Μεγάλα τα περιθώρια ανάπτυξης του franchising

Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2006 21:18

Σημαντικά είναι, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP, τα περιθώρια ανάπτυξης του franchising (δικαιόχρηση) στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει, εάν ληφθεί υπόψη ότι η διείσδυση του θεσμού αντιστοιχεί στο 4% του συνόλου των επιχειρήσεων στις δραστηριότητες που καλύπτει η μελέτη (λιανικό εμπόριο και λοιπές δραστηριότητες), σε σύγκριση με το 30% των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στη Βρετανία, η οποία είναι μια από τις δύο μεγαλύτερες αγορές franchising της Ε.Ε.

Η αύξηση των δικτύων franchising στην Ελλάδα το 2005 εκτιμάται σε 13,7%, ενώ για το 2006 η εκτίμηση είναι μάλλον συντηρητική (2,6%), γεγονός το οποίο αποδίδεται αφενός στην οικονομική αβεβαιότητα, η οποία διέπει την επιχειρηματική κοινότητα, αλλά και στο ότι είναι δύσκολο για τις επιχειρήσεις franchise να προσδιορίσουν με ακρίβεια το μέγεθος της ανάπτυξής τους για βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Το 2005 το σύνολο των ενεργών franchisors (επιχειρήσεις που λειτουργούν τουλάχιστον ένα κατάστημα franchising) ανήλθε σε περίπου 400, σε σχέση με 230 στα τέλη του 2001 και 187 το 1998. Επομένως, στο διάστημα 2001-2005 ο θεσμός επεκτάθηκε κατά 74%.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης, τη μεγαλύτερη συγκέντρωση σε αριθμό επιχειρήσεων το 2005 παρουσιάζουν οι κατηγορίες ένδυση & αξεσουάρ ένδυσης (16%) και τρόφιμα - απορρυπαντικά - καλλυντικά (16%). Τη μεγαλύτερη συγκέντρωση σε αριθμό καταστημάτων παρουσιάζει η κατηγορία τρόφιμα - απορρυπαντικά - καλλυντικά (24%) και ακολουθεί η κατηγορία καφέ - σνακ -παγωτό (17%).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα