Την κατασκευή του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας με χρηματοδότηση που θα εξασφαλιστεί μέσα από τη μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς πρόκειται για ένα μίγμα πολιτικής που ευνοεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση, βλέπει ως ένα πολύ ρεαλιστικό σενάριο ο διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού Παναγιώτης Τσώνης, μιλώντας σε συνέδριο μεταφορών.
Ως ικανή και αναγκαία συνθήκη για να λειτουργήσει το λιμάνι της Πάτρας ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών ανέφερε και τη σύνδεση με τα χερσαία δίκτυα μεταφοράς. Όπως είπε, η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού αναβάθμισε σημαντικά την οδική σύνδεση της Αττικής με την Πάτρα, αλλά το σημαντικό κομμάτι που λείπει για να συμπληρωθεί το παζλ είναι η κατασκευή της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και φυσικά η σύνδεση με το λιμάνι. Επεσήμανε ότι το λιμάνι εφόσον συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει στο λιμάνι της Πάτρας σημαντικό προβάδισμα, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με αυτό του Πειραιά.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Α.Ε. πρόσθεσε ότι για να καταστεί λειτουργικό το λιμάνι στο μέλλον θα απαιτηθούν αποθηκευτικοί χώροι και ενδεχομένως ένα εμπορευματικό κέντρο, και αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς για την αξιοποίηση χώρων της Πειραϊκής Πατραϊκής, στους οποίους θα πραγματοποιείται η συλλογή, διαχείριση και αποθήκευση των εμπορευματικών αγαθών.
Τα οφέλη που θα προκύψουν για το λιμάνι και την πόλη, όπως συνόψισε ο κ. Τσώνης, είναι η βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, η αύξηση εμπορευματικών ροών που διέρχονται από τον Λιμένα, η καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων υποδομών και υπηρεσιών, η αύξηση θέσεων εργασίας κατά την κατασκευή και τη λειτουργία του Κέντρου, η επανάχρηση του ακινήτου και μετατροπή του σε ένα παραγωγικό χώρο, και η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο οδικό δίκτυο της πόλης.