Ζακ Μπαρό: Μονόδρομος η λύση τύπου Sabena

Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2007 10:06

«Μόνο μια λύση τύπου Sabena θα επιτρέψει στην Ολυμπιακή να συνεχίσει να πετάει με τους ‘‘κύκλους’’ στον ελληνικό ουρανό. Ομως, πρέπει η κυβέρνηση να τρέξει και να εργαστεί με την Κομισιόν, ώστε αυτή η μετάβαση (στη νέα εταιρεία) να μη δημιουργήσει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των νησιών».

Τα παραπάνω δήλωσε σε συνέντευξή του στον «Ελεύθερο Τύπο» ο αρμόδιος κοινοτικός επίτροπος κ. Ζακ Μπαρό.

Μιλώντας για το ιστορικό της κρίσης ο επίτροπος σημειώνει ότι «εάν είχε γίνει πραγματική εξυγίανση στη δεκαετία του ‘90, δεν θα ήμασταν σήμερα σ’ αυτό το σημείο» και αναφερόμενος στους εργαζομένους επισημαίνει ότι «έχουν δικαίωμα αποζημίωσης, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις προβληματικών επιχειρήσεων».

Δηλώσεις Κ. Χατζηδάκη

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα πετούν κανονικά μέχρι να βρεθεί η λύση, επισημαίνει μεταξύ των άλλων σε τρεις συνεντεύξεις του σε ισάριθμες κυριακάτικες εφημερίδες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κ. Χατζηδάκης.

Για τη νέα εταιρεία, τονίζει ότι απώτερος στόχος είναι να γίνει απολύτως ιδιωτική, χαρακτηρίζοντας παράλληλα πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να στηριχθεί το νέο σχήμα στην Πάνθεον. Ο κ. Χατζηδάκης αποκλείει το κλείσιμο ή την πτώχευση της σημερινής εταιρείας και επαναλαμβάνει τη δέσμευση της κυβέρνησης, ότι κανένας εργαζόμενος στην εταιρεία δεν θα μείνει χωρίς δουλειά.

Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία δηλώνουν αντίθετοι σε λύσεις με βάση το μοντέλο της EL-AL ή της Sabena. Σε δημοσκόπηση της «Κapa Research» για το Βήμα, το 70,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η κυβέρνηση πρέπει να αναζητήσει νέα λύση, τερματίζοντας την ισχύουσα κατάσταση, 5 στους 10 τάσσονται υπέρ ενός μοντέλου με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ η πλειοψηφία εκτιμά ότι η εταιρεία μπορεί να γίνει κερδοφόρα, εάν δεν υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις.

Η λύση που θα δοθεί στο ζήτημα της «Ολυμπιακής» θα έχει ως βάση τη λύση που δόθηκε στη βελγική Sabena, δηλώνει ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης. Η διαφορά με τη βελγική εταιρεία θα είναι ότι, ενώ εκείνη έκλεισε για ένα μήνα, η Ολυμπιακή δεν θα κλείσει ούτε μία μέρα. Επίσης, δεν θα βρεθούν οι εργαζόμενοι «στο δρόμο», όπως έγινε στη Sabena.

Σε ό,τι αφορά το επόμενο σχήμα, ο κ. Χατζηδάκης δεν αποκλείει να είναι υπό την «Πάνθεον», όπως και μια παραλλαγή του σημερινού ονόματος με τη χρήση και του σήματος (των έξι κύκλων). Σε κάθε περίπτωση, τονίζει, είναι διασφαλισμένη η κάλυψη των νησιωτικών γραμμών, αλλά και η κάλυψη άλλων γραμμών του εσωτερικού και γραμμών του εξωτερικού.

Επιθυμία της κυβέρνησης είναι το νέο σχήμα να είναι αμιγώς ιδιωτικό, ανέφερε επίσης ο κ. Χατζηδάκης, αλλά αυτό που θα γίνει τελικά, θα έχει σχέση με τους όρους της αγοράς. Επίσης, ο υπουργός διαβεβαιώνει ότι θα διατηρηθούν η τεχνική βάση και η επίγεια εξυπηρέτηση (ground handling).

Αναφορικά με τους εργαζόμενους, ο κ. Χατζηδάκης τονίζει ότι ο ίδιος επιθυμεί τη συμμετοχή τους στη λήψη των τελικών αποφάσεων. Τέλος, τρεις είναι οι λύσεις για τους εργαζόμενους, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Χατζηδάκης. Ενας αριθμός θα συνεχίσει να εργάζεται στη νέα εταιρεία, ένας άλλος θα οδηγηθεί σε εθελούσια έξοδο και ένας τρίτος θα μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Μέριμνα θα ληφθεί, επίσης, όπως είπε ο υπουργός, και για τους συμβασιούχους της εταιρείας.

Ο κ. Ζαγορίτης

«Δεν θα πετάμε χρήματα σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο», επεσήμανε ο γραμματέας της Κ.Ε. της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Ζαγορίτης, αναφερόμενος στην Ολυμπιακή, κατά την ομιλία του χθες το μεσημέρι στα Γιάννενα, σε εκδήλωση του Ιδρύματος «Κωνσταντίνος Καραμανλής».

Ο κ. Ζαγορίτης άσκησε κριτική για τις επιλογές του παρελθόντος και υπογράμμισε ότι βασικός στόχος είναι η πλήρης εξυγίανση του τομέα των αερομεταφορών, ενώ αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι οι μεταρρυθμίσεις, που έχουν ανακοινωθεί, θα υλοποιηθούν, ενώ, αναφερόμενος στο ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι «προσπαθούν να ξεπεράσουν την κρίση τους, όταν είναι ακόμη νωπές οι βαριές κουβέντες που αντάλλαξαν τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα