Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς υπέγραψε απόφαση με την οποία τροποποιείται η απόφαση Δ17α/04/50/Φ.Ν.430/2.11.2001 (ΦΕΚ 1314 Β) και επέρχονται αλλαγές στη διαδικασία τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) και των Νομαρχιακών Μητρώων, καθώς και στη συγκρότηση και λειτουργία της Επιτροπής ΜΕΕΠ.
«Η διαδικασία τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) που περιλαμβάνει την εγγραφή, κατάταξη και τον έλεγχο των εργοληπτικών επιχειρήσεων είναι σημαντική για την υγιή ανάπτυξη του εργοληπτικού κλάδου και την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων... Με την νέα απόφαση για την διαδικασία τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων αντιμετωπίζουμε τις υφιστάμενες αδυναμίες του συστήματος. Απλοποιούμε τις διαδικασίες και ταυτόχρονα θέτουμε αυστηρούς, απαράβατους κανόνες για την τήρηση και αναθεώρηση του Μητρώου. Επιπλέον καθορίζουμε με απόλυτη σαφήνεια τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο πλέον έχει το περιθώριο να επεμβαίνει όταν και όπου πρέπει», δήλωσε ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.
Οι σημαντικότερες αλλαγές που επέρχονται στην διαδικασία τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) με την νέα απόφαση, είναι οι ακόλουθες:
1. Ορίζονται σαφείς διαδικασίες για την έκτακτη αναθεώρηση του Μητρώου για εργοληπτικές επιχειρήσεις που παρουσιάζουν δυσμενή αποτελέσματα και γενικότερα φθίνουσα πορεία.
Οι εγγεγραμμένες στα Μητρώο εργοληπτικές επιχειρήσεις υποχρεούνται να ανακοινώσουν εγγράφως στο ΥΠΕΧΩΔΕ, σε προθεσμία ενός μηνός από την επέλευσή τους, τις μεταβολές στα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν για την εγγραφή και κατάταξή τους, εφόσον αυτές αφορούν απώλεια των κατώτερων αποδεκτών ορίων κατάταξης (στελέχωση, κεφάλαιο, πάγια στοιχεία κ.λ.π.). Επίσης, υποχρεούνται να αναπληρώνουν τις σχετικές ελλείψεις μέσα σε χρονικό διάστημα δύο μηνών από την υποβολή της ανακοίνωσης.
Σε περίπτωση που μία επιχείρηση παραβιάσει αυτή την διαδικασία, όταν με οποιονδήποτε τρόπο οι μεταβολές περιέλθουν σε γνώση της αρμόδιας υπηρεσίας, η επιχείρηση χάνει το δικαίωμα να αναπληρώσεις τις ελλείψεις και κινείται η διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης της κατάταξής της στο Μητρώο. Επίσης, για τις ανάγκες ανάθεσης και εκτέλεσης των έργων η αναθεώρηση του πτυχίου της επιχείρησης έχει αναδρομική ισχύ στο χρόνο επέλευσης της κρίσιμης μεταβολής.
Παράλληλα, από τη στιγμή που συντρέχουν λόγοι έκτακτης αναθεώρησης της κατάταξης μίας εργοληπτικής επιχείρησης, το ΥΠΕΧΩΔΕ την καλεί να λάβει γνώση των στοιχείων και να υποβάλει τις αντιρρήσεις της μέσα σε είκοσι ημέρες από την κοινοποίηση της πρόσκλησης. Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η αρμόδια υπηρεσία επαναξιολογεί την επιχείρηση και υποβάλει εισήγηση στην Επιτροπή Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) για την αναθεώρηση της εγγραφής και την τάξη ανά κατηγορία έργων, στην οποία πρέπει να καταταγεί.
2. Μειώνονται και απλοποιούνται τα δικαιολογητικά για την ανανέωση του πτυχίου.
Οι εγγεγραμμένες στο Μητρώο εργοληπτικές επιχειρήσεις δεν χρειάζεται, πλέον, να υποβάλλουν για την ανανέωση των πτυχίων τους μία σειρά από στοιχεία που έχουν ήδη υποβληθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ για άλλο σκοπό (π.χ. ενημερότητα πτυχίου, εκθέσεις δραστηριότητας, πιστοποιητικά εκτέλεσης έργων).
3. Καταργείται η υποχρέωση των εργοληπτικών επιχειρήσεων να κινήσουν την διαδικασία έκδοσης νέου πτυχίου εφόσον αντικαταστήσουν στελέχη που αναγράφονται στα πτυχία τους.
Οι εγγεγραμμένες στο Μητρώο εργοληπτικές επιχειρήσεις οφείλουν, μέσα σε χρονικό διάστημα ενός μηνός (από τρεις μήνες που ήταν μέχρι σήμερα),να γνωστοποιούν στο ΥΠΕΧΩΔΕ κάθε επικείμενη αντικατάσταση των προσώπων που, κατά την εγγραφή ή αναθεώρηση του πτυχίου, αποτέλεσαν την ελάχιστη στελέχωση της επιχείρησης Η αντικατάσταση ενός στελέχους επιτρέπεται μόνο για σοβαρό λόγο, εγκρίνεται από την Επιτροπή Μ.Ε.ΕΠ. και καταχωρείται σε ειδική θέση του πτυχίου της επιχείρησης.