Περίπου τέσσερις μήνες μετά την παγκόσμια καθήλωση των 737 Max της Boeing η απουσία του άλλοτε δημοφιλέστατου μοντέλου από τους αιθέρες πλήττει τα κέρδη και ανακόπτει τα σχέδια επέκτασης αεροπορικών εταιρειών ανά τον κόσμο.
Πριν από λίγες ημέρες η αμερικανική Southwest Airlines, o μεγαλύτερος πελάτης των MAX της Boeing, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει ορισμένες διεθνείς πτήσεις από το φθινόπωρο σε μία προσπάθεια να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις από την παρατεταμένη καθήλωση των αεροσκαφών. Παράλληλα παρέτεινε ήδη προγραμματισμένες ακυρώσεις δρομολογίων έως και τις 5 Ιανουαρίου.
Εκτός ΗΠΑ, στην Ευρώπη, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους της ηπείρου, η Ryanair έχει προειδοποιήσει για πλήγμα στα κέρδη του 2019, ενώ υποβάθμισε τις προβλέψεις της για την αύξηση της επιβατικής κίνησης το καλοκαίρι του 2020. Ο μεγαλύτερος πελάτης των MAX στη Μέση Ανατολή, η Flydubai, με 251 παραγγελίες και ήδη 14 αεροσκάφη στον στόλο, έχει ακυρώσει το 17% των προγραμματισμένων πτήσεών της μετά την καθήλωση των αεροσκαφών. Η Oman Air, με 5 Max καθηλωμένα και παραγγελίες για 25 επιπλέον, ακύρωσε στις αρχές του μήνα 800 πτήσεις για έως και τα τέλη Αυγούστου.
Στη ΝΑ Ασία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τις αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο, η SilkAir, που διαθέτει μόλις ένα MAX, αλλά έχει παραγγείλει άλλα 31, έχει επίσης προειδοποιήσει για πιέσεις.
Όσο για τις κινεζικές Air China, China Eastern Airlines και China Southern, έχουν ήδη απαιτήσει αποζημίωση για την οικονομική ζημία από την καθήλωση. Η Boeing έχει προς το παρόν βάλει στην άκρη 5 δισ. δολάρια για αποζημιώσεις σχετικά με την υπόθεση.
Πηγή: Wall Street Journal