Από την έντυπη έκδοση
Τον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση της επένδυσης ύψους 310 εκατ. ευρώ, που προγραμματίζει η Motor Oil στα διυλιστήρια Κορίνθου, για την ενίσχυση της παραγωγής βενζινών υψηλών οκτανίων και κηροζίνης. Αυτό ανέφερε σύμφωνα με πληροφορίες ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, στο conference call της Τετάρτης με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου και τρίτου 3μηνου, προσθέτοντας ότι σε ένα ποσοστό της τάξης του 90% η σχετική χρηματοδοτική δαπάνη θα «αποτυπωθεί» στο CAPEX του 2020 και του 2021, έχοντας μικρή επίδραση στο CAPEX του 2022.
Όπως έχει ανακοινώσει ο όμιλος, στόχος της επένδυσης είναι να εκσυγχρονισθούν μονάδες από τις οποίες σήμερα παράγονται προϊόντα με μικρότερο περιθώριο (κατά κύριο λόγο νάφθα), ώστε μετά την αναβάθμιση να παράγουν κατά 85%-90% βενζίνες υψηλών οκτανίων και κηροζίνη, η οποία προορίζεται για αεροπορικά καύσιμα.
Αναβάθμιση
Με αυτόν τον τρόπο προβλέπεται να ενισχυθεί κατά 700.000 τόνους η παραγωγή βενζινών υψηλών οκτανίων, κηροζίνης και υδρογόνου, με αντίστοιχη μείωση της παραγωγής νάφθας. Έτσι, χάρη στη νέα επένδυση, θα επέλθει ποιοτική αναβάθμιση της παραγωγής, με τη «μετατόπισή» της προς προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο, χωρίς ουσιαστικά να διαφοροποιηθούν οι συνολικές ποσότητες προϊόντων που παράγονται από τα διυλιστήρια.
Όπως αναφέρουν πηγές που παρακολούθησαν το conference call, ο κ. Τζαννετάκης έκανε αναφορά και στην πρόσφατη είσοδο του ομίλου στις ΑΠΕ, τονίζοντας ότι προετοιμάζονται κινήσεις για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου σε μονάδες ανανεώσιμων πηγών. Η προσθήκη πάντως νέας εγκατεστημένης ισχύος θα γίνει μέσω μικρών έργων. Όσον αφορά το σχέδιο του ομίλου για την εγκατάσταση στην Κρήτη μιας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας με καύσιμο LPG, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το στέλεχος της Motor Oil υπογράμμισε πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη σκοπιμότητας για το project. Πρόσθεσε ότι η επενδυτική απόφαση θα ληφθεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς, προσδιορίζοντας το ύψος της επένδυσης σε ένα ποσό της τάξης των 100 εκατομμυρίων.
Ο κ. Τζαννετάκης φέρεται επίσης να επισήμανε πως ο όμιλος θα είναι έτοιμος για την εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα ναυτιλιακά καύσιμα, γνωστού ως ΙΜΟ 2020, στις αρχές του χρόνου. Μάλιστα, παρατήρησε πως θα μπορούσε ήδη να διαθέσει καύσιμα μειουμένου θείου, για τα οποία ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ζήτηση. Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, όπως αναφέρουν πηγές που παρακολούθησαν το conference call, ανέφερε πως η Motor Oil παρουσίασε ισχυρές πωλήσεις τόσο από τη δραστηριότητα του διυλιστηρίου όσο και από την εμπορία, μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίστηκε από έντονη ρευστότητα των διεθνών τιμών πετρελαίου, αλλά και των περιθωρίων διύλισης. Μάλιστα, όπως τόνισε, το ύψος στο οποίο κινήθηκαν οι πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο του 2019 (3,776 εκατ. τόνοι) αποτελεί επίδοση-ρεκόρ για τρίτο τρίμηνο έτους.