Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις κατανοούν ότι η στρατηγική προσέγγιση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης είναι σημαντική για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Παρόλα αυτά, μία στις δύο επιχειρήσεις θεωρεί ότι ο βαθµός εφαρµογής των πρακτικών ΕΚΕ από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων εξακολουθεί να κυμαίνεται σε µέτρια επίπεδα.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε η Διεύθυνση Οικονομικών Ερευνών και Κλαδικών Μελετών της ICAP για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής πρωτοβουλίας της ΙCAP “Leading Employers in Greece”.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εταιρειών ICAP Νικήτας Κωνσταντέλλος, ιδιαίτερα, οι μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις φαίνεται να κατατάσσουν την ΕΚΕ αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. «Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται ‘πολύ’ ή ‘πάρα πολύ’ σημαντική στο 86% των επιχειρήσεων (του δείγματος)» ανέφερε.
Ωστόσο, οι εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό, αφού το 51% θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης / εφαρμογής των πρακτικών της εξακολουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Μόλις το 9% των εταιρειών θεωρεί ότι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη εφαρµόζεται σε πάρα πολύ µεγάλο βαθµό από τις εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό µικρό, αλλά ενισχυµένο κατά 5 µονάδες σε σχέση µε την έρευνα του 2018.
Ως το κυριότερο όφελος των επιχειρήσεων που έχουν από τις πρακτικές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το 87% των επιχειρήσεων θεωρεί την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.).
Tα μεγαλύτερα κονδύλια δαπανήθηκαν για δράσεις που σχετίζονται με την Κοινωνία, καταλαμβάνοντας μερίδιο 36%, ποσοστό αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την περσινή έρευνα. Κυριότερες δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την κατηγορία αυτή είναι οι δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή και είδος και η ανταπόκριση σε έκτακτες καταστάσεις (πυρκαγιές, φυσικά φαινόμενα κ.ά). Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τελευταίου είναι η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής το 2018, που προκάλεσε μαζική κινητοποίηση επιχειρήσεων, μη κυβερνητικών οργανισμών και φορέων, αναδεικνύοντας αξίες όπως η αλληλεγγύη, ο εθελοντισμός και η συνεργασία.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι, σύµφωνα µε τις προηγούµενες έρευνες που διεξήχθησαν την περίοδο 2015-2018, το υψηλότερο µερίδιο του συνολικού προϋπολογισµού κατείχε η κατηγορία Ανθρώπινο Δυναµικό, ενώ στην παρούσα έρευνα συγκέντρωσε το 29%. Η αλλαγή αυτή, σύμφωνα με την έρευνα, αποτελεί ένδειξη ότι οι εργοδότες, πέραν της προσπάθειας βελτίωσης του εργασιακού περιβάλλοντος, δίνουν παράλληλα µμεγάλο βάρος στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.
Η συντριπτική πλειονότητα (73%) των εταιρειών δαπανά έως 200.000 για δράσεις ΕΚΕ σε ετήσια βάση, ενώ μία στις δύο επιχειρήσεις δήλωσε πως αύξησε τα έξοδα για ενέργειες ΕΚΕ το 2018.
Η έρευνα διεξήχθη το διάστημα 14.05.2019 - 07.06.2019 σε δείγμα 79 επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονοµίας (βιοµηχανία, εµπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε όλη την ελληνική επικράτεια.
naftemporiki.gr