Αύξηση δαπανών για την ενίσχυση του δικτύου των άγονων γραμμών

18 προορισμοί στο ΒΑ και ΝΑ Αιγαίο με περισσότερα κονδύλια και ένταξη στο ΠΔΕ
Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου 2019 15:22
UPD:15:22
EUROKINISSI/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ

Καστελόριζο

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Ενισχύει το υπουργείο Ναυτιλίας στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στα απομακρυσμένα νησιά, με την ένταξη 18 προορισμών οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στην ακριτική γραμμή του Βόρειου - Ανατολικού και Νοτιο-Ανατολικού Αιγαίου, μετά τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και αύξηση κατά 30 εκατ. ευρώ της συνολικής δαπάνης για την κάλυψη των σχετικών ακτοπλοϊκών αναγκών.

Οι αποφάσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια των πρόσφατων ανακοινώσεων του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος είχε προαναγγείλει αλλαγές στο ακτοπλοϊκό δίκτυο των άγονων γραμμών προκειμένου να συμπεριλάβει περισσότερα νησιά, μέσω της ενίσχυσης του προϋπολογισμού από το ΠΔΕ. Η εν λόγω κίνηση αποτελεί την α’ φάση κάλυψης επιπλέον άγονων γραμμών, ενώ θα ακολουθήσει και β’ φάση, με επιπλέον καλύψεις. Σύμφωνα με την ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας οι νέοι προορισμοί είναι οι εξής:

* Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνος.

* Κως, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Ρόδος.

* Ρόδος, Μεγίστη (Καστελόριζο).

* Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος.

* Πάτμος, Ικαρία (Αγ. Κήρυκος), Φούρνοι.

* Ένα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του ΒΑ Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη, αντί της Καβάλας.

Χρηματοδότηση

Η χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές αυξάνεται για το 2020 κατά 45%, ή 40 εκατ. ευρώ επιπλέον σε σχέση με τα 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι φέτος. Το πλάνο στήριξης των άγονων γραμμών, πέραν της γενναίας χρηματοδοτικής ενίσχυσης προς όφελος της νησιωτικής χώρας και των νησιωτών, από φέτος εντάσσεται στο ΠΔΕ. Το υπουργείο θεωρεί ότι οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραμμές της χώρας χρηματοδοτούνται ως επαναλαμβανόμενη δράση για τα επόμενα έτη, με διασφαλισμένους πόρους και με την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν. Το ΥΝΑΝΠ, επίσης, δύναται να αξιοποιεί τους μη διατιθέμενους πόρους για την επαναπροκήρυξη γραμμών, την ικανοποίηση νέων αιτημάτων των νησιών μας κ.λπ. Όπως έχει δηλώσει ο κ. Πλακιωτάκης, «αποδεσμεύουμε τον κρατικό προϋπολογισμό και αναβαθμίζουμε τις άγονες γραμμές, ως δημόσια υπηρεσία / επένδυση που οφείλουμε να παρέχουμε στα νησιά μας, που το έχουν ανάγκη. Σημασία δεν έχει ποιος υλοποιεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πώς εξυπηρετείται ο προορισμός και οι νησιώτες με ασφάλεια και αξιοπιστία».

Στόχος του υπουργείου είναι η ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου μεταφορικού έργου, την εξασφάλιση χρηματοδοτικής βιωσιμότητας των αγόνων γραμμών, και τον εξορθολογισμό της αγοράς.

Το «Thunder» στο ΣΑΣ

Στο μεταξύ, δεκτό έκανε, σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το αίτημα δρομολόγησης του ταχύπλοου οχηματαγωγού επιβατηγού «Thunter» (αστραπή) της ακτοπλοϊκής εταιρείας Fast Ferries στη γραμμή Σαντορίνη - Νάξος - Μύκονος - Πειραιάς και επιστροφή για το διάστημα από 1-6-2020 μέχρι και 30-9-2020, δηλαδή για όσο διάστημα υποχρεούνται από τη νομοθεσία τα ταχύπλοα να εκτελούν δρομολόγια.

Η εταιρεία θα περιλάβει στα δρομολόγιά της μια φορά την εβδομάδα την Ανάφη και τρεις φορές την εβδομάδα τη Θηρασιά, ενώ προτεραιότητα θα δίνεται από το λιμάνι του Πειραιά στα πλοία της Seajets που είναι ήδη δρομολογημένα.

Η αίτηση ήταν εκπρόθεσμη, καθώς πρόκειται για ένα πλοίο που αγοράστηκε από τη Fast Ferries τον περασμένο Σεπτέμβριο και βρίσκεται για μετασκευές στη ΝΕΖ του Περάματος.

Η Fast Ferries κατέθεσε για πρώτη φορά το αίτημά της κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου με το ΣΑΣ να αποφασίζει χθες αναβολή του θέματος. Το σκεπτικό της αναβολής εκ μέρους του υπουργείου ήταν ότι θα πρέπει να είχαν πρώτα εκδοθεί οι ανακοινώσεις όλων των πλοίων που προσεγγίζουν Σαντορίνη.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα