Πτώση 6,9% εμφάνισαν οι εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2005 σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις ανήλθαν στις 269.733 μονάδες, έναντι 289.753 μονάδες το 2004.
Κερδισμένη για το 2005 ήταν η Hyundai, η οποία επανήλθε στην πρώτη θέση (το 2004 ήταν δεύτερη) με πωλήσεις 24.859 μονάδων, ελαφρά μειωμένες κατά 0,2% έναντι του 2004.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το 2005 η πρώτη του 2004, Toyota, με 21.961 πωλήσεις, μειωμένες κατά 16,9% σε σχέση με το 2004. Σταθερά στην τρίτη θέση η Opel, η οποία πέτυχε 21.515 πωλήσεις, μειωμένες κατά 8,8%. Την τέταρτη και πέμπτη θέση πλαισιώνουν η Ford και VW, οι οποίες σημείωσαν αύξηση σε σχέση με πέρυσι κατά 9,2% και 3,3% αντίστοιχα (19.639 πωλήσεις η Ford, η δε 19.091 πωλήσεις η VW).
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων για το 2005 πέτυχε η Kia, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 40,9% με 9.052 πωλήσεις οχημάτων. Ακολουθεί με 39% η Smart με άνοδο 39,5% και με 3.314 πωλήσεις και η Volvo με αύξηση 32% και 2.805 πωλήσεις.
Στην αντίπερα όχθη, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η Fiat, η οποία απώλεσε 46% στις πωλήσεις της σε σχέση με το 2004 και έφτασε για τη χρήση του 2005 τις 9.339 μονάδες. Καθοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις της Peugeot και της Renault με πτώση 26,2% και 28% αντίστοιχα. Τέλος, σημαντική άνοδο πέτυχαν για το 2005 οι πωλήσεις της Porsche στη χώρα μας καταγράφοντας άνοδο 23,3% σε σχέση με το 2004.
Ικανοποιητική χαρακτήρισε την πορεία των πωλήσεων αυτοκινήτου για το 2005, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ.Ανδρέας Ανδρικόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ.
Ο κ. Ανδρικόπουλος εκτιμά ότι το 2006 η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου θα σημειώσει μια μικρή περαιτέρω μείωση κατά 3-4 %, ως συνέπεια της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας, οδηγώντας σε πωλήσεις περίπου 255.000 αυτοκινήτων, αποτέλεσμα που κρίνει ικανοποιητικό για την επιβίωση των δικτύων και των εταιρειών μελών του ΣΕΑΑ.