Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στην εξαγορά της ελληνικής εταιρείας Arivia, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στον τομέα των φυτικών (plant-based) τυριών μέσω των σημάτων Viofast και Violife, προχώρησε η Upfield Group B.V.
Όπως γνωστοποιήθηκε, η εξαγορά, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω της θυγατρικής του ισχυρού πολυεθνικού ομίλου Upfield Europe B.V., αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε τρεις μήνες, με δεδομένο ότι η διαδικασία τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών.
Η εν λόγω κίνηση χαρακτηρίζεται από την Upfield ως στρατηγική εξαγορά, που επιτρέπει στον όμιλο να εισέλθει σε έναν ιδιαίτερα αναπτυσσόμενο διατροφικό τομέα. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η αγορά του φυτικού τυριού αναπτύσσεται με επιταχυνόμενο ρυθμό και σε παγκόσμια κλίμακα, ενώ η Violife είναι ήδη η κορυφαία μάρκα της κατηγορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Arivia έχει ισχυρή και ταχέως αναπτυσσόμενη παρουσία στις ΗΠΑ».
Ένας από τους λόγους που η ελληνική εταιρεία ήταν ιδιαίτερα ελκυστική για τον όμιλο της Upfield αφορά το γεγονός ότι η Arivia διαθέτει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία στη Μεγάλη Βρετανία, με μερίδιο της τάξεως του 88% στη συγκεκριμένη αγορά στα επώνυμα προϊόντα, ενώ πριν από περίπου έξι μήνες «εισήλθε» και στα αμερικανικά ράφια. Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, η Arivia δραστηριοποιείται με το brand προϊόντων Viofast, ενώ στους σχεδιασμούς της εταιρείας βρίσκεται η έναρξη διάθεσης και των προϊόντων της Violife εντός του 2020.
Από πλευράς Arivia, η συμπόρευση υπό τη σκέπη του ισχυρού ομίλου της Upfield, η οποία ελέγχεται από το KKR, αναμένεται να την ενισχύσει ακόμα περισσότερο σε ό,τι αφορά τη «θέση» της στην παγκόσμια αγορά των φυτικών τυροκομικών.
Ισχυρή παρουσία
Σημειώνεται ότι η Arivia, η οποία εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, διατηρεί ισχυρή παρουσία στην παραγωγή και συσκευασία τυροκομικών προϊόντων με βάση τα φυτικά λιπαρά, από το 1990, διαθέτοντας εξαγωγικό χαρτοφυλάκιο που αριθμεί πάνω από 60 χώρες παγκοσμίως. Η εταιρεία διαθέτει μονάδα παραγωγής στη Δράμα, όπου απασχολούνται πάνω από 200 άτομα, ενώ αποτελεί τη μετεξέλιξη της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1986 με την αρχική επωνυμία ΒΗΤΑ ΠΙ και με την τωρινή της μορφή προέκυψε από τη συγχώνευση των Θυγατρικών της ΕΛΓΕΚΑ Arista και Bιοτρός. Από το 2010 είχε περάσει στον έλεγχο του ομίλου ΕΛΓΕΚΑ, ενώ το 2017 πέρασε στην ιδιοκτησία της ελληνικής AV Συμμετοχική Α.Ε. αλλά ουσιαστικά στον έλεγχο του SouthBridge Europe Mezzanine SICAR, μιας εταιρείας επενδύσεων που αξιοποιεί κεφάλαια ιδιωτών αλλά και θεσμικών, όπως το Ευρωπαϊκό Επενδυτικό Ταμείο (ΕΙF). Με το τίμημα της εξαγοράς να διαμορφώνεται σε 21 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η Arivia διαχειρίζεται και υποστηρίζει οργανωτικά ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων με το αναγνωρισμένο σήμα «ARISTA», τα οποία αφορούν πάνω από 150 σημεία πώλησης πανελλαδικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου δημοσιοποιημένου ισολογισμού που αφορά τη χρήση 2017, ο κύκλος εργασιών διαμορφώνεται σε 40,6 εκατ. ευρώ, τα EBITDA σε 10,7 εκατ. ευρώ και η προ φόρων κερδοφορία σε 8,2 εκατ. ευρώ.