Προσθήκη πλοίων και αύξηση ναύλων «αέρας στα πανιά» της Costamare

Εκτίναξη εσόδων και κερδών στο γ' τρίμηνο
Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2019 18:00
UPD:18:57

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Η μεγέθυνση του στόλου με την προσθήκη εννέα πλοίων αλλά και η άνοδος των ναύλων εκτίναξαν τα έσοδα και τα κέρδη της Costamare στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2019, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.

Μάλιστα η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί ότι το καλό momentum θα συνεχισθεί καθώς στη διάρκεια του επόμενου έτους αναμένεται η ανανέωση ναυλώσεων σε 18 πλοία, γεγονός που σημαίνει νέα άνοδος των εσόδων για τα συγκεκριμένα πλοία, εφόσον η αγορά διατηρήσει μια δυναμική.

Η Costamare έκλεισε στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους συμφωνίες απασχόλησης για 14 πλοία της και επωφελήθηκε από το γεγονός ότι οι ναύλοι αυτή την περίοδο ήταν σε υψηλότερα επίπεδα από το διάστημα που ξεκίνησαν οι προηγούμενες ναυλώσεις. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πλοίου Cape Akritas το οποίο ναυλώθηκε στη ZIM για μια περίοδο 10-11,5 μήνες αντί 43.250 δολ. την ημέρα, όταν η προηγούμενη ναύλωσή του ήταν στα 28.000 δολ. την ημέρα. Επίσης ο νέος ναύλος του Cape Kurtis είναι στα 43.250 δολ. την ημέρα, όταν αυτός που έληξε ήταν στα 28.000 δολ. την ημέρα.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2019 έσοδα ύψους 123,6 εκατ. δολ. έναντι εσόδων ύψους 90,9 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2018, αυξημένα κατά 36%, και κέρδη 35,9 εκατ. δολ. έναντι 14,04 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, καταγράφοντας μια άνοδο κατά 157%.

Στο εννεάμηνο

Στο εννεάμηνο η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 63,1 εκατ. δολ. έναντι 47,5 εκατ. δολ. το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 και έσοδα ύψους 353,64 εκατ. δολ. έναντι 274,2 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη ενισχύθηκαν κατά 215% και διαμορφώθηκαν στα 30,9 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έναντι 9,76 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, ενώ στο εννεάμηνο ανήλθαν στα 66,7 εκατ. δολ. έναντι 33,59 εκατ. δολ. το ενεάμηνο του 2018.

Στην ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται ότι κατά τον περασμένο Ιούλιο η Costamare ήρθε σε συμφωνία με μεγάλο ευρωπαϊκό τραπεζικό οργανισμό για την αναχρηματοδότηση οφειλής των containerships Valor και Valiant έως του ποσού των 94 εκατ. δολ.

Υπερδιπλάσια μεγέθη

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της Costamare ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Γρηγόρης Ζήκος τόνισε μεταξύ άλλων ότι κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η εταιρεία κατέγραψε αξιόλογα κέρδη. Όπως συνέβη και στο προηγούμενο τρίμηνο, τα καθαρά έσοδα και τα κέρδη ανά μετοχή υπερδιπλασιάστηκαν, ενισχυμένα από την άνοδο των ναύλων και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο. Τα ναύλα για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνέχισαν να βελτιώνονται, ενώ υπάρχει περιορισμένη προσφορά για τα πλοία τύπου post-panamax. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου ναυλώσαμε συνολικά 14 πλοία με αποτέλεσμα η εταιρεία να επωφεληθεί από τη συνεχή άνοδο των ναύλων. Επίσης η Costamare έχει 18 πλοία post-panamax των οποίων η ναύλωση λήγει το επόμενο έτος, γεγονός ευνοϊκό για την εταιρεία αν διατηρηθεί η δυναμική της αγοράς, καθώς θα ανανεωθούν οι ναυλώσεις σε υψηλότερους από την προηγούμενη συμφωνία ναύλους.

Επισημαίνεται ότι η Costamare ελέγχει έναν στόλο από 75 containerships, με συνολική μεταφορική ικανότητα 538.00 TEU, συμπεριλαμβανομένων και πέντε υπό ναυπήγηση πλοίων. Δέκα από τα πλοία της ανήκουν στο joint venture που έχει η Costamare με το York Capital Management.

Φθηνότερα containerships

Σε ανάλυσή του ο Drewry επισημαίνει ότι οι αξίες των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και των second hand μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2019, καθώς οι προοπτικές για ναυτιλιακές μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζουν μία στασιμότητα. Όπως επισημαίνει ο οίκος αναλύσεων, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την πρόκληση της γεωπολιτικής αβεβαιότητας και την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας. Σημειώνεται ότι ο Drewry πρόσφατα περιόρισε την εκτίμησή του για την άνοδο της παγκόσμιας διακίνησης Containers στα λιμάνια το 2019 από 3% σε 2,6%.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα