Μετά την αποτυχία των συνομιλιών της με τη Renault η ιταλο-αμερικανική Fiat Chrysler στρέφεται για αναζήτηση συμμαχιών σε άλλη γαλλική εταιρεία, την Peugeot. Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal, που επικαλείται πηγές με γνώση της υπόθεσης, οι δύο εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για ένα deal, που θα δημιουργήσει έναν διατλαντικό κολοσσό αξίας 46 δισ. δολαρίων.
Η προσπάθεια για μία συγχώνευση έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον πλανήτη προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα με στροφή στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και προωθώντας αναδιαρθώσεις με στόχο την μείωση του κόστους.
Εδώ και πολύ καιρό υπάρχουν φωνές, που επισημαίνουν την ανάγκη για τάσεις συγκέντρωσης σε έναν κλάδο, που πιέζεται από την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης, τις συνεχείς εμπορικές αντιπαραθέσεις, αλλά και το αυστηρότερο πλαίσιο για τις εκπομπές ρύπων. Αν προσθέσει κανείς σε όλα αυτά και τον οξύτατο ανταγωνισμό από τις τεχνολογικές εταιρείες στο μέτωπο της πλήρους αυτοματοποιημένης οδήγησης, αντιλαμβάνεται πως η συνένωση δυνάμεων είναι αναγκαία. Για να σταθούν όρθιες και να κρατήσουν ή να επεκτείνουν οι εταιρείες το μερίδιο αγοράς τους πρέπει να προβούν σε επενδύσεις πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων και αυτό είναι πιο εύκολο όσο μεγαλύτερα είναι τα μεγέθη.
Στην πράξη ωστόσο η ολοκλήρωση συμφωνιών έχει αποδειχθεί πολύ δύσκολη. Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της η WSJ μία πιθανότητα, που συζητείται, είναι να έχουμε μία συγχώνευση ίσων αποκλειστικά σ σε μετοχές. Επικεφαλής θα είναι ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Peugeot, Κάρλος Ταβάρες, ενώ ο Τζον Έλκαν, πρόεδρος της Fiat Chrysler θα διατηρήσει αυτό το ρόλο και στη νέα εταιρεία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι συνομιλίες προς το παρόν είναι ρευστές και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα υπάρξει πράγματι συμφωνία.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες η Fiat Chrysler αναγκάστηκε να αποσύρει την προσφορά της για συγχώνευση με τη Renault, καθώς απέτυχε να εξασφαλίσει τη στήριξη της γαλλικής κυβέρνησης, που είναι μεγάλος μέτοχος της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και του εταίρου της Renault, της ιαπωνικής Nissan.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ