Γιατί η ΕΣΑΛ μπλόκαρε το σχέδιο του ΟΛΠ για επέκταση του ΣΕΜΠΟ

Θεωρεί πρώιμο το έργο - Ζητούμενο επενδύσεις με προστιθέμενη αξία για την οικονομία
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2019 07:41
UPD:07:41

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

«Παγώνουν» προς το παρόν τα σχέδια της ΟΛΠ Α.Ε. για επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Χθες στη συνεδρίασή της η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας απέρριψε την πρόταση επέκτασης του ΣΕΜΠΟ, ενώ για το θέμα του Σταθμού Αυτοκινήτων ο ΟΛΠ έκανε ένα βήμα πίσω. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΛΠ απέσυρε τον σχέδιό του για περαιτέρω επέκταση του Σταθμού Αυτοκινήτων.

Πρόκειται για σχέδιο στο οποίο αντιδρούσαν οι φορείς της ναυπηγοεπισκευής διότι θα συρρικνωνόταν σημαντικά ο χώρος της ναυπηγοεπισκευής. Ωστόσο στη χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ αποφασίστηκε να μην προχωρήσει σε αυτή τη φάση ούτε η επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες δεν κρίθηκε ότι οι συνθήκες είναι ώριμες. Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφεραν ότι η κυβέρνηση θέλει να γίνονται επενδύσεις στη χώρα, αλλά να έχουν προστιθέμενη αξία και για την ελληνική οικονομία.
Σημειώνεται ότι o ΟΛΠ στα τέλη Αυγούστου είχε αιτηθεί στην ΕΣΑΛ μια νέα επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ για να αυξηθεί η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ από τα 7,2 εκατ. teu στα 10 εκατ. teu.

Ελιγμός για car terminal

Λίγη ώρα νωρίτερα ο ΟΛΠ κάνοντας έναν τακτικό ελιγμό είχε αφαιρέσει από την πρότασή του την επένδυση για το car terminal προκειμένου να κατευνάσει τους ναυπηγοεπισκευαστές, οι οποίοι εξέφραζαν την ανησυχία τους, για τη συρρίκνωση της περιοχής δραστηριοποίησής τους.
Ο ΟΛΠ και η κινεζική διοίκηση της Cosco εστίασαν στη μεγάλη εικόνα, την εκτίναξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.
Σημειώνεται ότι από την εποχή που η Cosco έχει αναλάβει τις τύχες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, η διακίνηση containers έχει εκτοξευτεί στα 5 εκατ. teu περίπου, ενώ σε ορίζοντα δεκαετίας (δεκαετίας) θα φτάσει τα 10 εκατ. teu, εφόσον βέβαια εκτελεστεί η επένδυση.
Κύκλοι του υπουργείου όμως τόνισαν ότι προς το παρόν η χωρητικότητα των 7 εκατ. teu δεν έχει καλυφθεί και ότι ο σχεδιασμός είναι σε βάθος δεκαετίας.
Σημειώνεται ότι τα υπόλοιπα έργα (όπως είναι η επέκταση της κρουαζιέρας, το duty free των 22.000 τ.μ. τα ξενοδοχεία) είχαν εγκριθεί σε προηγούμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.

Διαμαρτυρίες

Παρ’ όλα αυτά και στη χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ υπήρξαν διαμαρτυρίες από την πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών. Μάλιστα έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο βρίσκεται μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, και στην αίθουσα συνεδριάσεων του οποίου συνεδρίαζε η ΕΣΑΛ, είχαν συγκεντρωθεί περίπου 100 φορτηγά οχήματα από επιχειρήσεις της ΝΕΖ, κλείνοντας της κεντρική είσοδο του υπουργείου. Οι ναυπηγοεπισκευαστές θεωρούν ότι δεν έχει γίνει καμία κατ’ ουσία διαβούλευση με τον ΟΛΠ, ενώ επεσήμαναν ότι έχει αλλάξει αμέτρητες φορές το master plan. Μάλιστα, για την επέκταση του Car Terminal σημείωναν ότι στο προηγούμενο Master plan είχε προταθεί να γίνει ναυπηγείο. Τόνιζαν επίσης ότι από το υπουργείο πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ποιοι χώροι είναι αποκλειστικά για τη ναυπηγοεπισκευή, αφού, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στον σχεδιασμό, στην περιοχή της ΝΕΖ περιλαμβάνονται χρήσεις βαριάς όχλησης, που μπορεί να αλλάξουν την εικόνα της περιοχής.

Τα εμπορικά

Υπογραμμίζεται επίσης ότι ο κ. Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους» επέμεινε στους ισχυρισμούς του, ότι η ανάπτυξη του duty free των 22.000 τ.μ. στην πραγματικότητα θα είναι χώρος 190.000 τ.μ., ενώ στην πορεία θα γίνει και mall. Υπογράμμισε επίσης ότι θα επιβαρύνει σημαντικά την πόλη και έκανε λόγο για «πλάνη» των αρχών που ενέκριναν το συγκεκριμένο σχέδιο. Στο σύνολό τους πάντως οι φορείς είτε επισήμως είτε στα πηγαδάκια έξω από την αίθουσα συνεδριάσεων ανέφεραν ότι το σχέδιο θα καταπέσει στα δικαστήρια.

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ

Νωρίτερα χθες το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ είχε εκδώσει ανακοίνωση στην οποία επεσήμανε:
* Ο περιορισμός των θέσεων ναυπηγοεπισκευής αντίκεινται στις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης και θα προκαλέσει μείωση των θέσεων επισκευής.
* Ο νέος ΣΕΜΠΟ έρχεται να προστεθεί σε μία ήδη επιβαρυμένη περιοχή, δημιουργώντας επιπλέον περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις.
   



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα