Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Σημαντικές κινήσεις καινοτομίας, αλλά και δράσεις υπευθυνότητας και ευαισθητοποίησης περιλαμβάνει η στρατηγική δημιουργίας της «ΑΒ του αύριο». Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Βασίλης Σταύρου, σε εκδήλωση για τα 80 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνει έμφαση στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελατών, ενώ ταυτόχρονα προωθεί νέα concepts σε προϊόντα και κατηγορίες στην κατεύθυνση της δημιουργίας του σούπερ μάρκετ του μέλλοντος.
Αρχής γενομένης με το πρόγραμμα πιστότητας, η ΑΒ προχωρά σε σημαντική αναβάθμιση των παροχών, προσφέροντας προσωποποιημένες προσφορές στους καταναλωτές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο εκάστοτε καταναλωτής θα μπορεί να ενημερωθεί και να αξιοποιήσει νέες προσφορές προσαρμοσμένες στις ανάγκες του είτε στο φυσικό είτε στο online κατάστημα μέσω της κάρτας ΑΒ plus. Ήδη το project έχει ενεργοποιηθεί σε 60.000 κάρτες. Πέρα από τις περισσότερες δυνατότητες που προσφέρονται στους καταναλωτές, η προσωποποιημένη πληροφορία αναμένεται να ενισχύσει την προσπάθεια για πιο στοχευμένες προσφορές, περιορίζοντας το φαινόμενο του promo, το οποίο σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων προσεγγίζει το 50% του όγκου των πωλήσεων.
Σε ό,τι αφορά τα νέα concept καταστημάτων, από τον Οκτώβριο αναμένεται να δρομολογηθούν αλλαγές σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου. Με βάση το πλάνο θα δημιουργηθούν χώροι με υγιεινές επιλογές που θα φέρουν την επωνυμία «Armonia» και θα διαθέτουν βιολογικά προϊόντα και προϊόντα ειδικής διατροφής, όπως χωρίς γλουτένη, με χαμηλά λιπαρά, χωρίς ζάχαρη, καθώς και φυτικά καλλυντικά. Επίσης, η ΑΒ λανσάρει «juice bar», που θα διατίθενται φρέσκοι φυσικοί χυμοί, και τη «La Fromagerie», που θα φιλοξενεί μεγάλη ποικιλία εκλεκτών τυριών απ' όλο τον κόσμο.
Θα υπάρχει, μάλιστα, παρουσία ειδικού συμβούλου, ο οποίος θα ενημερώνει για τις ιδιαιτερότητες και τα γευστικά χαρακτηριστικά κάθε τυριού, ενώ θα κάνει προτάσεις για γευστικούς συνδυασμούς και wine pairing. Επίσης, στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους έτοιμων φαγητών θα μπορεί να επιλέξει κάποιος το γεύμα του από τη σειρά «AB you 'll love», ενώ δημιουργείται και γωνιά «grab and go», με έτοιμα προς επιτόπια κατανάλωση γεύματα.
Ψηφιακές υπηρεσίες
Στο μεταξύ, η ΑΒ εισέρχεται δυναμικότερα στην ψηφιακή εποχή, καθώς σε ορισμένα καταστήματα θα υπάρχει ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ, η «Pepper», όπου θα πληροφορεί τους καταναλωτές για προϊόντα, νέα και υπηρεσίες, ενώ θα υφίστανται και ψηφιακά σημεία πληροφοριών. Στο πλαίσιο των καινοτομιών, ο καταναλωτής δεν θα χρειάζεται να αναμένει στην ουρά, καθώς θα ενημερώνεται με μήνυμα στο κινητό όταν έρχεται η σειρά του, ενώ ενεργοποιείται και αυτόματο ταμείο ώστε να διευκολυνθεί περαιτέρω το ταξίδι των καταναλωτών.
Σημαντική παράμετρο για την «ΑΒ του αύριο» αποτελεί επίσης το κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλυσίδας και προς τούτο η νέα στρατηγική περιλαμβάνει τη δέσμευση μέχρι το 2025 της μείωσης κατά 50% της σπατάλης τροφίμων και της χρήσης πλαστικού.