Οι εξαγωγές «κράτησαν» τον τζίρο της σοκολατοβιομηχανίας ΙΟΝ την περσινή χρονιά, «γλυκαίνοντας» παράλληλα την κερδοφορία της. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης του 2018 που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, η σοκολατοβιομηχανία εμφάνισε οριακή αύξηση τζίρου κατά 0,3% στα 113,3 εκατ. ευρώ.
Σημαντική παράμετρος που αντιστάθμισε τις απώλειες στην εγχώρια αγορά αποτέλεσε η ανάπτυξη των εξαγωγών, οι οποίες εμφάνισαν αύξηση κατά 13,6%. Σημειώνεται ότι το 47% του εξαγωγικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας απευθύνεται στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το υπόλοιπο σε τρίτες χώρες.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, τη μεγαλύτερη κίνηση είχαν η Κύπρος, η Αλβανία, ο Λίβανος, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Αίγυπτος και η Ρωσία. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις στη Βουλγαρία με προϊόντα Nucrema, καθώς και οι εξαγωγές στη Ρωσία καλύπτονται από τη θυγατρική μονάδα στη Σόφια.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα της κερδοφορίας, τα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου εμφάνισαν σημαντική αύξηση πέραν του 60% και ανήλθαν σε 12,7 εκατ. ευρώ έναντι 7,8 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 8,73 εκατ. ευρώ από 5,1 εκατ. ευρώ το 2017. Σε επενδυτικό επίπεδο η εταιρεία συνέχισε το πρόγραμμα του 2017, διαθέτοντας κεφάλαια περί τα 2,7 εκατ. ευρώ σε κινήσεις εκσυγχρονισμού.
Στη διετία 2017-2018 συνολικά τα κεφάλαια που κατευθύνθηκαν για επενδύσεις ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας διαμορφώθηκαν σε περίπου 5 εκατ. ευρώ. Σχετικά με την πορεία της φετινής χρήσης, η σοκολατοβιομηχανία επισημαίνει ότι «ο εκσυγχρονισμός της βιομηχανίας θα συνεχιστεί και θα ενταθεί διότι εκσυγχρονισμός σημαίνει προσαρμογή σε πρότυπα οργάνωσης και παραγωγής τα οποία επιβάλλουν οι νέες συνθήκες και υιοθετούν οι ισχυροί ανταγωνιστές. Η νέα χρονιά ξεκίνησε σε ένα σκηνικό οικονομικής σταθερότητας. Μπροστά στη νέα πραγματικότητα, όπως θα διαμορφωθεί, η επιδίωξή μας πρέπει να επικεντρωθεί στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας».