Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Ψηλά στην ατζέντα της νέας διοίκησης της ΔΕΗ βρίσκεται η βελτίωση της εισπραξιμότητας, πρωτίστως με την εντατικοποίηση της διεκδίκησης ληξιπρόθεσμων οφειλών από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, αλλά και η διαμόρφωση μιας νέας εμπορικής στρατηγικής για την παροχή οικονομικού κινήτρου στους καταναλωτές για την εμπρόθεσμη εξόφληση των λογαριασμών τους, η οποία θα αντικαταστήσει την ισχύουσα έκπτωση συνέπειας 10%.
Σχετικά με το μέτωπο βελτίωσης της εισπραξιμότητας, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της ΔΕΗ, η νέα διοίκηση της εταιρείας θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών. Στο πλαίσιο αυτό, όπως προσθέτει, έχει ήδη δοθεί ρητή εντολή στο ΔΕΔΔΗΕ για εντατικοποίηση των αποκοπών σε πελάτες που έχουν εντοπιστεί ότι συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, συσσωρεύοντας μεγάλα ποσά οφειλής.
«Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν ήδη συγκεντρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ο αριθμός των στρατηγικών κακοπληρωτών που οφείλουν ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των έξι μηνών ανέρχεται σε 582.000 περιπτώσεις και οι οφειλές τους φτάνουν το ποσό των 545 εκατ. ευρώ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Στο «στόχαστρο» της εταιρείας θα μπουν όμως πιο συστηματικά και οι λεγόμενοι «τελικοί καταναλωτές», δηλαδή τα νοικοκυριά και οι επαγγελματίες με συσσωρευμένα χρέη που πλέον δεν αποτελούν πελάτες της επιχείρησης. Με βάση χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας, οι περιπτώσεις αυτές ανέρχονται σε 895.000, με το συνολικό ποσό των ληξιπρόθεσμών τους χρεών να ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ.
Το δε τελευταίο δίμηνο έχουν προωθηθεί προς τον ΔΕΔΔΗΕ περίπου 30.000 αιτήματα αποκοπών αυτής της κατηγορίας. Πέρα από τη δέσμευση για την εντατικοποίηση των προσπαθειών διεκδίκησης των οφειλομένων, η διοίκηση της ΔΕΗ θα ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα την κοινή γνώμη για τα αποτελέσματα της εκστρατείας που ξεκινά άμεσα.
Επίσης, υπογραμμίζει ότι η εκστρατεία για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές δεν αφορά ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, για τις οποίες άλλωστε υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ). Μήνυμα Γ. Στάσση Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ, Γιώργο Στάσση, το φαινόμενο των στρατηγικών κακοπληρωτών πρωτίστως θίγει και πλήττει τα εκατομμύρια συνεπών πελατών της επιχείρησης. «Στέλνουμε ηχηρό μήνυμα ότι τέτοιες συμπεριφορές πλέον δεν θα γίνονται αποδεκτές. Είναι χρέος μας απέναντι στην επιχείρηση αλλά και στη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών που παρά τις δεδομένες οικονομικές δυσκολίες και τα προβλήματα, δίνουν μάχη και παραμένουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους», επισημαίνει ο νέος επικεφαλής της επιχείρησης.
Την ίδια στιγμή, η νέα διοίκηση θα καταρτίσει άμεσα μία νέα «φόρμουλα» πριμοδότησης των συνεπών πελατών, η οποία σύμφωνα με το ΥΠΕΝ είναι απαραίτητο να αντικαταστήσει την ισχύουσα έκπτωση συνέπειας 10%, με δεδομένη την ταμειακή «ασφυξία» στην οποία έχει περιέλθει η επιχείρηση. Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, το πρόβλημα της ΔΕΗ είναι δραματικό και δεν κρύβεται με τίποτε.
Η νέα έκθεση
Έτσι, το ΥΠΕΝ έχει στραμμένο το βλέμμα του στην 24η Σεπτεμβρίου, την ημέρα δηλαδή που θα δημοσιευθεί η νέα έκθεση του ορκωτού ελεγκτή της ΔΕΗ, αφού αν η επιχείρηση δεν κριθεί βιώσιμη, ο ορκωτός θα απαιτήσει βίαια μέτρα. Αυτός είναι ο λόγος που ο υπουργός Ενέργειας από την αρχή μίλησε για τα ΥΚΩ, τα ΑΔΙ, την κατάργηση των ΝΟΜΕ και την προσαρμογή των τιμολογίων με ταυτόχρονη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ, για να μην πληγούν οι καταναλωτές. Επομένως, όπως συμπληρώνουν οι πηγές του υπουργείου, εμπορική πολιτική που θα επιβραβεύει τους συνεπείς πάντοτε θα υπάρχει, αλλά αυτή θα προσδιοριστεί από την ίδια τη ΔΕΗ με βάση τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές, και θα ανακοινωθεί από το Δ.Σ. της εταιρείας. [SID:12904631]