«Η Ελλάδα βρίσκεται σε καλό δρόμο, όχι μόνο τα μακροοικονομικά στοιχεία είναι θετικά, αλλά το διαπιστώνουμε και στην καθημερινότητα. Το τηλέφωνο χτυπά συχνότερα, Γερμανοί επιχειρηματίες ζητούν πληροφορίες για την Ελλάδα και εμείς ακολουθούμε την εξέλιξη, γινόμαστε ολοένα και πιο δραστήριοι». Αυτό επισημαίνει ο δ/ντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδας, Ματίας Χόφμαν, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ερωτηθείς αν σήμερα, ένα χρόνο μετά τη λήξη του μνημονίου και σε συνδυασμό με την πολιτική αλλαγή, είναι καλύτερες οι προϋποθέσεις για συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας και οι συνθήκες για επενδύσεις, ο κ. Χόφμαν αναφέρει ότι τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον γερμανικών επιχειρήσεων να επενδύσουν στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη λήξη του μνημονίου. Τονίζει ότι «η εμπιστοσύνη που εξανεμίστηκε κατά τα χρόνια της κρίσης πρέπει να επιστρέψει» και προσθέτει: «Βλέπουμε ότι τώρα το οικονομικό κλίμα αποκτά πάλι θετικό πρόσημο, το πολιτικό κλίμα μπορεί επίσης ενδεχομένως και με μια αλλαγή να επηρεάσει θετικά τον Γερμανό επιχειρηματία. Βλέπουμε, όπως είπα, εδώ και δύο χρόνια ένα αυξανόμενο θετικό επενδυτικό κλίμα, η Ελλάδα αποτελεί γείτονα στην Ευρώπη και σε πολλούς τομείς διαθέτει καινοτόμο δυναμικό όχι μόνο στον τομέα της ναυτιλίας αλλά και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, του τουρισμού και άλλους πάνω στους οποίους μπορεί να χτίσει κανείς».
Επιπλέον, επισημαίνει ότι η ελληνογερμανική συνεργασία εξακολούθησε να υπάρχει και κατά τη διάρκεια της κρίσης. «Οι γερμανικές επιχειρήσεις επέδειξαν πίστη στην Ελλάδα, δεν έφυγαν. Φυσικά φέραμε δέκα νέους ομίλους, λ.χ. την Fraport, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και εταιρείες ΙΤ τεχνολογίας, τα τελευταία χρόνια και αυτοί μπορούν να αποτελέσουν επενδυτικούς φάρους», σημειώνει
Αναφερόμενος στη Θεσσαλονίκη, ο δ/ντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδας συμφωνεί ότι η γεωγραφική/γεωπολιτική της θέση την κάνει ενδιαφέρουσα για τους Γερμανούς επενδυτές. «Η Θεσσαλονίκη εδώ και καιρό περιγράφεται ως η πύλη για τα Βαλκάνια, αν και μέχρι τώρα ήταν μια μάλλον κλειστή πύλη. Μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την ανακατασκευή τού αεροδρομίου της από την Fraport υπάρχει η δυνατότητα να ανοίξει αυτή η πύλη προς την Βαλκανική χερσόνησο. Και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για τους Γερμανούς επενδυτές, διότι ανοίγεται έτσι και μια άλλη αγορά εκτός της ελληνικής, πολλών περισσότερων εκατομμυρίων κατοίκων», μας λέει χαρακτηριστικά ο κ. Χόφμαν.
Στην επισήμανση από το Πρακτορείο ότι σε αντίθεση με τους Κινέζους που βρίσκονται ήδη στον Πειραιά και επένδυσαν ακόμα και στη διάρκεια της κρίσης, οι Ευρωπαίοι άργησαν ή ήταν απόντες, ο επικεφαλής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδας θυμίζει ότι η Γερμανία είναι παρούσα, φέρνοντας ως παράδειγμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου «μετά την ιδιωτικοποίηση υπάρχει ισχυρός Γερμανός επενδυτής». «Η Γερμανία είναι παρούσα στην Ελλάδα. Και σήμερα ειδικά συμμετέχουν 14 γερμανικές εταιρείες οι οποίες δεν την ανακάλυψαν όλες ξαφνικά τώρα. Όπως ξέρετε, η γερμανική οικονομία διαθέτει πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ορισμένες από τις οποίες ήδη δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα -έστω και αν δεν είναι πολύ γνωστές- εκτός από την Θεσσαλονίκη και εώ στον Πειραιά», τονίζει.
Ο Ματίας Χόφμαν μίλησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ στο περιθώριο της ημερίδας του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδας «Σύγχρονες τεχνολογίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ελλάδας και της Γερμανία» πραγματοποιείται σήμερα στο Εμπορκό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Στη ημερίδα συμμετέχουν 14 εταιρείες υψηλής ναυτιλιακής τεχνολογίας και «μαζί με το δυναμικό της ελληνικής ναυτιλίας θα μπορέσουν να αποτελέσουν έναν πολύ καλό συνδυασμό» σημειώνει ο κ. Χόφμαν και προσθέτει:» Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ για την ναυτιλία μπορούν να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής ναυτιλίας, να γίνει πιο καινοτόμα και στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας οι Γερμανοί είναι πρωτοπόροι».