσεων και φόρων.
* Θα διευκρινίζεται εάν ο πάροχος του καταλύματος είναι ιδιώτης ή επαγγελματίας.