PwC: H εξατομίκευση δίνει ώθηση στον κλάδο ψυχαγωγίας και ΜΜΕ

Πέμπτη, 04 Ιουλίου 2019 13:21
UPD:13:25
Shutterstock

Μία θεμελιώδη στροφή των καταναλωτών σε εξατομικευμένο περιεχόμενο καταγράφει παγκόσμια έρευνα της PwC. Αυτή δίνει ώθηση στον κλάδο ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης, ο οποίος και αναπτύσσεται με ρυθμούς ταχύτερους του ΑΕΠ. 

Σύμφωνα με την έκθεση Global Entertainment & Media Outlook 2019–2023 της PwC, οι καταναλωτές αξιοποιούν κάθε ευκαιρία για προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους μέσα, και αντίστοιχα οι εταιρείες σχεδιάζουν λύσεις και επιχειρηματικά μοντέλα που ανταποκρίνονται στις προσωπικές καταναλωτικές προτιμήσεις.

Αποτέλεσμα αυτού, όπως επισημαίνει η PwC, είναι η δημιουργία ενός νέου κόσμου μέσων που είναι πιο εξατομικευμένα από ποτέ. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν την κατανάλωση περιεχομένου μέσω μιας μεγάλης γκάμας έξυπνων συσκευών, να δημιουργήσουν τη δική τους συλλογή από κανάλια που προσφέρονται μέσω over-the-top (ΟΤΤ) υπηρεσιών (δηλ. υπηρεσιών που διατίθενται αυτόνομα, χωρίς ανάγκη για εξοπλισμό ή άλλη εγκατάσταση και λειτουργούν σε οποιοδήποτε δίκτυο σταθερής και κινητής) και να αποκτήσουν πρόσβαση σε όλο και περισσότερο περιεχόμενο αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν το έξυπνο σπίτι και το συνδεδεμένο αυτοκίνητο.

Ενώ οι προσωπικές επαφές πολλαπλασιάζονται, οι καταναλωτές ανησυχούν για την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων τους. Η εμπιστοσύνη πλέον αποτελεί το κυριότερο ζητούμενο, δημιουργώντας πίεση προς τις εταιρείες για τη συμμόρφωση τους με τις νέες απαιτήσεις προστασίας του ιδιωτικού απορρήτου..

Η παγκόσμια ανάπτυξη του κλάδου εξακολουθεί να ξεπερνά την αύξηση του ΑΕΠ...

Αυτές οι θεμελιώδεις μεταβολές λαμβάνουν χώρα σε ένα πλαίσιο διαρκούς παγκόσμιας ανάπτυξης του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ. Σύμφωνα με την έκθεση της PwC–η οποία παρέχει στοιχεία και προβλέψεις εσόδων για 14 τομείς σε 53 χώρες– η συνολική παγκόσμια δαπάνη για τον κλάδο της Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ θα αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,3% για τα επόμενα πέντε χρόνια έως το 2023. Αντίστοιχα ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) στην Ελλάδα θα αυξηθεί κατά 4,8%. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα έχει ως αποτέλεσμα τα παγκόσμια έσοδα του κλάδου να φτάσουν τα 2,6 δις δολάρια το 2023, από 2,1 δις δολάρια το 2018. Στην Ελλάδα τα έσοδα του κλάδου θα φτάσουν τα € 5,8 εκ. το 2023 από  € 4,5 εκ το 2018.

...με διαφορετικές όμως ταχύτητες στους επιμέρους τομείς

Εξετάζοντας τους επιμέρους τομείς του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ, η εικονική πραγματικότητα (VR) διατηρεί τη θέση της στην κορυφή με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στον κλάδο, ωστόσο –μετά από μια χρονιά στην οποία η ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν κατώτερη των προσδοκιών– το προβάδισμά της σε σχέση με τον τομέα over-the-top (OTT) έχει περιοριστεί σημαντικά.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα podcasts και ο ηλεκτρονικός αθλητισμός (e-sports), που αποτελούν συνιστώσες μεγαλύτερων τομέων, αναμένεται να σημειώσουν σημαντική ανάπτυξη με μέσους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 28,5% και 18,3%, αντίστοιχα.

Στο κατώτερο τμήμα του φάσματος ανάπτυξης, ο παραδοσιακός τομέας Τηλεόρασης και οικιακών βίντεο παρουσιάζει για πρώτη φορά αρνητικές προσδοκίες ανάπτυξης, καθώς οι πελάτες της συνδρομητικής τηλεόρασης και οι πωλήσεις DVD συνεχίζουν να μειώνονται. Η χειρότερη πρόβλεψη αφορά τον κλάδο έντυπων εφημερίδων και καταναλωτικών περιοδικών τα έσοδα του οποίου εκτιμάται ότι έως το 2023 θα υποστούν μέση ετήσια μείωση 2,3%.

Καινοτομία για ανάπτυξη σε έναν κόσμο εξατομικευμένων μέσων

Η μεταβολή που λαμβάνει χώρα αυτή τη στιγμή, η οποία επαναπροσδιορίζει και μεταλλάσσει ολόκληρο τον κλάδο, επηρεάζει την ανθρώπινη συμπεριφορά και έχει ως κυριότερο χαρακτηριστικό την εξατομίκευση, σημειώνει η PwC και εξηγεί: Από τη μια πλευρά, ο νέος κόσμος που διαμορφώνεται από τον κλάδο της Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ χαρακτηρίζεται από μοναχικότητα, με αυξανόμενο αριθμό ανθρώπων να είναι απορροφημένοι στο περιεχόμενο της επιλογής τους. Ταυτόχρονα, όμως, αυτή η εξατομίκευση περιλαμβάνει μια βαθιά κοινωνική πτυχή, καθώς οι άνθρωποι μοιράζονται τις λίστες αναπαραγωγής τους σε πλατφόρμες μετάδοσης μουσικής σε πραγματικό χρόνο, προτείνουν ταινίες σε φίλους σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ή συμμετέχουν σε διαδικτυακούς αγώνες επιβίωσης (battle royales).

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία και τις παρεχόμενες υπηρεσίες επιτρέπουν επιτέλους στους ανθρώπους να περάσουν από την παθητική στην ενεργή κατανάλωση - όχι μόνο για μερικά στοιχεία των μέσων, αλλά για τα μέσα στο σύνολό τους. Η έρευνα της PwC επισημαίνει κάποια σημάδια αυτής της αλλαγής. Ένα εξ αυτών είναι η τάση των καταναλωτών να απορρίπτουν τα κανάλια που προσφέρει η συνδρομητική ή δορυφορική τηλεόραση και αντ’ αυτών να διαμορφώνουν δικά τους ad hoc κανάλια αποτελούμενα από υπηρεσίες over-the-top.

Τα παγκόσμια έσοδα των υπηρεσιών over-the-top το 2018 ανήλθαν σε 38,2 δισ. δολάρια ενώ εκτιμάται ότι σχεδόν θα διπλασιαστούν έως το 2023. Αντίστοιχα στην Ελλάδα αναμένεται αύξηση εσόδων της τάξεως του 16.7%. Ένα άλλο σημάδι είναι η άνοδος του έξυπνου σπιτιού, με την ιδιοκτησία έξυπνων ηχείων να αναμένεται να αυξηθεί με 38,1% μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης και 440 εκατ. συσκευές παγκοσμίως έως το 2023.

naftemporiki.gr 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα