Με έντονο ελληνικό χρώμα πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Φόρουμ “One Belt One Road”, για τo ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, στην Κίνα στην πόλη Πουτιέν.
Το συνέδριο, έλαβε χώρα στις 29-30 Νοεμβρίου, σε μια ιδιαίτερη χρονική στιγμή μεγάλης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, εντός και εκτός της χώρας του μεταξιού.
Η ελληνική συμμετοχή με την παρουσία του Δημήτρη Μούρσα, συμβουλου επενδύσεων στην Λ.Δ της Κίνας, κρίνεται ως ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς το φετινό Φόρουμ τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας.
Στο συνέδριο έδωσαν το παρών, Κινέζοι αξιωματούχοι, επιχειρηματίες και εκπρόσωποι κρατικών φορέων, καθώς και από τις χώρες του ΒRI (Belt and Road Initiative) όπως η Ινδία, η Αυστραλία, η Ρωσία, το Καζακστάν, η Σιγκαπούρη και η Νότιος Κορέα.
Κεντρικό θέμα συζήτησης ήταν ο ρόλος που θα διαδραματίσει το ηλεκτρονικό εμπόριο στο δρόμο του μεταξιού πάνω σε τρεις αξονες: «ευέλικτο» - «αμφίδρομο» - «καινοτόμο».
Το 2019, η Κινα έχει εμφανίσει αύξηση 20% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ενώ ο συνολικός τζίρος ανήλθε στα 780 δις ευρώ.
Με την αμερικανική Αmazon να κρατάει τα σκήπτρα της ηγέτιδας εταιρείας παγκοσμίως και την κινεζική Alibaba να ακολουθεί κατά πόδας, οι δύο κολλοσσοί του διαδικτυακού εμπορίου συνεχίζουν να σπάνε τα ρεκόρ πωλήσεων τους το ένα μετά το άλλο.
Από την προηγούμενη εβδομάδα, η Alibaba έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο αφού κατάφερε να συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 115 δις δολαρίων, κατά την είσοδό της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.
«Τα μεγέθη είναι δυσανάλογα και το μόνο στοιχείο στο οποίοι υπερτερούν οι Έλληνες καταναλωτές, ως χρήστες ηλεκτρονικών καταστημάτων, είναι πως έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τελικής αγοράς σε σύγκριση με τους Κινέζους. Το ποσοστό στην ελληνική αγορά κυμαίνεται στο 60% , ενώ στην κινεζική είναι χαμηλότερο και βρίσκεται στο 40%» ανέφερε, κατά την ομιλία του, ο κ. Μούρσας.
Επιπλέον, ο κ. Μούρσας υποστήριξε πως η Ελλάδα, λόγω της γεωστρατηγικής θέσης, μπορεί να γίνει η πύλη ενός τεράστιου όγκου εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω των κινεζικών ηλεκτρονικών καταστημάτων προς την Ευρώπη αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Επίσης, ο κ. Μούρσας τόνισε πως ο Πειραιάς, ως πόλη αλλά και ως λιμάνι, θα μπορέσει να παίξει κομβικό ρόλο σε αυτό μια και είναι το πρώτο λιμάνι που έχει τις υποδομες να δεχθεί των μεγάλο αυτό όγκο εμπορευμάτων. «Έτσι θα μπορούμε να λέμε πως θα γίνει τελικά το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Κίνας στην Ευρώπη» πρόσθεσε.
Τέλος, ο Δημήτρης Μούρσας αναφέρθηκε στις συμφωνίες που υπογράφτηκαν στην Αθήνα στις 11 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της επίσκεψης του προέδρου της Λ.Δ. της Κίνας, Σι Τζι Πινγκ στην Ελλάδα και τόνισε πως «δυο αρχαίοι πολιτισμοί μπορούν να αναπτύξουν από κοινού το εμπόριο σε οποιαδήποτε μορφή του διότι είναι αυτοί που το δίδαξαν σε όλους τους υπόλοιπους λαούς της γης, από αρχαιοτάτων χρόνων.»