Εφοπλιστές κρουαζιέρας: Τι χρειάζονται τα λιμάνια σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη

Δευτέρα, 07 Οκτωβρίου 2019 16:22
UPD:16:27
INTIME NEWS/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Τα λιμάνια Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Ηρακλείου και Σαντορίνης επισκέφθηκε κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). Είχε συναντήσεις με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους δημάρχους, τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους προέδρους Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους όλων των άλλων τοπικών Αρχών που ασκούν έργο στους λιμένες και τους τοπικούς ναυτικούς και τουριστικούς πράκτορες, καθώς και τους λεμβούχους. Συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τα λιμάνια, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερόμενων εκατομμυρίων επιβατών-τουριστών που επισκέπτονται τα νησιά αυτά.

Πιο αναλυτικά, επί τάπητος τέθηκαν θέματα όπως:

  • Σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων που αφορούν υποδομές κι αναδομές και η αποτύπωσή τους στα masters plans των λιμένων, για την εκτέλεση των αναγκαίων έργων, σε όλο το φάσμα που αφορά τόσο τις ευκολίες εξυπηρέτησης των πλοίων, όσο κι αυτές που έχουν σχέση με τα εκατομμύρια επιβατών και πληρωμάτων που καταφθάνουν στους προορισμούς.
  • Σχεδιασμός και κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις σημερινές ανάγκες, αλλά και αυτές του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων. Στο θέμα αυτό δόθηκε ιδιαίτερη σημασία, λόγω της προετοιμασίας που πρέπει να υπάρξει, όσον αφορά την επάρκεια και καταλληλότητα των χώρων όπου θα λαμβάνουν χώρα αυξημένης μορφής διαδικασίες στους ελέγχους επιβατών, που απαιτούν, μεταξύ των άλλων, την κατάλληλη στελέχωση από πλευράς προσωπικού, ειδικά εκπαιδευμένου και ικανού στον χειρισμό των προβλεπόμενων νέων ηλεκτρονικών συστημάτων.
  • Βελτιώσεις σε υπάρχουσες υποδομές, όσον αφορά τα κρηπιδώματα παραβολής των κρουαζιεροπλοίων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εξελίξεις και προοπτικές από πλευράς μεγέθους διαστάσεων των υπό ναυπήγηση νέων, τελευταίας γενιάς, πλοίων.
  • Εφαρμογή μέτρων σχετικά με τα προβλεπόμενα από την οικεία Διεθνή Σύμβαση και τον Κώδικα ISPS για το Maritime Security, τόσο στη χερσαία λιμενική ζώνη, όσο και στον θαλάσσιο χώρο, εκεί που παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια στα αγκυροβόλια, για αποεπιβίβαση των επιβατών-τουριστών με λέμβους.
  • Ευκολίες παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων, που παραδίδονται από τα πλοία και πρέπει να τηρούνται τα προβλεπόμενα από την οικεία ΔΣ MARPOL, τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και Οδηγίες, καθώς και την εθνική νομοθεσία.
  • Μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα του ατμοσφαιρικού, με τους σχεδιασμούς και την εγκατάσταση στους λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία - cold ironing ή αλλιώς το AMP, σύστημα που δε θα υποχρεώνει τη λειτουργία των μηχανών των πλοίων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, με αποτέλεσμα την ελάφρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή που ορμούν τα πλοία, με γενικότερο σκοπό την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
  • Λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων - αναχωρήσεων κρουαζιεροπλοίων (berth allocation).
  • Ευκολίες σε ό,τι αφορά τις πλοηγήσεις πλοίων στους λιμένες.
  • Τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας, όπου οι λιμενικές εγκαταστάσεις παραβολής πλοίων δεν παρέχουν τις κατάλληλες ευκολίες και υπάρχει ανάγκη παραμονής τους στους όρμους.
  • Λειτουργία υδατοδρομίων.
  • Λειτουργία λεωφορείων (shuttle buses) σε μεγάλους λιμένες, για τη μεταφορά επιβατών από τα σημεία αποβίβασης στα passenger terminals, όταν αυτά είναι σε μακρινές αποστάσεις.
  • Αναβάθμιση αεροδρομίων, για την ανάπτυξη του home porting, που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους προορισμούς κρουαζιέρας της Επικράτειας.
  • Άλλες αναγκαίες υποδομές και ευκολίες που επεκτείνονται εκτός της χερσαίας ζώνης λιμένων, όπως για παράδειγμα τμήματα οδικών δικτύων - τελεφερίκ, για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών στα ενδιαφέροντα σημεία.
  • Πολιτική σε ό,τι αφορά τον καθορισμό λιμενικών τελών, ώστε αυτά να τηρούνται σε ανταγωνιστικά επίπεδα, για να δημιουργούνται όροι προσέλκυσης των κρουαζιεροπλοίων.

Στην συνάντηση με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με:

  • Τις διαδικασίες εγκρίσεως των έργων, σύμφωνα με τα master plans των λιμένων, καθώς και την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για την εκτέλεσή τους.
  • Την τήρηση, από πλευράς των Αρχών διαχείρισης των λιμένων, καθώς και των άλλων Υπηρεσιών, μέτρων κι ευκολιών προς εξυπηρέτηση των επισκεπτών, τόσο κατά την έξοδό τους από το πλοίο, όσο και την πραγματοποίηση επισκέψεων στα ενδιαφέροντα σημεία κάθε προορισμού.
  • Την ανάπτυξη υποδομών σε μικρά νησιά, για τα οποία υπάρχουν τάσεις για να καταστούν νέοι προορισμοί, χάρη στο ήσυχο περιβάλλον, τα φυσικά τοπία κι άλλα πλεονεκτήματα που διαθέτουν.
  • Το ενδιαφέρον επέκτασης της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation, ιδιαίτερα σε προορισμούς της περιφέρειας αυτής, όπου συνδράμει και το στοιχείο των ηπιότερων κλιματολογικών συνθηκών.

Σύμφωνα με την ΕΕΚΦΝ, όλες οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ καλό κλίμα. Οι εκπρόσωποι της Ένωσης ευχαρίστησαν τον περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, τους δημάρχους, καθώς και τους άλλους επικεφαλής φορέων-Υπηρεσιών λιμένων, για την προθυμία και το ενδιαφέρον τους για την ανάπτυξη του κλάδου αυτού του θαλάσσιου τουρισμού, με τα σοβαρά οφέλη για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των λιμένων, αλλά και της εθνικής Οικονομίας.

Συμφωνήθηκε να υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, ώστε να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στο στάδιο σχεδιασμού των έργων, όπου θα αποτυπώνονται τα συμπεράσματα των διαβουλεύσεων, προς όφελος του σωστού σχεδιασμού.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα