ΣΥΜΦΩΝΙΑ για το πάγωμα των τιμών 31 προϊόντων της για ένα έτος, έκλεισε στην Αργεντινή η Procter & Gamble Co., η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής καταναλωτικών αγαθών των ΗΠΑ, καθώς η κυβέρνηση επιδιώκει να μειώσει τον πληθωρισμό.
Η συμφωνία, που καλύπτει σαμπουάν, σαπούνια, κρέμες και οδοντόπαστες, θα βοηθήσει την κυβέρνηση να μειώσει τον πληθωρισμό, σύμφωνα με τον Raul Lamos, οικονομικό διευθυντή της εταιρείας στην Αργεντινή, σε σημερινή του συνέντευξη, μετά τη σύσκεψη με τον πρόεδρο της χώρας, Nestor Kirchner, στο προεδρικό παλάτι.
«Περιμένουμε ότι αυτή η συμφωνία θα μας βοηθήσει να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας από πλευράς όγκου», είπε ο Lamos, συμπληρώνοντας: «Για την παράταση αυτής της συμφωνίας, πρέπει να εργαστούμε με την κυβέρνηση, σε περίπτωση αύξησης του κόσμους μας, όπως της αγοράς πρώτων υλών, που γίνεται σε δολάρια ΗΠΑ».
Ο Kirchner και οι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομίας της χώρας, θα συναντηθούν αυτήν την εβδομάδα με επιχειρηματίες, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλονται για τη σταθεροποίηση των τιμών, μετά την αύξηση του ετήσιου πληθωρισμού στα υψηλότερα επίπεδα 31 μηνών και στο 12,3% τον περασμένο μήνα. Ο Oscar Tangelson, γραμματέας πολιτικής οικονομίας της χώρας, είπε, ότι η κυβέρνηση θα ανακοινώσει μία συμφωνία με τους παραγωγούς μοσχαρίσιου κρέατος σήμερα.
Η κυβέρνηση ενδέχεται να αποδεχθεί τη μείωση του φόρου εξαγωγής μοσχαρίσιου κρέατος με αντάλλαγμα το πάγωμα των τιμών, σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα Clarin, το οποίο όμως δεν ανέφερε την πηγή της πληροφόρησής του. Ο πρώην υπουργός Οικονομίας, Roberto Lavagna, αύξησε τον φόρο στις εξαγωγές κρέατος στο 15% από το 5% τον Νοέμβριο, σε μια προσπάθεια να ωθήσει τους παραγωγούς να πουλήσουν περισσότερο μοσχαρίσιο κρέας στην εσωτερική αγορά και να περιορίσει την αύξηση των τιμών.
Επίσης τον περασμένο μήνα η κυβέρνηση έκλεισε συμφωνία με τους παραγωγούς γαλακτοκομικών προϊόντων να διατηρήσουν τις τιμές αμετάβλητες για δύο μήνες, ενώ τα σούπερ μάρκετ, όπως τα γαλλικά Carrefour SA, τα Coto CISA SA και τα Hipermercados Jumbo SA, συμφώνησαν να μειώσουν τις τιμές σε ποσοστό της τάξης του 15% για περίπου 250 προϊόντα για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Οι δαπάνες της κυβέρνησης της Αργεντινής αυξήθηκαν 22% πέρυσι, καθώς οι μισθοί και οι συντάξεις κινήθηκαν ανοδικά και η κυβέρνσηη ξόδεψε περισσότερα σε δημόσια έργα.