Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Συνεχίστηκαν οι καλές επιδόσεις για την Apivita για δεύτερη συνεχή χρονιά το 2018, οπότε επέστρεψε στην κανονικότητα της παραγωγικής της κερδοφορίας, με αύξηση πωλήσεων πάνω από 18%, γεγονός που επιβεβαιώνει εν πολλοίς τις προβλέψεις του ισπανικού management και όσους συσχετίζουν τις προοπτικές της εταιρείας με την απόκτηση του ελέγχου της από τον οίκο Puig.
Υπενθυμίζεται ότι ο ισπανικός όμιλος, που δραστηριοποιείται σε 150 χώρες (στον τομέα της μόδας, των αρωμάτων και των καλλυντικών) «βλέπει» ευοίωνες προοπτικές στον κλάδο καλλυντικών στην Ελλάδα παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Οι επιδόσεις της Apivita, πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της οποίας απέκτησε τον Μάρτιο του 2017, τον δικαιώνουν, καθώς η ελληνική εταιρεία το 2018 εμφάνισε κύκλο εργασιών 43,623 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 18,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, με καθαρά προ φόρων κέρδη 6,018 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 9,938 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Μετά τις έκτακτες απομειώσεις που διενεργήθηκαν για την εξυγίανση των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας που οδήγησαν σε ζημιογόνο αποτέλεσμα το 2017, η εταιρεία επέστρεψε σε κερδοφορία το 2018.
Το σύνολο της καθαρής θέσης της κατά την 31.12.2018 ανέρχεται σε 17,080 εκατ. ευρώ έναντι 12,923 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσεως. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 4,15 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 9,17 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ η εταιρεία εμφανίζει μακροπρόθεσμο δανεισμό 9,174 εκατ. ευρώ έναντι 11,374 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξημένες στα 18,814 εκατ. ευρώ έναντι 11,994 εκατ. ευρώ το 2017, κυρίως λόγω αύξησης των εμπορικών της υποχρεώσεων στα 7,032 εκατ. ευρώ από 4,741 εκατ. ευρώ το 2017.
Σήμερα, η Apivita παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της, που βρίσκονται στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκόπουλου Μεσογαίας, πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του retail, του e-commerce, των ξενοδοχείων και των SPA. Το 2018 κατέβαλε το ποσό των 807.783 ευρώ για έρευνα και ανάπτυξη. Η στρατηγική της εταιρείας προκρίνει εξωστρέφεια και στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, για είσοδο σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Πορτογαλία, Βουλγαρία, Τυνησία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Κίνα, Γαλλία, αναπτύσσει νέα προϊόντα και βελτιώνει υφιστάμενα. Εντός του 2018 μάλιστα προέβη σε αγορά δικαιωμάτων χρήσης εμπορικού σήματος που δραστηριοποιείται στη γαλλική επικράτεια, έναντι 4,032 εκατ. ευρώ, με σκοπό την αποκλειστική χρήση του σήματος αυτού, ενώ απέκτησε επίσης εμπορικό σήμα στην επικράτεια της Κίνας ύψους 392 χιλ. ευρώ.