Ρόλο στρατηγικού εταίρου αναλαμβάνει η ΕΣΕΕ στον εθνικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη του τουρισμού με στόχο την απρόσκοπτη διασύνδεση των τουριστικών ροών με τις εμπορικές αγορές, ύστερα από πρόσκληση της κυβέρνησης μέσω του Υφυπουργού Τουρισμού κ. Μάνου Κόνσολα, ο οποίος παρευρέθηκε στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, χθες Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2019.
Στις τοποθετήσεις των μελών του Δ.Σ., παρουσία του κ. Υφυπουργού, αναλύθηκαν οι ποικίλες και σύνθετες αιτίες της σημερινής ελλιπούς συσχέτισης εμπορίου - τουρισμού που έχει ως αποτέλεσμα ο τζίρος των καταστημάτων να είναι υποπολλαπλάσιος της σημαντικής συνεισφοράς των τουριστικών αφίξεων στο ΑΕΠ της χώρας. Στο αίτημα της ΕΣΕΕ για επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ο κ. Κόνσολας απάντησε: «Δεν είναι χαμένη υπόθεση, η κυβέρνηση εργάζεται για το θέμα στα διεθνή fora».
Οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου πρότειναν σειρά μέτρων στην κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, επ’ ωφελεία των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών. Συγκεκριμένα ζήτησαν:
- Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε όλη τη διάρκεια του έτους με εκμετάλλευση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής και κάθε ξεχωριστής αγοράς
- Την ουσιαστική ενίσχυση της προώθησης και της διαφήμισης των τοπικών προϊόντων και των προϊόντων «εθνικών πρωταθλητών», με την προσθήκη του “shopping” στην εμπειρία των επισκεπτών.
- Την ταχεία και ευρεία στήριξη του Θεσμού των Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου, ως των τουριστικών – αγοραστικών προορισμών που σηματοδοτούν τη νέα εικόνα των εμπορικών αγορών.
- Τον εκσυγχρονισμό των υποδομών υποδοχής των τουριστών και του δικτύου μεταφορών σε όλη τη χώρα.
- Την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της κρουαζιέρας για την εμπορική αγορά στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας.
- Στην πολύπλευρη στήριξη της νησιωτικότητας, πέραν του μειωμένου ΦΠΑ, με μεταφορικό ισοδύναμο χωρίς εξαιρέσεις και περισσότερα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στις άγονες και επιδοτούμενες γραμμές.
Ο κ. Κόνσολας τόνισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του τουρισμού χωρίς ανάπτυξη του εμπορίου και παρουσίασε το πλαίσιο πολιτικών και δράσεων που θα ενισχύσουν τον κύκλο εργασιών των εμπορικών αγορών και θα ενδυναμώσουν την εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Ειδικότερα αναφέρθηκε:
- Στην προώθηση όλων των θεματικών μορφών τουρισμού και τους 12 μήνες του χρόνου, κάνοντας αναφορά σε μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό για τις ιαματικές πηγές της χώρας.
- Στο σχέδιο της κυβέρνησης για ενίσχυση των υποδομών, ως βασική προϋπόθεση τόνωσης της πρόσβασης των τουριστών στις εμπορικές αγορές.
- Στην πρόθεση της κυβέρνησης να ωθήσει με συγκεκριμένες δράσεις το τουριστικό ρεύμα στα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου.
- Σε επόμενη καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού προς τους επισκέπτες της κρουαζιέρας εστιασμένη στα τοπικά ελληνικά προϊόντα.
- Στην δυνατότητα νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων για το εμπόριο και τις τοπικές βιοτεχνίες.
- Σε διαμόρφωση νέας πολιτικής για τα τουριστικά επαγγέλματα με στόχο την ενίσχυση παραδοσιακών κλάδων, όπως η αργυροχρυσοχοΐα.