Ομιλίες Κ. Χατζηδάκη, Ν. Αλεξανδρίδη στην ημερίδα της ΕΕΤΤ

Τρίτη, 11 Δεκεμβρίου 2007 17:45

Η παροχή ποιοτικών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, η προστασία των καταναλωτών, και ο ρόλος των δημόσιων φορέων, των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών και των ενώσεων καταναλωτών ήταν τα κεντρικά ζητήματα τα οποία συζητήθηκαν στην Ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Κεντρικός Ομιλητής της Ημερίδας ήταν ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν οι κ.κ. Θεοχάρης Τσιόκας, Βουλευτής ΠΑΣΟΚ, Θανάσης Λεβέντης, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και Αθανάσιος Πλεύρης, Βουλευτής ΛΑΟΣ.

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε στην ομιλία του: «Πρέπει να είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι από την πορεία της χώρας μας στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Αν και ξεκινήσαμε αργά σε σχέση με τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης, κάναμε σημαντικά βήματα το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας. Οι ρυθμοί αύξησης της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας συνεχίζουν να κινούνται με αρκετά υψηλούς ρυθμούς. Ο αριθμός των ευρυζωνικών συνδέσεων παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 85% τον τελευταίο χρόνο. Το Σεπτέμβριο του 2007 είχαμε 900.000 συνδέσεις έναντι 488.000 το Δεκέμβριο του 2006. Η Ελλάδα έχει ξεφύγει από την τελευταία θέση στην ευρυζωνική διείσδυση ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα ετήσια αύξηση ευρυζωνικής διείσδυσης πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ.

Πρέπει όμως να κάνουμε ακόμα περισσότερα. Και θέλω να το τονίσω αυτό. Πρέπει να επιταχύνουμε το ρυθμό μας. Προκειμένου να μπορέσει ο χρήστης-καταναλωτής να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις υπηρεσίες που προσφέρονται, αλλά και να απολαύσει τις δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά του, πρέπει να διασφαλίζεται η σωστή και απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς. Μιας αγοράς που, εφόσον λειτουργεί σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, έχει χώρο για ΟΛΟΥΣ τους ποιοτικούς παρόχους, για όλες τις υγιείς επιχειρήσεις που στόχο έχουν όχι μόνο το κέρδος αλλά και τη σωστή εξυπηρέτηση του πολίτη. Η συμβολή της ΕΕΤΤ σε αυτό είναι, πιστεύω, καθοριστική. Γιατί βασικός στόχος όλων μας είναι πάνω απ’ όλα η ποιότητα στις τηλεπικοινωνίες και η προστασία του καταναλωτή. Γνώμονας όλων των ρυθμίσεων και των μέτρων που υιοθετούνται θα πρέπει να είναι αυτό ακριβώς:τι συνεπάγονται στην πράξη για το κοινό και την επιχειρηματική κοινότητα και πώς επηρεάζουν τις ζωές των ανθρώπων».

Ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ Καθηγητής Νικήτας Αλεξανδρίδης, κατά την εισαγωγική ομιλία του, υπογράμμισε «Όλοι καταλαβαίνουμε τις «παιδικές ασθένειες» μιας ραγδαία αναπτυσσόμενης ευρυζωνικής αγοράς. Ως Εθνικός όμως Ρυθμιστής, που προσπαθεί να καταστήσει τον ανταγωνισμό στις τηλεπικοινωνίες αποτελεσματικό προς όφελος του καταναλωτή, είμαστε υποχρεωμένοι να παρέμβουμε έγκαιρα και δυναμικά για να εξαλειφθούν οι αρρυθμίες που εμφανίζονται στην αγορά. Για να διευκολύνουμε δε αυτή τη διαδικασία, θέτουμε στο τραπέζι τον δικό μας 10λογο προτάσεων. Οι προτάσεις που η ΕΕΤΤ βάζει στο τραπέζι για συζήτηση περιλαμβάνουν:

1) Σύσταση ομάδας εργασίας με σκοπό την οριοθέτηση αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου.

2) Καταγραφή από την ΕΕΤΤ συγκριτικών δεικτών ποιότητας, συνεχή παρακολούθησή τους και ανάρτησή τους στο site της ΕΕΤΤ.

3) Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα αποφασίσαμε στο ERG (European Regulators Group) τη σύσταση ομάδας για την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

4) Δημιουργία κώδικα δεοντολογίας και συμπεριφοράς των παρόχων προς τον καταναλωτή.

5) Να εξεταστεί από την ΕΕΤΤ το ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν οι ευρυζωνικές συνδέσεις στην Καθολική Υπηρεσία.

6) Διεξαγωγή από την ΕΕΤΤ έρευνας για το θέμα των ονομαστικών και πραγματικών ταχυτήτων.

7) Μελέτη της ΕΕΤΤ για τον καθορισμό υποχρεώσεων των παρόχων που θα εξασφαλίζουν την ακεραιότητα και διαθεσιμότητα των δικτύων και την αδιάκοπτη πρόσβαση σε τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

8) Σύσταση Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) σε κάθε Εταιρία του κλάδου των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.

9) Αναβάθμιση του τμήματος εξυπηρέτησης καταναλωτών της ΕΕΤΤ και υλοποίησης στο site μας φωνητικής πύλης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών κατά τρόπο διαδραστικό, φιλικό και περισσότερο χρήσιμο.10) Τέλος, μέσα στο 2008 η ΕΕΤΤ θα αρχίσει μια πολύ-επίπεδη ενημερωτική καμπάνια για τα δικαιώματα του καταναλωτή & την ποιότητα των υπηρεσιών.

Το 2007 είχε ανακηρυχτεί «Έτος Ευρυζωνικότητας». Τώρα που αρχίζει το 2008, ας το ανακηρύξουμε «Έτος Ποιοτικής Ευρυζωνικότητας» και .... ας το κάνουμε πράξη, προς όφελος των καταναλωτών, του κλάδου των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και γενικότερα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα