Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Διψήφιο ποσοστό ανόδου σημειώνει η ηλεκτρονική αγορά των φαρμακείων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του eRetail Audit της Convert Group. Η άνοδος οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των τεμαχίων που αγοράζουν οι on line καταναλωτές φαρμακείων και όχι στην αύξηση της τιμής του καλαθιού, που αντίθετα βαίνει μειούμενη. Ειδικότερα κατά 21% αυξάνονται το 2019 οι αγορές των Ελλήνων από τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία, όπου υπενθυμίζεται ότι δεν περιλαμβάνονται ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι από τις μόνες στην Ευρώπη που δεν έχει εφαρμόσει την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014.
Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με τον ΦΠΑ για το 2019 εκτιμάται ότι θα κλείσει στα 198 εκατ. ευρώ, με ποσόστωση 51% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, 24% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, 14% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 9% σε προϊόντα υγείας και 2% σε λοιπά είδη.
Όπως καταγράφεται στα στοιχεία και σημειώνει η Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eMarket Intelligence και Partner της Convert Group, παρατηρείται μείωση χρόνο με τον χρόνο στη μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή καθώς από τα 42,50 ευρώ που ήταν το 2017 και 41,50 ευρώ το 2018, φέτος έπεσε στα 40,30 ευρώ. Παρόλη τη μείωση της μέσης αξίας του καλαθιού σημειώθηκε μικρή αύξηση στα τεμάχια από 3,9 σε 4 ανά αγορά.
Αξιοσημείωτο είναι πως το 2019 σημειώθηκαν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα συγκριτικά με το 2018 και αντίστοιχα οι εκπτώσεις ήταν υψηλότερες, οδηγώντας τους καταναλωτές σε περισσότερες αγορές, με χαμηλότερο όμως κόστος. Σημαντική είναι και η ανάπτυξη των κινητών συσκευών ως μέσο παραγγελίας για τους καταναλωτές, με τις μισές παραγγελίες να πραγματοποιούνται πλέον από κινητά και tablet, ποσοστό 65% μεγαλύτερο συγκριτικά με 2 χρόνια πριν. Επίσης αυξημένος παρατηρείται ο μέσος δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (είναι ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), ο οποίος έφτασε στο 3,6% σε σχέση με το 3,2% το 2018 και 3,1% το 2017.
Τα στοιχεία συγκέντρωσε το eRetail Audit, σε πραγματικό χρόνο από αντιπροσωπευτικό δείγμα 65 ηλεκτρονικών φαρμακείων που πραγματοποιούν πάνω από το 40% των πωλήσεων της συνολικής αγοράς.