Για περιορισμένες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, παρά τη σταδιακή βελτίωση του κλίματος στην αγορά, κάνει λόγο το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου (ΕΣΕΕ), που διενήργησε τη σχετική καθιερωμένη περιοδική έρευνα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, οι πωλήσεις στο διάστημα αυτό δεν ικανοποίησαν τις επιχειρήσεις, ενώ προκύπτουν διαφοροποιήσεις αναλόγως του μεγέθους και του κλάδου δραστηριοποίησης. Ωστόσο, η σταδιακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος συνέβαλε στην αποκλιμάκωση της πτωτικής τάσης.
Συνοπτικά:
Για τη μεγαλύτερη μερίδα των επιχειρήσεων (9 στις 10), οι πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις διαμορφώθηκαν στα ίδια ή σε χειρότερα επίπεδα, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Εν τούτοις, περίπου οι μισές από αυτές δήλωσαν επιδείνωση, ποσοστό το οποίο είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο των θερινών εκπτώσεων του 2018 (60%)
Ως εκ τούτου, ενισχύθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων που δεν εμφάνισε μεταβολή στον τζίρο τους από 27% το 2018, σε 35% φέτος. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που κατέγραψε πτώση των πωλήσεων ανήκει στον κλάδο ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών.
Οι επιχειρήσεις με υψηλότερο ετήσιο κύκλο εργασιών, καθώς κι εκείνες που απασχολούν προσωπικό, εμφανίζουν σε γενικές γραμμές καλύτερες επιδόσεις κατά την εκπτωτική περίοδο, γεγονός που επιβεβαιώνει την άνιση κατανομή των ωφελειών υπέρ των μεγαλύτερων μονάδων.
Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) υιοθέτησαν ποσοστό έκπτωσης από 21% έως 40%, ενώ το 37% επέλεξε ακόμη υψηλότερα ποσοστά.
Σε επίπεδο επιμέρους κλάδων, μία στις δύο επιχειρήσεις ένδυσης/υπόδησης προχώρησε σε γενναίες εκπτώσεις άνω του 40%, γεγονός ενδεικτικό των πιέσεων που έχουν ασκηθεί στο συγκεκριμένο κλάδο κατά την τελευταία περίοδο.
Για δύο στις τρεις επιχειρήσεις που εμφάνισαν αύξηση του τζίρου τους, η βελτίωση των πωλήσεών τους κυμάνθηκε σε έως και 10%.
Αντίθετα, σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις από εκείνες που δήλωσαν επιδείνωση των πωλήσεών τους, κατέγραψαν ποσοστό πτώσης άνω του 10%.
Για μία ακόμη φορά ο Ιούλιος αποδείχθηκε η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης, σε σύγκριση με τον Αύγουστο.
Περισσότερες από τις μισές συναλλαγές (55%) διεξήχθησαν φέτος μέσω χρήσης πλαστικού χρήματος (κάρτες), όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε στο 48%.
Τέλος, μόνο το 21% προχώρησε στην αγορά νέου εμπορεύματος ειδικά για την εκπτωτική περίοδο, εύρημα που επιβεβαιώνει την επιφυλακτικότητα του εμπορικού κόσμου για τον χρόνο πλήρους αποκατάστασης της κανονικότητας της αγοράς
Η έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποιήθηκε μεταξύ 26 και 29 Αυγούστου. Ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.