50 εκατ. η Πέντε για επέκταση και αναβάθμιση

10 νέα σημεία, το ένα μίνι-mall
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019 12:14
UPD:12:15
www.5ae.gr

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Σε νέα εποχή περνά η Πέντε Α.Ε., που δραστηριοποιείται με το σήμα «Γαλαξίας», με το αναπτυξιακό πρόγραμμα της αλυσίδας, που προβλέπει κεφάλαια έως και 50 εκατ. ευρώ, να περιλαμβάνει επενδύσεις στην ψηφιακή καινοτομία καθώς και ενίσχυση δικτύου με δέκα νέα καταστήματα μέχρι το 2021. Αρχής γενομένης από το δίκτυο, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο δ.σ. της Πέντε, Π. Πουρσανίδης, δρομολογείται η δημιουργία δέκα νέων σημείων, εκ των οποίων το ένα θα είναι μίνι-mall, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων Γαλαξίας στα 170 έως το 2021. 

Σχετικά με το εγχείρημα της δημιουργίας του μίνι-mall, οι εκτιμήσεις θέλουν έως τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς να έχουν εκδοθεί οι σχετικές άδειες και αμέσως μετά να ξεκινήσει η κατασκευή. Επιδίωξη είναι το νέο μίνι-mall να εγκαινιαστεί το καλοκαίρι του 2021. Όπως ανέφερε ο κ. Πουρσανίδης, «πρόκειται για μια επένδυση ύψους 30-32 εκατ. ευρώ και αφορά εγκαταστάσεις 12.000 τ.μ. σε μια έκταση 40 στρεμμάτων». Με βάση τους σχεδιασμούς το μίνι-mall μπορεί να «φιλοξενήσει» περί τα 40 καταστήματα, τα οποία θα διατεθούν για μίσθωση ή για αγορά. Μολονότι ο ίδιος δεν αποκάλυψε την τοποθεσία που έχει επιλεχθεί, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για την περιοχή της Σαλαμίνας. 

Νέα σημεία

Όσον αφορά τα υπόλοιπα εννέα νέα σημεία, τα οικόπεδα ήδη έχουν αποκτηθεί και εκτιμάται ότι έκαστο κατάστημα θα απορροφήσει κεφάλαια της τάξεως του 1,5 με 2 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο, εντός Δεκεμβρίου αναμένεται η έναρξη λειτουργίας ενός νέου καταστήματος στα Μέγαρα και την άνοιξη του 2020 ενός ακόμα στο Μεγάλο Πεύκο. 

Επιδίωξη είναι όλος ο αναπτυξιακός σχεδιασμός να στηριχθεί σε ίδια κεφάλαια, ωστόσο εάν αυτό δεν καταστεί εφικτό τότε η αλυσίδα εκτιμά ότι θα χρειαστεί περιορισμένη τραπεζική χρηματοδότηση. Επίσης η φιλοσοφία της ανάπτυξης δικτύου κυρίως με ιδιόκτητα καταστήματα, έχει ως αποτέλεσμα η αξία της ακίνητης περιουσίας της Πέντε να ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Πουρσανίδης σημείωσε ότι «εάν η Πέντε αποφασίσει να ιδρύσει Εταιρεία Αξιοποίησης Ακινήτων, αυτή θα έχει πελάτη μόνο την ίδια την αλυσίδα». 

Στο μεταξύ, «ορόσημο» του νέου σχεδιασμού αποτελεί η τεχνολογική αναβάθμιση της Γαλαξίας στο πεδίο της προσέλκυσης νέων ηλικιακά καταναλωτών. Συγκεκριμένα, η αλυσίδα, διαθέτοντας κεφάλαια ύψους περίπου 200 χιλ. ευρώ, προχώρησε στη δημιουργία ενός καινοτόμου μοντέλου, αυστηρώς προσωποποιημένου -το οποίο ανέπτυξε η εταιρεία DEVA- που περιλαμβάνει: κάρτα πιστότητας, tailor made προωθητικές ενέργειες μέσω της ιστοσελίδας και λοιπών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προγράμματα ποντοδότησης και επιβράβευσης, τα οποία δύναται να «εξαπλωθούν» εκτός των ορίων της αλυσίδας μέσω συνεργειών με μη ανταγωνιστικά δίκτυα, όπως π.χ. κλάδος θεάματος, ένδυσης κ.λπ. Η νέα κάρτα πιστότητας αναμένεται να λανσαριστεί στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ τον Φεβρουάριο του 2020 η εταιρεία θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει το πρώτο AI Loyalty πρόγραμμα πιστότητας στην Ελλάδα.

Σε δεύτερο χρόνο, η Πέντε δρομολογεί τη δημιουργία κεντρικών αποθηκών στην περιοχή της Αττικής και ήδη έχει ξεκινήσει να εξετάζει προτάσεις για χώρους που θα μπορούσε να αξιοποιήσει στην κατεύθυνση αυτή. Επίσης στον σχεδιασμό της αλυσίδας εντάσσεται και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά όχι άμεσα. 

Σε ό,τι αφορά τη φετινή πορεία της Πέντε, οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου θέλουν τη Γαλαξίας να «γυρνάει» το παιχνίδι και να καταγράφει οριακή άνοδο τζίρου, καλύπτοντας τις απώλειες της περσινής χρήσης. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 η Πέντε εμφάνισε μείωση εσόδων 6,7% στα 449,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 30% στα 12,8 εκατ. ευρώ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα