Agrimon: Από τον σερραϊκό κάμπο στα ράφια του εξωτερικού

Επέκταση παραγωγής και δικτύου πωλήσεων
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 16:39
UPD:16:39

Οι εγκαταστάσεις της Agrimon στον Λευκώνα Σερρών, όπου παρασκευάζονται και συσκευάζονται τα προϊόντα της.  

 

Από τη έντυπη έκδοση

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Επέκταση των εγκαταστάσεων και του μηχανολογικού εξοπλισμού της έχει σε εξέλιξη η εταιρεία επεξεργασίας των υψηλής ποιότητας προϊόντων του σερραϊκού κάμπου Agrimon, στον Λευκώνα Σερρών, στην καρδιά του σερραϊκού κάμπου, αναπτύσσοντας παράλληλα το δίκτυο πωλήσεών της με είσοδο σε μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου, ενώ ήδη έχει κάνει και τα πρώτα της εξαγωγικά βήματα.

Η εταιρεία, όπως επισημαίνει ο κ. Νίκος Κηπουρός, ένας εκ των τριών ιδρυτών και μετόχων της, ολοκληρώνει προσεχώς επένδυση ύψους 180.000 ευρώ σε κτήρια και εξοπλισμό, που -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει νέα γραμμή παραγωγής σαλτσών, ενώ για το 2020 προγραμματίζει άλλα δύο επενδυτικά σχέδια, συνολικού ύψους 150.000 ευρώ, τα οποία έχει υποβάλει προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και θα αφορούν πρόσθετο μηχανολογικό εξοπλισμό.

Από το 2013 έως σήμερα

H Agrimon είναι «γέννημα - θρέμμα» της κρίσης, καθώς τέθηκε σε λειτουργία το 2013 από μετόχους προερχόμενους από τον κλάδο των κατασκευών, οι οποίοι στράφηκαν στο ελληνικό τρόφιμο με πίστη τόσο στην ποιότητα και στη δυναμική του όσο και στο καλό του όνομα στη διεθνή αγορά, με βάση την υψηλής ποιότητας αγροτική παραγωγή του κάμπου των Σερρών.

«Ντομάτες, φρούτα, ρύζι, λαχανικά, διαλέγονται σπυρί-σπυρί και επεξεργάζονται δίχως βελτιωτικά γεύσης, αρωματικές ύλες και άλλες ουσίες. Παράγουμε προϊόντα σπιτικής υφής και γεύσης, που τιμούν την Ελλάδα και την τεράστια διατροφική της παράδοση», τονίζει ο κ. Κηπουρός. Η εταιρεία παράγει τέσσερις κατηγορίες προϊόντων: τοματοχυμό και σάλτσες (από επιλεγμένους παραγωγούς με εφαρμογή συστήματος ολοκληρωμένης αγροτικής διαχείρισης κατά Global Gap), μαρμελάδες, μίγματα (πιλάφι, ριζότο με βάση την πλούσια σε άμυλο σερραϊκή καρολίνα και με αφυδατωμένα λαχανικά, αρωματικά και μπαχαρικά), ενώ επίσης συσκευάζει όσπρια από την Καστοριά και το Νευροκόπι Δράμας και ρύζια από τις Σέρρες.

«Η πολιτισμική υπόσταση του λαού μας», προσθέτει ο κ. Κηπουρός, «διασυνδέεται ισχυρά και βιωματικά με τη διατροφική συμπεριφορά του. Η εμπειρία που διαθέτει η Ελλάδα στην παραγωγή νωπών και μεταποιημένων προϊόντων διατροφής είναι πράγματι αρχαία και τεράστια. Οι ελληνικές οικογένειες ανέκαθεν αξιοποιούσαν τα καταπληκτικής ποιότητας και γεύσης προϊόντα του τόπου διαμονής τους, όχι μόνο καταναλώνοντας αυτά σε καθημερινές εφαρμογές μαγειρικής κατά την περίοδο της παραγωγής και συγκομιδής τους, αλλά και αποθηκεύοντας επαρκείς ποσότητες τροφίμων έπειτα από εφαρμογές οικοτεχνικής μεταποίησης.

Έτσι δεν πετούσαν τίποτε και εξασφάλιζαν τροφή για μεγάλες χρονικές περιόδους, κυρίως για τον χειμώνα. Όλα τα παραπάνω τα συμβολίσαμε στις ετικέτες των προϊόντων μας και στα έντυπά μας με ένα αρχαίο τοπικό νόμισμα της περιοχής μας, τον “αγρότη της Βισαλτίας”. Πρόκειται για αργυρό τετράδραχμο της εποχής των Χαλκηδών, 5ος αιώνας π.Χ., από την εύφορη περιοχή του βορειοδυτικού Παγγαίου όρους. Απεικονίζει έναν αγρότη που οργώνει το χωράφι του, καθώς πάντα τα θέματα στα αρχαία ελληνικά νομίσματα απεικόνιζαν τις συνήθειες του λαού».

Ανάπτυξη εργασιών

Κινούμενος έντονα ανοδικά, ο τζίρος της Agrimon αναμένεται φέτος να είναι ακόμη και διπλάσιος σε σύγκριση με τα 300.000 ευρώ κατά τη χρήση του 2018. Με την ενεργοποίηση, εξάλλου, τόσο των επενδύσεων που «τρέχουν» όσο και αυτών που σχεδιάζονται, καθώς και με την είσοδό της σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η εταιρεία προσβλέπει σε σημαντική ανάπτυξη των εργασιών της. 

Διεύρυνση συνεργασιών και ενίσχυση εξωστρέφειας

Η ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας, όπως επισημαίνει ο κ. Κηπουρός, είναι στην πράξη αρκετά πιο δύσκολη για μικρές και νεόκοπες επιχειρήσεις. Παρ’ όλα αυτά, η Agrimon έχει κάνει τα πρώτα της εξαγωγικά βήματα, κινούμενη μέσω ελληνικών καταστημάτων σε ευρωπαϊκές χώρες και σκοπεύει να τις διευρύνει, ενώ στην εγχώρια αγορά διαθέτει τα προϊόντα της μέσω εξειδικευμένων καταστημάτων τροφίμων, αλυσίδων παντοπωλείων, κρεοπωλείων κ.ο.κ.

Παράλληλα, έχει ήδη εισέλθει με τα δικά της επώνυμα προϊόντα στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος και πολύ σύντομα μπαίνει σε ακόμη μια μεγάλη ελληνική αλυσίδα λιανεμπορίου, με την οποία έχει ήδη επέλθει συμφωνία, ενώ έχει στα σπάργανα αντίστοιχες συμφωνίες για δύο ακόμη αλυσίδες μέσα το 2020. Παράλληλα, παράγει και προϊόντα private label για ελληνικές αλυσίδες λιανεμπορίου (Γαλαξίας και Market In).  
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα