H πτώχευση της Thomas Cook είχε σε μεγάλο βαθμό να κάνει με την αποτυχία της εταιρείας να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αγοράς και τις νέες συνήθειες των καταναλωτών, που έχουν πια δυνατότητες να οργανώνουν μόνοι τους ηλεκτρονικά τα ταξίδια τους. Ωστόσο υπάρχει ακόμη ένα κοινό για τους tour operators και τα ταξιδιωτικά γραφεία. Πόσο μεγάλο είναι αυτό;
Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat, που αφορούν το 2017, μας δίνουν μία αρκετά καλή γεύση για τις επιλογές των Ευρωπαίων στην οργάνωση των ταξιδιών τους τοπικών και εξωτερικού. Εκείνη τη χρονιά πραγματοποίηθηκαν περίπου 1 δισεκατομμύριο ταξίδια από τους πολίτες της Ε.Ε.
Εξ αυτών μόνο το 9% ήταν ταξίδια- πακέτο. Αυτό σημαίνει ότι περιελάμβαναν τουλάχιστον μεταφορικό μέσο και διαμονή ή ένα εκ των δύο συνδυασμένο με άλλες βασικές τουριστικές υπηρεσίες, και οι ενδιαφερόμενοι τα είχαν κλείσει μέσω ταξιδιωτικού γραφείου ή tour operator. Στα ταξίδια του εξωτερικού ειδικότερα, το ποσοστό ανεβαίνει αρκετά, φθάνοντας το 22% του συνόλου. Ωστόσο για τα εγχώρια περιορίζεται σε μόλις 4%.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η ζήτηση για τους τουριστικούς ομίλους περιορίστηκε εκεί. Ανεξάρτητα από το εάν το ταξίδι ήταν «πακέτο» ή όχι, οι ταξιδιώτες της Ε.Ε. επέλεξαν να κλείσουν μέσω τουριστικού γραφείου μεταφορικό μέσο για το 34% των τουριστικών ταξιδιών εξωτερικού και το 30% των επαγγελματικών ταξιδιών τους. Το 28% των ταξιδιωτών εξωτερικού στράφηκαν επίσης σε τουριστικές επιχειρήσεις για να κλείσουν τη διαμονή τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα επαγγελματικά ταξίδια ήταν 18%.
Σε σύγκριση με το 2014, είχαμε το 2017 αύξηση του συνολικού αριθμού των ταξιδιών από πολίτες της Ε.Ε., με το ποσοστό των οργανωμένων ταξιδιών ωστόσο να παραμένει σταθερό.
naftemporiki.gr