Το 2019 εξελίσσεται σε μια από τις χειρότερες χρονιές για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η συρρίκνωση της ζήτησης και οι τεκτονικές αλλαγές στην τεχνολογία -με στροφή μακριά από τους παραδοσιακούς κινητήρες ντίζελ και βενζίνης προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση- συνεπάγονται τη θυσία περισσότερων από 80.000 θέσεων εργασίας.
Mόνο την προηγούμενη εβδομάδα, οι Daimler και Audi ανακοίνωσαν σχεδόν 20.000 απολύσεις. Οι εταιρείες αυτοκινήτων αναμένεται να καταργήσουν πάνω από 80.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Βloomberg. Παρότι οι περικοπές εστιάζονται κυρίως σε Γερμανία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασείλιο, οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες δεν έχουν παραμείνει αλώβητες, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβαίνουν κι εκεί σε περιορισμό των δραστηριοτήτων τους.
Οι γερμανικές εταιρείες ακολουθούν το παράδειγμα των General Motors, Ford Motor και Nissan Motor που στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς έβαλαν γενναίο «μαχαίρι» στις δαπάνες. Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κατεβάζει ταχύτητα, καθώς οι εμπορικές εντάσεις και οι δασμοί αυξάνουν το κόστος και υπονομεύουν τις επενδύσεις. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επαναξιολογούν τις ανάγκες τους σε εργατικό δυναμικό στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αυτόνομης οδήγησης και υπηρεσιών συνεπιβατισμού. Η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων θα παραγάγει 88,8 εκατ. αυτοκίνητα και φορτηγά φέτος, σχεδόν 6% λιγότερα σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΙΗS Markit.
naftemporiki.gr