ΥΠΕΡΕΒΗ την Boeing Co. σε παραγγελίες το 2005 η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, Airbus SAS, και για πέμπτο στη σειρά έτος, ενώ βρισκόταν πίσω από αυτήν, αποτέλεσμα νέας δουλειάς που έκλεισε τον Δεκέμβριο κλείνοντας το έτος σε επίπεδα ρεκόρ για τον κλάδο.
Η Airbus, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας, έκλεισε καθαρές παραγγελίες 1.055 αεροσκαφών έναντι 1.002 αεροσκαφών της Boeing και παρέδωσε 378 αεροπλάνα, 30% περισσότερα από την Boeing που παρέδωσε 290, σύμφωνα με την ενημέρωση του ανώτατου εκτελεστικού διευθυντή στης εταιρείας, Gustav Humbert, πριν από τη σημερινή συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι.
Τα κέρδη αναρριχήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ και τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν πάνω από τον στόχο του 10%, συμπλήρωσε ο ίδιος.
Η ζήτηση για αεροσκάφη ήταν έντονη από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και από την Ασία και ειδικότερα από την Κίνα και την Ινδία, όπου τα αεροπορικά ταξίδια κινούνται ανοδικά. Επίσης, οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν νέα αεροσκάφη, τα οποία καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, καθώς οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σε επίπεδα ρεκόρ. Συνολικά οι δύο αεροπορικές βιομηχανίες είχαν παραγγελίες ρεκόρ, 2.057 αεροσκαφών, υπερβαίνοντας το προηγούμενο ρεκόρ το 1989 για 1.631 αεροσκάφη.
«Η προηγούμενη χρονιά ήταν η καλύτερη στην ιστορία της εταιρείας και επίσης πολύ καλή για το σύνολο της βιομηχανίας», είπε ο Humbert, συμπληρώνοντας: «Οι αεροπορικές εταιρείες ποτέ στο παρελθόν δεν έκαναν τόσες πολλές παραγγελίες, σημάδι, ότι είναι πάρα πολύ αισιόδοξες για το μέλλον των αεροπορικών μεταφορών».
Οι συνολικές παραγγελίες της Airbus ήταν περισσότερες από τις 900 που προέβλεπαν οικονομικοί αναλυτές και μάλλον εξέπληξαν και την Boeing. Η αμερικανική κατασκευάστρια αεροσκαφών άρχισε να λέει τον Απρίλιο ότι περιμένει να ξεπεράσει την Airbus σε παραγγελίες για πρώτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια, αποτέλεσμα της ζήτησης του νέου της αεροσκάφους, 787 Dreamliner.
Οι αεροπορικές εταιρείες διεθνώς αύξησαν κατά 10% τις πωλήσεις τους το 2005 και η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 7,1%, σύμφωνα με την International Air Transport Association (ΙΑΤΑ).
«Το 2005 ήταν μία καταπληκτική χρονιά για τους πελάτες μας και για την Boeing», είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας στο Λονδίνο, Charlie Miller, συμπληρώνοντας: «Περιμένουν επίσης καταπληκτική άνοδο και το 2006, επίσης καλή χρονιά για τους πελάτες μας, ολόκληρο τον κλάδο κι εμάς».
Οι μετοχές της European Aeronautic, Defence & Space Co., η οποία κατέχει το 80% της Airbus, υποχώρησαν 23 σεντς, ποσοστό 0,7%, φθάνοντας στα 31,22 ευρώ και ήταν 0,4% χαμηλότερα, στις 10:41' π.μ. στο Παρίσι, τοπική ώρα. Συνολικά, το τελευταίο δωδεκάμηνο οι μετοχές της EADS σημείωσαν άνοδο 35%, έναντι 39% που σημείωσαν οι μετοχές της Boeing.
Μέχρι τα τέλη του 2005, οι ανεκτέλεστες παραγγελίες της Airbus, ήταν 2.177 αεροσκάφη, ενώ η Boeing είχε 1.809 ανεκτέλεστες παραγγελίες, ικανές να διατηρήσουν και τις δύο εταιρείες απασχολημένες για τουλάχιστον πέντε χρόνια, με τους σημερινούς ρυθμούς παράδοσης αεροσκαφών. Η ευρωπαϊκή εταιρεία σχεδιάζει να παραδώσει περισσότερα από 400 αεροσκάφη φέτος, καθώς αυξάνει την παραγωγή της για τα αεροσκάφη 30 θέσεων, σύμφωνα με τον Humbert.
Οι πωλήσεις της ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ φθάνοντας τα 22,3 δισ. ευρώ (27,1 δισ. δολ.) από 20,5 δισ. ευρώ, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τον Humberg. Ο ίδιος αρνήθηκε να δώσει τα κέρδη, πριν τα αποτελέσματα της EADS τον Μάρτιο. Τα προ φόρων και τόκων κέρδη σημείωσαν αύξηση πλέον του 10% των πωλήσεων από περίπου 9% το 2004, συμπλήρωσε ο ίδιος, καταδεικνύοντας ότι τα λειτουργικά κέρδη θα είναι τουλάχιστον 2,2 δισ. ευρώ.