Η χρησιμοποίηση ναυτιλιακού εξοπλισμού από Έλληνες κατασκευαστές στα κινεζικά ναυπηγεία και η επέκταση του προβλήτα στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, που παραμένει σε εκκρεμότητα ως προς την υλοποίησή του, ήταν ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση του προέδρου του ομίλου COSCO, Xu Lirong, με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.
Ο κ. Lirong έφθασε στο υπουργείο Ναυτιλίας το απόγευμα, συνοδευόμενος από στελέχη της ΟΛΠ ΑΕ, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος του Οργανισμού, Υu Zenggang, κι ο διευθύνων σύμβουλος, Fu Chengqiu.
Aκολούθησε σύσκεψη με τον κ. Πλακιωτάκη, στην οποία συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο διευθυντής του γραφείου του υπουργού, Αντώνης Βιδάλης, στελέχη των κλάδων, καθώς και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, Θεόδωρος Κλιάρης.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο υπουργός προσέφερε στον πρόεδρο της COSCO έναν πίνακα του ζωγράφου Κωνσταντίνου Βολανάκη, που απεικονίζει πλοία και φιλοτεχνήθηκε με αφορμή την κατασκευή του Ισθμού της Κορίνθου.
Ο Xu Lirong από την πλευρά του χάρισε στον υπουργό μία κινεζική βεντάλια, με τον κ. Πλακιωτάκη να απαντά χαριτολογώντας: «Φέρνει τον αέρα των επενδύσεων».
Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος προσέφερε στον πρόεδρο της COSCO τον θηρεό του ΛΣ, αναφέροντας ότι Σώμα γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια λειτουργίας του.
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Πλακιωτάκης ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ομίλου της Cosco, λέγοντας «ήθελα να ανταποδώσω τη θερμή φιλοξενία που είχαμε με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά την τελευταία επίσκεψή μας στη Σαγκάη».
O υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι η κυβέρνηση προωθεί, στην πράξη, τις επενδύσεις κι αυτό έγινε με την έγκαιρη έγκριση του master plan της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτή η επένδυση σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής στις ελληνοκινεζικές σχέσεις, όχι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και στις ευρύτερες άλλες δραστηριότητες, προς όφελος και των δύο κρατών και των δύο λαών. Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον πρόεδρο της Cosco και για συνεργασία σε άλλους τομείς που συνάδουν με τη ναυτιλιακή δραστηριότητα, όπως στον τομέα των κατασκευών ναυτιλιακού εξοπλισμού. Την ώρα που οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν στα κινεζικά ναυπηγεία, ήρθε η ώρα και τα κινεζικά ναυπηγεία να υποδεχθούν τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Η παρουσία κινεζικών τραπεζών, και μάλιστα των πρώτων παγκοσμίως, στη χώρα μας είναι η αρχή για νέες πολύ σημαντικές επενδύσεις και συμφωνίες που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα».
Σύμφωνα με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, περισσότερα από 1.000 ελληνόκτητα πλοία ναυπηγήθηκαν στην Κίνα τα τελευταία 15 χρόνια, που αντιστοιχούν αθροιστικά σε μια επένδυση που υπερβαίνει τα 50 δισ. δολάρια.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κροκίδης, εάν αυτά τα πλοία, αλλά κυρίως αυτά που θα επισκευαστούν και θα κατασκευαστούν στο μέλλον, μπορούσαν να αξιοποιήσουν τον υψηλής ποιότητας εξοπλισμό, όπως συστήματα περιβαλλοντικής προστασίας, φωτισμό, ηλεκτρικά συστήματα ή συστήματα πλοήγησης που έχουν κατασκευαστεί από ελληνικές εταιρίες, αυτό θα βελτίωνε τη συνεργασία με αμοιβαία επωφελή τρόπο.
Πηγή: ΑΜΠΕ